• 1
  • 2
2022-12-08, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fosterland
Ett annat alternativ att kringgå nummerskivan vid sifferval är att helt enkelt slå på linjebrytaren snabbt, dvs där du lägger luren när du pratat klart.

Fungerar precis som Bone Collector förklarade. Ett snabbt lätt slag på linjebrytaren för en nolla, två snabba slag för en etta osv. Som barn använde vi detta för att ringa när… när… ja, ingen jävla aning om varför egentligen. Men det funkade iaf.

Jag gjorde det några gånger när min pappa satte ett litet lås i nummerskivan 😄
Skitjobbigt, nog rena turen man kom fram till rätt person
Citera
2022-12-08, 16:54
Medlem
Du kan koppla in telefonen i en IP-telefonikonverter som stöder pulsval, sist jag höll på med dem (~2016) stödde de flesta Linksys dosor det, iallafall stod det så. Sen är frågan hur väl funktionen är beprövad...
Citera
2022-12-08, 17:19
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dryckeshorn
Du kan koppla in telefonen i en IP-telefonikonverter som stöder pulsval, sist jag höll på med dem (~2016) stödde de flesta Linksys dosor det, iallafall stod det så. Sen är frågan hur väl funktionen är beprövad...
Jag använde en gammal hederlig bakelit telefon för bara ett på år sedan.
Den fungerade utmärkt.
Tror väl inte att man hunnit förstöra telenätet ännu.
Citera
2022-12-08, 18:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Klamorkan
Jag ärvde en gammal telefon med snurrskiva häromdagen och tänkte försöka använda den. Jag har ett abonnemang för fast telefoni som jag inte har använt på flera år eftersom den gamla telefonen gick sönder. När jag pluggar in snurrskivetelefonen i jacket och lyfter på luren så hörs dock bara ett vagt surrande. Är det möjligt att använda såna här telefoner fortfarande och vet nån i så fall hur man gör?

Snurrskiva? Menar TS nummerskiva? Om du har en DTMF sändare, så kan du använda en sosse grå dialog telefon om du vill. Du kan tom använda LM Ericsson Fältelefon M/37 också, om du har en DTMF sändare.

Du kan köra nummerskivor telefoner på televerkets nätet, men tro inte puls fungera så bra på dom IP telefoni lösningar som finns.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in