2022-12-08, 13:48
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Jag frågade efter ett inlägg där jag påstår det! inte vad du tyckte vad jag skrev. Jag har aldrig påstått att de var horor, hur svårt visa ett inlägg där jag påstår det? Jag kan inte hjälpa att du har en skev bild på kvinnor. För det har inte jag, så jag går runt påstår att de är horor.

Vad jag kan se så står det inte "hora" i det inlägget
Lek med ord är bara löjligt och något folk som inte kan backa upp sina påståenden sysslar med. Så jag avslutar här.
Citat:
Ursprungligen postat av Haverism
Nejdå. Jag är gift och hade inte haft några problem att kunna doppa veken. Däremot hade det varit positivt för unga kvinnor med morallagar.
Bara unga kvinnor? Trodde man var två om saken.
Citera
2022-12-08, 13:56
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 15minFame
Lek med ord är bara löjligt och något folk som inte kan backa upp sina påståenden sysslar med. Så jag avslutar här.

Leka med ord? Det är du som har en skev bild på kvinnor! Alla som har en erfarenhet av kvinnor, vet mycket väl vad jag menar, därför skrev jag du har nog dålig erfarenhet med kvinnor.

Bjuder du en tjej på en date, alltså fin middag på en restaurang med lite dyr vin etc. Sedan går ni på bio som du bjuder, sedan hamnar ni hemma hos henne eller hos dig för dricka mer vin och mysa. Så slutar det lätt i säng ( om hon vill) Så har det kostat en slant (en summa).

Det gäller ALLA kvinnor i världen även muslimska kvinnor i Indonesien. Bara för de gör det, så betyder det inte de är "horor", det är skev kvinnosyn du har.
Citera
2022-12-08, 13:57
Avslutad
Citat:

Bara unga kvinnor? Trodde man var två om saken.
Unga kvinnor är det största problemet, av naturliga skäl.
Citera
2022-12-08, 14:02
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Leka med ord? Det är du som har en skev bild på kvinnor! Alla som har en erfarenhet av kvinnor, vet mycket väl vad jag menar, därför skrev jag du har nog dålig erfarenhet med kvinnor.

Bjuder du en tjej på en date, alltså fin middag på en restaurang med lite dyr vin etc. Sedan går ni på bio som du bjuder, sedan hamnar ni hemma hos henne eller hos dig för dricka mer vin och mysa. Så slutar det lätt i säng ( om hon vill) Så har det kostat en slant (en summa).

Det gäller ALLA kvinnor i världen även muslimska kvinnor i Indonesien. Bara för de gör det, så betyder det inte de är "horor", det är skev kvinnosyn du har.
Att bjuda på en dejt är inte att betala för sex. Det är uppvaktning. Du skrev att alla kvinnor särar för pengar - det är att kalla dem horor.
Är vi klara nu?

Citat:
Ursprungligen postat av Haverism
Unga kvinnor är det största problemet, av naturliga skäl.
Ändå är det män som är det stora problemet. Det är därför kvinnor måste gå i burka i muslimska länder.
Citera
2022-12-08, 14:15
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Att bjuda på en dejt är inte att betala för sex. Det är uppvaktning. Du skrev att alla kvinnor särar för pengar - det är att kalla dem horor.
Är vi klara nu?
Men bjuda på en date, kostar pengar (summa) är den tillräcklig hög så särar hon på benen. Hur i all sin dar du kan få det till det du beskriver mig en gåta. Uppvaktning utan kosta pengar är svårt!

All uppvaktning kan kosta hur mycket som helst, finns ingen gräns. Blir den tillräcklig hög, så särar hon på benen. Men det betyder inte hon är en hora! Din toker. "Sära på benen" är ett snälla ord för SEXuell samvaro (bäst skriva så, så du inte missförstå), alltså "hon är lätt på foten" är ett annat ord utryck för lätt få i säng. Ska du har fler exempel?
Citera
2022-12-08, 14:24
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Think-Twice
Lagen gör ett litet steg mot ökad splittring i landet än ett enande, även om islam är dominerande så är landet en stor mix av religoner och etniciteter.

Aceh provinsen, lagen finns redan genom regional lag och sed.
Gili-öarna på Lombok, droger florerar som en säker zon i ett väldigt restriktivt Indonesien med långa fängelsestraff för små innehav och vid grovt narkotikabrott utdelas dödsstraff.
Bali, kulturen dömer inte unga vuxna som har sex innan giftermålet, däremot om kvinnan blir gravid, sätter man fart och ser till att viga sig innan barnet föds.

Tolkar att landet som helhet får ett sämre rykte, men att på många platser i landet kommer detta att jämställas som att gå mot röd gubbe.

Håller med dig där! Aceh provinsen finns den redan i princip vilket du skriver också. Men på bali säger de att det blir om någon anhörig anmäler det till polisen. På Java i västra delarna där det förekommer mest muslimer blir det nog som på Aceh provinsen så småningom. I östra delarna av Java där det är mycket kristna blir det nog urvattnat också som på Bali. Presidenten Joko är lite motståndare till lagen om jag förstod rätt, han är rädd som de säger turismen kommer bli lidande, som har växt mycket i Indonesien som stor inkomstkälla.
Citera
2022-12-08, 14:32
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Men bjuda på en date, kostar pengar (summa) är den tillräcklig hög så särar hon på benen. Hur i all sin dar du kan få det till det du beskriver mig en gåta. Uppvaktning utan kosta pengar är svårt!

