Citat:
Ursprungligen postat av
Jonas1968
Hur löser email detta då det tar några minuter att skapa ett nytt emailkonto på t ex Hotmail?
Nu har jag inte startat ett nytt konto på Flashback sedan detta blev mitt nya alias vilket medför att min insyn i processen är tämligen begränsad till de förutsättningar som rådde 2015. Med det i åtanke vill jag minnas att det fanns vissa begränsningar när man skapade en ny epost, man var exempelvis bunden till att verifiera sin nya email via en gammal och denna gick endast att använda som referens till en specifik adress?
Det är möjligt att det inte fungerar så idag men det tillkommer ändå en process av att behöva skapa en ny e-postadress och sedan ett nytt Flashback-konto som tar ?tre dagar? att aktivera innan man kan posta inlägg samt ämnen. Det fyller därmed en funktion att vara en smula omständigt eftersom färre orkar ödsla tid på att genomföra denna process för att kunna göra en poäng av sin eventuellt svaga tes.
Givetvis finns det ett flertal användare redan nu som skriver från multipla konton och dessa kommer man aldrig kunna mota bort men de tycks heller inte vara av tillräckligt stor skara för att generera ett systematiskt problem. Om man däremot hade kunnat skapa tio Flashback-konton inom loppet av några minuter och sedan logga in på studs hade tillgängligheten frestat desto fler och därmed riskerat att sänka, den emellanåt redan nedåtgående kvalitén på Flashback, avsevärt.