2022-12-05, 22:49
Medlem
newsfilters avatar
Hey

Har åkt väldigt mycket inlines i livet, samt en hel del skridskor som tonåring. Allt har dock varit på nivån av en glad amatör, inte tävlat men hållit igång en del och är absolut inte nybörjare.

Jag kan dock ingenting om skridskor eller marknaden längre. Mina gamla grillor är nu slitna och lite för små, så i år får det bli något nytt.

Vad skulle ni ruttade rekommendera av vad som säljs i dagsläget? Jag har lite långsmal for, inget extremt men av löpskor sitter t.ex. Asics eller Adidas rätt bra (om någon hocketåkare har dem och skridskor som sitter bra).

Åker väl kanske någon gång i veckan max på rinken, hur mycket bör jag lägga för bra åkning? Får man en okej skridsko för 1000-1500?
Citera
2022-12-05, 22:52
Medlem
SwampDoggs avatar
För en tusenlapp hittar du riktigt bra skridskor, dock begagnade. Befinner du dig i Stockholmsområdet så finns Skridsko-Johan, han hjälper dig hitta rätt modell.
Citera
2022-12-05, 22:53
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av newsfilter
Hey

Har åkt väldigt mycket inlines i livet, samt en hel del skridskor som tonåring. Allt har dock varit på nivån av en glad amatör, inte tävlat men hållit igång en del och är absolut inte nybörjare.

Jag kan dock ingenting om skridskor eller marknaden längre. Mina gamla grillor är nu slitna och lite för små, så i år får det bli något nytt.

Vad skulle ni ruttade rekommendera av vad som säljs i dagsläget? Jag har lite långsmal for, inget extremt men av löpskor sitter t.ex. Asics eller Adidas rätt bra (om någon hocketåkare har dem och skridskor som sitter bra).

Åker väl kanske någon gång i veckan max på rinken, hur mycket bör jag lägga för bra åkning? Får man en okej skridsko för 1000-1500?
Du får en väldigt bra skridsko för den summan.
Men jag skulle även säga att du får en väldigt bra skridsko som är begnad för en 500ing också. På typ blocket tradera. Glöm inte Lägg i en skön sula också. CCM och Bauer brukar vara mycket för pengarna sen en skyst slipning på det. Hur många grader osv behöver du inte tänka på utan du kan säga vanlig motionsslipning.
Citera
2022-12-05, 23:14
Medlem
53....so whats avatar
Ungefär samma för mig, vill köpa ett par bara för att ha... ifall.

Men fick ett problem. Eftersom jag spelat bandy slipade jag dom för det, lång kontaktyta med isen.
Bra mycket längre än hockeygriller i alla fall.
Var på kommunala ishallen och testade låneskridskor..........? gick inte att åka på. Liten kontaktyta.

Ts får testa och se vad han vill ha, slipa om går ju alltid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in