2023-05-17, 12:24
  #5629
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Nej, Europaspel. Du får gärna definiera ordet annorlunda men konceptuellt verkar vi prata om samma sak.


Håller inte med, men respekterar andra åsikter. Brinner inte för att bottna frågan.

Men du kan ju inte på allvar tycka att kval är Europaspel??

Har ett lag som kvalat till Allsvenskan flera gånger men aldrig gått upp ändå spelat i Allsvenskan?
Citera
2023-05-17, 12:28
  #5630
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Men du kan ju inte på allvar tycka att kval är Europaspel??

Har ett lag som kvalat till Allsvenskan flera gånger men aldrig gått upp ändå spelat i Allsvenskan?
Allvarligt, är detta kullen du vill dö på?
Citera
2023-05-17, 12:42
  #5631
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Allvarligt, är detta kullen du vill dö på?

Är det verkligen kullen du vill dö på?

För övrigt är det helt galet att påstå att JJ skulle vara den "mest framgångsrikaste sportchefen i Sverige någonsin". Han har varit väldigt bra för Hammarby, men det är ganska långt upp till toppskiktet.
Citera
2023-05-17, 12:50
  #5632
Medlem
mishimas avatar
Hur är känslan i Hammarby och Djurgården? Tror man på att ta sig upp i toppen eller har man börjat inrikta sig på en säsong i ingenmansland?

Det är rätt stor skillnad att åka upp till Stockholm och möta ett lag i toppen av tabellen som har något att spela för än att möta ett lag i mitten.

Glad att vi inte har någon bortaresa till Stockholm förrän i sommar.
Citera
2023-05-17, 12:52
  #5633
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pancev
Som sagt, ryktet stämde.

Det att han är skyldig agenter pengar? eller att han får procent på försäljningar? eller att han torskat för sexköp? Det har ju inte direkt saknats lösa rykten om JJ senaste åren, att han nu lämnar innebär ju inte att ett rykte stämmer.


Det var väl ändå dags, han tog över en klubb som kämpade om hamna på övre halvan av tabellen och lämnar en klubb där man förväntas slåss om europaplatser. Han tog oss aldrig hela vägen, bommade en del stora värvningar sportsligt mot slutet så bra att någon ny kommer in som kanske lyckas bättre med den biten. En av allsvenskan bästa sportchefer senaste 10 åren och stor det i bajens utvecklingsarbete.
Citera
2023-05-17, 12:57
  #5634
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Hur är känslan i Hammarby och Djurgården? Tror man på att ta sig upp i toppen eller har man börjat inrikta sig på en säsong i ingenmansland?

Det är rätt stor skillnad att åka upp till Stockholm och möta ett lag i toppen av tabellen som har något att spela för än att möta ett lag i mitten.

Glad att vi inte har någon bortaresa till Stockholm förrän i sommar.

Känslan är att vi har ett par koner till backar, wikheim gör inte sitt och vi saknar JWZ något kopiöst.

Ärligt, vettefan vad som är fel egentligen, men nu fattas ju bara att man torskar mot bottenlaget gnaget så får man väl gå och gömma sig någonstans.
Citera
2023-05-17, 12:59
  #5635
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Hur är känslan i Hammarby och Djurgården? Tror man på att ta sig upp i toppen eller har man börjat inrikta sig på en säsong i ingenmansland?

Det är rätt stor skillnad att åka upp till Stockholm och möta ett lag i toppen av tabellen som har något att spela för än att möta ett lag i mitten.

Glad att vi inte har någon bortaresa till Stockholm förrän i sommar.
Bajen har nog ställt in sig på mittens rike, vi har kanske förhoppningar på en tredjeplats, men det är en stretch.

Angående sportchef tror jag Hjelmberg kommer att ta åtminstone en del av den rollen.
Citera
2023-05-17, 13:00
  #5636
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Det att han är skyldig agenter pengar? eller att han får procent på försäljningar? eller att han torskat för sexköp? Det har ju inte direkt saknats lösa rykten om JJ senaste åren, att han nu lämnar innebär ju inte att ett rykte stämmer.


Det var väl ändå dags, han tog över en klubb som kämpade om hamna på övre halvan av tabellen och lämnar en klubb där man förväntas slåss om europaplatser. Han tog oss aldrig hela vägen, bommade en del stora värvningar sportsligt mot slutet så bra att någon ny kommer in som kanske lyckas bättre med den biten. En av allsvenskan bästa sportchefer senaste 10 åren och stor det i bajens utvecklingsarbete.
Hahaha, nej för fan. Ryktet att han ville lämna som gick i vintras (han bekräftar det själv) och troligen även att han var besviken på att han inte fick köpa det han verkligen ville fullt ut i år.

Sexköp, procent, skulder ...Tror absolut inte på sån dravel. Men jag vet vad du menar.

I övrigt instämmer jag i era övergripande hyllningar, inget att klaga på förutom i marginalen. Men alla värvningar blir ju inte helt kanon, framför allt inte på direkten. Jag tycker ju vi brände Kujovic, Ajdarevic och Haksabanovic i varierande grad, allt är ju nyanser.
Citera
2023-05-17, 13:08
  #5637
Medlem
eternussermos avatar
Brännan ger en burn till sina spelare, "kan inte ens slå en avspark"

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/4o0aag/andreas-brannstrom-besviken-pa-aik-fruktansvart-illa
Citera
2023-05-17, 13:10
  #5638
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Hur är känslan i Hammarby och Djurgården? Tror man på att ta sig upp i toppen eller har man börjat inrikta sig på en säsong i ingenmansland?

Det är rätt stor skillnad att åka upp till Stockholm och möta ett lag i toppen av tabellen som har något att spela för än att möta ett lag i mitten.

Glad att vi inte har någon bortaresa till Stockholm förrän i sommar.
saftig baksmälla från fjolåret, jag ville ju ha 2 backar till (en yngre och en äldre) för att släppa 1 (den som inte håller riktigt) under sommaren.

hade ungefär förväntat mig lite stolpigare spel, aningens bättre än vi visat upp. däremot hade jag trott att ngn av forwards skulle sett bättre ut o att vi släppt in lite färre mål. så säg 5-6 poäng mer..där omkring.

problemet är att min förhoppning (förväntning) på ljusning i spelets flyt och att det kuggar i inte har infunnit sig ännu även om Kalmar såg rätt bra ut. måste ha mycket tur o få medflyt veckan som kommer för att ens ha chans på 3e platsen. Annars kan vi börja spela de yngre redan nu i höst
Citera
2023-05-17, 13:13
  #5639
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo

Angående sportchef tror jag Hjelmberg kommer att ta åtminstone en del av den rollen.
Känslan är att det är Bajens nytagna riktning, få in mer akademispelare, sälja o bygga kapital o på ett par år ha en ekonomi o spets i truppen (där stora pengarna hamnar) som är i topp, kombinerat med en rejäl o bred bredd. Typ Ajaxmodellen för att dra en larvig parallell.
Citera
2023-05-17, 13:18
  #5640
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Hur är känslan i Hammarby och Djurgården? Tror man på att ta sig upp i toppen eller har man börjat inrikta sig på en säsong i ingenmansland?

Det är rätt stor skillnad att åka upp till Stockholm och möta ett lag i toppen av tabellen som har något att spela för än att möta ett lag i mitten.

Glad att vi inte har någon bortaresa till Stockholm förrän i sommar.

Jag tror absolut det finns möjlighet att ta sig upp i toppen, har för mig att vi bara ligger två poäng efter förra årets produktion sett till matcherna vi spelat. Men det kräver att vi tar iaf 12 poäng kommande fem matcher innan uppehållet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in