All uppvaktning kan kosta hur mycket som helst, finns ingen gräns. Blir den tillräcklig hög, så särar hon på benen. Men det betyder inte hon är en hora! Din toker. "Sära på benen" är ett snälla ord för SEXuell samvaro (bäst skriva så, så du inte missförstå), alltså "hon är lätt på foten" är ett annat ord utryck för lätt få i säng. Ska du har fler exempel?
Uppvaktning och betala för sex är två olika saker. Att påstå att alla kvinnor särar på benen om man erbjuder dem tillräckligt mycket pengar är att kalla dem alla för horor.
Lätt på foten är något annat då det inte är pengar som får henne i säng.
Citera
2022-12-08, 14:40
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Uppvaktning och betala för sex är två olika saker. Att påstå att alla kvinnor särar på benen om man erbjuder dem tillräckligt mycket pengar är att kalla dem alla för horor.
Lätt på foten är något annat då det inte är pengar som får henne i säng.
Men här är vi igen! Du lägger ord jag har aldrig sagt!
Jag sade "om summan är tillräcklig hög, så särar hon på benen!" ingenting annat!
Du visar åter igen du har dålig erfarenhet av kvinnor. Nu försöker du rädda ditt ansikte med förvränga saker till irrelevanta saker som jag inte har sagt.

Har du aldrig varit ute med en tjej, där du hoppas få ett ligg sedan? Om hon ligger med dig då! Är hon en hora? Det eftersom du då har betalt hennes mat,bio m.m ?
Du måste göra något åt din kvinnosyn...
Citera
2022-12-08, 14:50
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Jag sade "om summan är tillräcklig hög, så särar hon på benen!" ingenting annat!

Du måste göra något åt din kvinnosyn...
Det är att kalla kvinnor för horor.

Och du inte har räknat ut det än så är jag.... kvinna!
Citera
2022-12-08, 15:07
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Det är att kalla kvinnor för horor.

Och du inte har räknat ut det än så är jag.... kvinna!
Ha ha ha ! oki då förstår jag, varför du inte förstår "killsnacket". Hade du varit kille så hade du förstått vad jag menar. Nej, de är inte horor i min värld. En hora för mig är en som livnär sig med sälja sin kropp.

Att kille försöker smöra för en tjej med alla möjliga sätt, för komma mellan benen. Det borde du känna till, det kostar oftast. Min erfarenhet är den summan tillräcklig stor, så kommer du till mellan benen på henne.

Och det gäller också kvinnor i Asien, då menar jag inte bargirls. Då menar jag ALLA tjejer. Därför de har en annan syn på sex än oss i väst. Är det något tillräckligt attraktivt, så bruka du få komma till.

Det enda som kan bli knepigt är sjuksköterskor och de kvinnor inom armen. Det eftersom de oftast kontrolleras om de är "oskulder".

Ha en bra dag!
Citera
2022-12-08, 15:15
Medlem
Citat:
Ha ha ha ! oki då förstår jag, varför du inte förstår "killsnacket". Hade du varit kille så hade du förstått vad jag menar. Nej, de är inte horor i min värld. En hora för mig är en som livnär sig med sälja sin kropp.

Att kille försöker smöra för en tjej med alla möjliga sätt, för komma mellan benen. Det borde du känna till, det kostar oftast. Min erfarenhet är den summan tillräcklig stor, så kommer du till mellan benen på henne.

Och det gäller också kvinnor i Asien, då menar jag inte bargirls. Då menar jag ALLA tjejer. Därför de har en annan syn på sex än oss i väst. Är det något tillräckligt attraktivt, så bruka du få komma till.

Det enda som kan bli knepigt är sjuksköterskor och de kvinnor inom armen. Det eftersom de oftast kontrolleras om de är "oskulder".

Ha en bra dag!

För mig är en hora en tjej som erbjuder sex i utbyte mot ekonomisk ersättning och det gör väldigt många tjejer i hela världen. Det är bara mer maskerat i länder som i Sverige än i t.ex. Asien, t.ex. genom att en tjej i Sverige inte släpper till om killen är "snål" eller att tjejen kräver en man som har bra ekonomi.

Däremot använder jag sällan ordet hora och ser inte ned på tjejer som gör detta. Jag ser däremot ned på tjejer som hycklar och kallar Asiatiska tjejer för horor men förnekar att de själva är horor.
Citera
2022-12-08, 16:22
Medlem
needAlifes avatar
Hmm lite förvånad ändå. Indonesien var ju längre militärdiktatur men sedan 90-talet har de vad jag trodde, och det kanske de är än idag, en demokrati. Om folket vill ha det så så är vi inga att gnälla även om det är problematiskt då Indonesien knappast är ett homogent muslimskt land. Finns mängder av hinduer där och även kristna så det kan absolut skapa problem om det är sharia vi talar om. Tidigare användes sharialagar redan i Acehprovinsen vad jag vet men där bor det också nästan enbart muslimer.

Oavsett har jag tyckt att de legat på den liberala sidan sedan bali-bombningarna för runt 15 år sedan men det här känns ju som någon form av nådastöt mot sexturismen iaf. Lär nog svida ekonomiskt skulle jag tro.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in