2022-12-04, 21:51
Medlem
Fimbulramns avatar
Nummer ett är att bli av med drogerna. De förgiftar din kropp, ditt sinne och alla möjligheter till meningsfullt liv.

Nummer två är att skriva skriva dig på en församling. Ser ut som man försöker undvika dig och det har som du förstår med drogerna att göra, inte att du är hemlös.

Drogerna är grunden för din situation. När du förstår det kommer du ha en chans.
Citera
2022-12-05, 07:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny00
Våra pensionärer ska inte behöva utsättas för knarkare som vill ”hjälpa” dem. Det skulle antagligen sluta med att han/hon stjäl deras pengar och köper knark för. Kolla TS posthistorik, t ex denna : (FB) Hur kani att sätta nålar? Kan ens vener bli ”bättre”?
Då får det bli en hemlös man utan drogproblem som lösningen min är till för.
Citera
2022-12-05, 14:33
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
Det finns inte preciserat vad dom ska hjälpa till med, däremot att dom ska hjälpa till

Härbärget är kyrkans, inte kommunens. De får ha vilka regler som helst. De som är hemlösa klarar sig ju inte bara med kommunens hjälp.

Kommunens uppdrag står i rätt stor detalj men det är ju inte som om de bryr sig, särskilt som de kan välja bort folk de anser bor någon annanstans.
Citera
2023-12-14, 18:52
Medlem
Sonny00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wtsnobb
Hej! Jag blev hemlös i somras och saknar nu bostad helt. Har dessutom ingen folkbokföringsadress så fallit mellan två kommuner som vägrar ta ansvar. Lever helt utan både bidrag och inkomst och har blivit en riktig luffare. Jag ser riktigt hemlös ut och det gör att jag undviker folk på stan och de undviker mig. Jag lever i stor ensamhet då jag saknar familj och vänner. Missbruk finns med i bilden fast det är just nu bara måttligt. Jag har funderat på att lägga in mig på psyket för att få någonstans att sova alternativt ta livet av mig. Socialen kan inte hjälpa mig då jag inte har en folkbokföringsadress eller anses ha kopplingar till en viss kommun. Det som sliter allra mest är ensamheten.

Vad bör jag göra?

Hur gick det för dig förra vintern?

Är du fortfarande hemlös? Knarkar du fortfarande?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in