2022-12-10, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av americandadfan
Finns ju 10 min Mail att använda . Så är ju ett icke problem tycker jag

Jag fick inte använda temp mail är jag skulle reggas.
Citera
2022-12-11, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sefipaw
Jag fick inte använda temp mail är jag skulle reggas.
Funkade för mig.
Citera
2022-12-17, 00:33
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sleepysun
Låt oss säga att ditt förslag går igenom, hur tycker du att man ska bemöta det nya problemet där tio användare registrerade samma månad går in och ryggdunkar varandra i trådar? Att det vid varje diskussion dyker upp horder av användare som enbart bekräftar varandra alternativ klampar ner på trådstarten? Att funktionen omröstning blir värdelös då någon med säg tjugo användare kan gå in och rösta på samma förslag? Att varje användare som blir avstängd kan komma tillbaka med ett nytt konto någon dag därpå?
Hur löser email detta då det tar några minuter att skapa ett nytt emailkonto på t ex Hotmail?
Citera
2022-12-17, 01:56
Medlem
Sleepysuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Hur löser email detta då det tar några minuter att skapa ett nytt emailkonto på t ex Hotmail?
Nu har jag inte startat ett nytt konto på Flashback sedan detta blev mitt nya alias vilket medför att min insyn i processen är tämligen begränsad till de förutsättningar som rådde 2015. Med det i åtanke vill jag minnas att det fanns vissa begränsningar när man skapade en ny epost, man var exempelvis bunden till att verifiera sin nya email via en gammal och denna gick endast att använda som referens till en specifik adress?

Det är möjligt att det inte fungerar så idag men det tillkommer ändå en process av att behöva skapa en ny e-postadress och sedan ett nytt Flashback-konto som tar ?tre dagar? att aktivera innan man kan posta inlägg samt ämnen. Det fyller därmed en funktion att vara en smula omständigt eftersom färre orkar ödsla tid på att genomföra denna process för att kunna göra en poäng av sin eventuellt svaga tes.

Givetvis finns det ett flertal användare redan nu som skriver från multipla konton och dessa kommer man aldrig kunna mota bort men de tycks heller inte vara av tillräckligt stor skara för att generera ett systematiskt problem. Om man däremot hade kunnat skapa tio Flashback-konton inom loppet av några minuter och sedan logga in på studs hade tillgängligheten frestat desto fler och därmed riskerat att sänka, den emellanåt redan nedåtgående kvalitén på Flashback, avsevärt.
Citera
2023-01-18, 23:59
Avslutad
Du behöver bara en mail för att registrera kontot, sen kan du ta bort den adress som är sparad i inställningarna.
Citera
2023-01-19, 00:38
Medlem
Bromsklosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eltonkebab
Du behöver bara en mail för att registrera kontot, sen kan du ta bort den adress som är sparad i inställningarna.

Ja, just det. Frågan gäller precis varför man behöver det.
Citera
2023-01-19, 00:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bromskloss
Ja, just det. Frågan gäller precis varför man behöver det.
Försök att stoppa spam antagligen.
Citera
2024-08-13, 16:20
Avslutad
Inte behöva email vid kontoskapning

Varför måste man ha ett email när man skapar fb konto?

Man kan efter kontot skapats ta bort email adressen från sin konto. Dessutom skriver flashback att email adresser sparas inte efter man tagit bort den från sitt konto eller kontot är avstängd eller efter 90 dagar man blivit bannad.

Vet att det finns funktion för "glömt lösenord" men det är ju frivilligt så det borde inte vara krav att ha email när man skapar konto om man inte vill ha den funktionen. Onödigt att ge email sedan ta bort den. Vad är poängen?

Det verkar alltså nästan onödigt att kräva man ska använda en email adress när man skapar kontot.
Citera
2024-08-13, 16:22
Avslutad
Har du tröttnat på att skapa nya epostadresser men inte på att skapa nya konton, eller varför är det ens en fråga?
Citera
2024-08-13, 16:24
Medlem
Strychnos avatar
Enda anledningen till att det krävs är för att det ska göra det krångligt att skapa en massa konton på samma gång, för om det bara vore att regga sig utan mailtrassel och kontoaktiveringar, så skulle en "hacker" kunna regga en miljard konton på några sekunder.
Citera
2024-08-13, 16:27
Avslutad
Ja, och det gör ju livet lite svårare om man gärna startar trådar och diskuterar med sig själv i hopp om ~oklart~
Citera
2024-08-13, 16:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Strychno
Enda anledningen till att det krävs är för att det ska göra det krångligt att skapa en massa konton på samma gång, för om det bara vore att regga sig utan mailtrassel och kontoaktiveringar, så skulle en "hacker" kunna regga en miljard konton på några sekunder.
Det är skit enkelt att skapa massa email konton. Antar du är en gmail användare men det finns många andra sätt att skapa hur många email adresser som helst som flashback godkänner. Tar bara 2 sekunder att skapa en email adress eller kan du automatisera det om du är en sån "hackare" som du pratar om.

Så det skyddar faktist inte mot att folk skapar en miljon konton. Som vanligt så gör såna här "skydd" det bara jobbigare för vanliga användare som inte vill använda email i onödan.

Typ likdan situation att man är tvungen att registera sitt ID när man köper ett simkort till mobiltelefonen. Det förhindrar inte kriminella överhuvudtaget, det bara gör det surt för vanliga människor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in