Citat:
Ursprungligen postat av
trazke
Angående Samuels röda kort så var det nog helt felaktigt när t o m domarbasen går ut och säger att det var helt galet och känner sig nödgad att gå ut med förtydliganden till domare så att dom inte gör samma fel igen.
Räknar med att Samuel spelar på söndag. Gör han inte det är det ingen katastrof nu när Simon är tillbaka.
Uppenbarligen var det ju svårtytt när det skedde huruvida det räckte med att man rörde någons huvud med skallen eller om det krävdes kraft.
Så där och då kan man ju absolut argumentera för att det var rätt då det uppenbarligen krävdes ett förtydligande av hur den luddiga regeln skulle tolkas.
Oavsett vad så tycker jag att det är sjukt tramsigt det här med att anmäla i efterhand. Det görs ju fel av domarna jämt och ständigt. Det är en del av spelet. Ni fick ju exempelvis en straff som plåster på såren precis efter. Nu drabbar det här er i nästa match också förvisso men det är ju en direkt konsekvens av domslutet som togs i matchen och är inget som borde ruckas på i efterhand enligt mig. Främst inte när det här med skallningar uppenbarligen är en gråzon. Domarna hade ju dessutom full översikt över situationen och det var inget som missades eller dylikt.
Jag tycker inte klubbarna ska hålla på och överklaga överhuvudtaget men nu verkar ju vissa klubbar ha öppnat den dörren. Speciellt inte när det handlar om en enstaka matchs avstängning, ni har ju ändå en bred trupp som du säger.
Jag hoppas att inte fler tar efter och disciplinnämnden eller vad det nu är för tjommar som tar hand om dessa överklaganden släcker ned detta omgående. Sigurdssons överklagan har redan blivit nekad. Jag är helt övertygad om att denna också kommer bli nekad. Om den inte gör det så kommer det bli en helvetes säsong där alla bittra gubbar ska anmäla minsta lilla småsak.