Jag har en brygga genom den levererade routern. Tv och IP-telefoni går på routern från Telia, medan jag kör en egen Asus-router för WiFi. Fick instruktioner från Telia.
Det har sina för och nackdelar. Om du inte är lite kunnig själv och kan göra lite basic felsökning när nätet ligger nere kommer de med 100% säga att det är din router som är problemet och att du måste lösa problemet själv 😂
Det har sina för och nackdelar. Om du inte är lite kunnig själv och kan göra lite basic felsökning när nätet ligger nere kommer de med 100% säga att det är din router som är problemet och att du måste lösa problemet själv 😂
Du har en poäng där, de vill aldrig erkänna att deras utrustning fallerar, men så har det varit i alla fall för mig, men jag har naturligtvis kollat igenom min egen utrustning innan jag ringer/kontaktar support.
Du kan inte ana vilka jävla "nötter" de har på Telia
Om du vill ha IP-TV från Telia så fungerar inte den routern du nämnde. Har en likadan själv.
Telias IP-TV använder virtuellt-LAN, VLAN, så du måste du fixa det på annat sätt.
Om du vill ha IP-TV från Telia så fungerar inte den routern du nämnde. Har en likadan själv.
Telias IP-TV använder virtuellt-LAN, VLAN, så du måste du fixa det på annat sätt.
De flesta vettiga routers har support för VLAN, så då borde det inte vara något problem?
Supporten blir sämre om det strular. Supporten är utbildade hur deras router fungerar. Inte om du köper ett annat fabrikat. Så kunniga kan köpa en egen dom flesta som inte kan felsökning ska ta den som erbjuds.
Det är inte 100%, det beror på om de är nätägare eller ej. I vilket fall som helst så går det alldeles utmärkt att köra Telia Play via internet istället.