2023-01-25, 07:35
Moderator
OYs avatar
"Bosvedjan" tillagt i rubriken.

/Mod
Citera
2023-02-08, 15:41
Medlem
Vet vi något mer?
Hur gick det med Nathanael?
Har väl aldrig varit med om en så tyst och detaljfattig tråd..!?
Punga ut Information!
Citera
2023-03-08, 11:06
Medlem
https://www.st.nu/2023-03-08/flera-friade-fran-misstankar-efter-skjutningen-i-bosvedjan?shareSource=sharebutton

Citat:
Åklagaren har lagt ner brottsmisstankarna mot sju personer efter skjutningen i Bosvedjan i december.

Men förundersökningen om mordförsök pågår fortfarande.

Citat:
Ett 15-tal personer har varit misstänkta i ärendet, men flera av dem har friats från misstankar.

Hur kommer det sig att misstankarna lagts ner?

– Brottsmisstanken kvarstår inte mot dem, men det finns andra misstänkta i det här, säger vice chefsåklagare Karin Everitt.

Citat:
Tror du att du kommer att kunna väcka åtal i det här?

– Ja, det är min förhoppning.
Citera
2023-03-30, 15:52
Medlem
https://www.st.nu/2023-03-29/person-under-15-ar-misstankt-i-bosvedjeskjutningen?shareSource=sharebutton

Citat:
En person under 15 år är misstänkt för medhjälp till försök till mord vid skottlossningen i Bosvedjan förra året.

Ingen är frihetsberövad i ärendet men utredningen går framåt.

– Personen utreds under LUL, en lag med särskilda bestämmer om unga lagöverträdare, säger Karin Everitt. Hon vill inte säga något om exakt ålder eller kön på personen men brottsmisstanken gäller medhjälp till försök till mord.

Citat:
När kan utredningen vara klar?

– Framåt sommaren kanske vi kan ta beslut om det ska väckas åtal, säger Karin Everitt.
Citera
2023-08-14, 07:26
Medlem
diseuses avatar
SVT (15-årige misstänkte skytten överlämnade sig själv till polisen: ”Orkar inte längre”):
Citat:
Den 15-åring som rekryterades som skytt vid Bosvedjeskjutningen i Sundsvall i december gömde sig i en ”tryckarlägenhet” i elva dygn efter dådet – innan han rädd och pressad själv ringer polisen.

”Hej, jag är efterlyst, jag vill lämna in mig själv”, säger 15-åringen till polisens häpne larmoperatör – se mer i videon.
Citera
2023-08-14, 12:55
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diseuse
SVT (15-årige misstänkte skytten överlämnade sig själv till polisen: ”Orkar inte längre”):

Gav upp rätt snabbt.
På eftermiddagen den 13 december, elva dygn efter mordförsöket i Bosvedjan, ringer 15-åringen själv 114 14 och överlämnar sig.
Den andre 15-åringen har då hämtats upp dagen innan och körts till en adress i Gävletrakten. Han är sedan på rymmen i ytterligare en månad innan också han ger upp och överlämnar sig.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasternorrland/15-arige-skytten-gomde-sig-i-lagenhet-i-sundsvall-overlamnade-sig-sjalv-till-polisen
Citera
2023-09-13, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tegi
Iomed andre*s l*inds papper och hans diagnoser så får varken sjukvårds personal eller 2 poliser vara med honom själv, han har sådant hårt belastat register att dom anser han som livsfarlig.. ska han stannas eller tas in på förhör mm så måste dom vara minst 5 poliser!! Sjukvården måste ha polisens hjälp för att transportera honom till sjukhus.. då jag ståt honom nära så har jag sätt dessa dokument och även varit med om att han blivit omringad av poliser innan dom tagit honom. Samt att det inte bara är drogrelaterat hur farlig han är. Han har väldigt svåra diagnoser

Vad gör en så våldsam och diagnostät man med småbarn. Vid varje myndighetskontakt behöver alltså minst 5 poliser närvara, men dåren får:

1. Skaffa barn.
2. Umgås själv med barn.
3. Bo fritt ute bland svensson.

Varje bostadskvarter har en sån här dåre, men det gör det inte mindre märkligt. Borde inte samhället skydd omgivningen mot såna här personer?

Ju mer kända de blir ju mindre risk att kvinna/barn hamnar i deras klor.

Andre*as L*ind
Andre*as Lind*h
Citera
2023-10-17, 06:49
Bannlyst
har nån fup?
Citera
2023-11-01, 14:04
Medlem
diseuses avatar
Dom meddelad:

(FB) Flera gripna i tillslag, Sundsvall (2023-01-26) 23 personer åtalade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in