2010-05-28, 15:16
Avslutad
Efter att ha läst hela tråden så verkar den bästa lösningen vara att döda "the mother". Någon som vet hur man kan locka fram denna insekt of doom?
Citera
2010-05-28, 15:19
Medlem
Dronkens avatar
Silverfiskar? Fyfan, skulle köpt de starkaste jävla medlet ja hitta och flyttat ut medans ja bomba hela lyan med det.
Citera
2010-05-28, 15:22
Bannlyst
fick myrrdosa av hyresvärden att ställa ut i lägenheten och de försvann på ett par dygn bara
Citera
2010-06-05, 03:54
Medlem
nickeh84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cinerama
Det är oftast inte där silverfiskarna håller till. De håller till bakom lister och väggar. Lite svårt att nå med klorin.

Kommer de inte från avloppet från början dock? Där de simmat i bajs osv.
Citera
2010-06-05, 05:50
Medlem
cineramas avatar
Tror inte det! Tror då mer att de kommer med folks prylar när man flyttar runt och har man fått över ett par så är de fast i byggnaden.
Citera
2010-06-06, 04:18
Medlem
nickeh84s avatar
I vilka prylar då egentligen? Känns mer troligt att de dyker upp i avlopp o skit där det inte bott nån på ett tag.

edit.. står som du säger på anticimex hemsida så får väl ge mig.
Senast redigerad av nickeh84 2010-06-06 kl. 04:50.
Citera
2010-06-21, 23:02
Medlem
Deometrics avatar
Jag kan också rekommendera "Radar". Det är en sprej som enligt min kompis har hållt bort hans silverfiskar i ett år nu.

Du rengör alla ytor, dammsuger hemmet och gör en allmän storstädning. Sedan sprutar du "Radar"-sprayen längs med alla lister i hela hemmet. Klart!

Se bara till att inte andas in ångorna det första dygnet. Det står säkert på burken hur du skall göra men jag har tråkigt. Dyrt dock. Jaja, lycka till!

http://www.insektsfri.se/product.asp?prod=285
Citera
2010-06-22, 08:32
Medlem
silverfiskar dras till sperma papper = papper med intorkad sperma efter sex som ligger på golvet alldeles för länge.
Citera
2010-07-03, 00:50
Medlem
luxxxinteriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eg0n
silverfiskar dras till sperma papper = papper med intorkad sperma efter sex som ligger på golvet alldeles för länge.

äsch, borde ställa någon fråga på det här påståendet men väljer att avstå
Citera
2010-07-05, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av luxxxinterior
äsch, borde ställa någon fråga på det här påståendet men väljer att avstå
det är sant... både jag och flera i min vänskapskrets har råkat ut för det
Citera
2010-07-05, 08:24
Medlem
FetFulElaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eg0n
det är sant... både jag och flera i min vänskapskrets har råkat ut för det
Öhh.. ja, det var nog det han tänkte fråga om... VARFÖR i hela helvete har man gammalt "spermapapper" liggande framme över huvudtaget?

OnTopic... Vad gör de för skada egentligen? Har några som lever i toan i källare, men vill de bo där så... vadå liksom? Jag klämmer dem när jag hinner ta dem...
Citera
2010-07-05, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FetFulElak
Öhh.. ja, det var nog det han tänkte fråga om... VARFÖR i hela helvete har man gammalt "spermapapper" liggande framme över huvudtaget?

OnTopic... Vad gör de för skada egentligen? Har några som lever i toan i källare, men vill de bo där så... vadå liksom? Jag klämmer dem när jag hinner ta dem...

det är väl inte så jävla svårt att kasta ner lite papper så de hamnar under sängen, för att sen glömmas bort?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in