Citat:
Ursprungligen postat av
TomatKungen
Nej, jag använde det ordet eftersom jag helt enkelt inte fann det rätta ordet i minnet. Du gjorde mig uppmärksam på att ordet var fel. Det tackar jag dig för, då jag gärna vill skriva korrekt.
Varsågod. Saken är dock att jag påpekade detta kl 00:11. Därefter har du vid fyra tillfällen fortsatt skriva samma eller liknande saker. Närmare bestämt 00:15, 00:21, 00:23, 09:07.
När blev du egentligen varse om att du hade fel? För erkännandet kom inte förrän 10:46.
Citat:
Rätten har bedömt flickans berättelse som trovärdig. Det är även min bedömning.
Och hur kan du göra denna bedömning utifrån detta bristfälliga underlag?
Citat:
Och då kommer jag skriva det som framkommer av hennes berättelse som det som med säkerhet har inträffat. Det finns både bevis och stödbevis som styrker hennes berättelse.
Citat:
Blev du klokare nu?
Nej. Det är ju precis det som var min poäng. Du tar en bristfällig dom som intäkt för att nånting skett i verkligheten, dvs du uttrycker säkerhet kring vad som hänt. Vilket var exakt vad du bad mig citera dig göra. Jag förstår inte vad problemet är? Be mig inte om en sak och sen bli upprörd när jag ger dig det du ber om.
Citat:
Varför skulle inte rätten läsa FUP i det aktuella ärendet, menar du? Lär ju inte vara många sidor i FUP.
Måste jag veta varför? Det är så det är. Tror du att en domare eller en jävla nämndeman kommer sitta och plöja igenom och analysera hundratals sidor (fup tenderar alltid att vara långa, speciellt avseende allvarliga brott) när de ändå har möjlighet att höra personen på plats i rättssalen? Det är åklagarens roll att presentera målet, baserat på fup:en, för rätten. Och andra sidan presenterar sin version.