Citat:
Ursprungligen postat av
newsfilter
Hey
Har åkt väldigt mycket inlines i livet, samt en hel del skridskor som tonåring. Allt har dock varit på nivån av en glad amatör, inte tävlat men hållit igång en del och är absolut inte nybörjare.
Jag kan dock ingenting om skridskor eller marknaden längre. Mina gamla grillor är nu slitna och lite för små, så i år får det bli något nytt.
Vad skulle ni ruttade rekommendera av vad som säljs i dagsläget? Jag har lite långsmal for, inget extremt men av löpskor sitter t.ex. Asics eller Adidas rätt bra (om någon hocketåkare har dem och skridskor som sitter bra).
Åker väl kanske någon gång i veckan max på rinken, hur mycket bör jag lägga för bra åkning? Får man en okej skridsko för 1000-1500?
Du får en väldigt bra skridsko för den summan.
Men jag skulle även säga att du får en väldigt bra skridsko som är begnad för en 500ing också. På typ blocket tradera. Glöm inte Lägg i en skön sula också. CCM och Bauer brukar vara mycket för pengarna sen en skyst slipning på det. Hur många grader osv behöver du inte tänka på utan du kan säga vanlig motionsslipning.