Citat:
Ursprungligen postat av
rosalenin
Ja, var ärlig och tala om att du har sömnproblem och att vårdcentralen vägrar, osv, att du har dålig erfarenhet av Propavan, att du behöver något som ger snabbt insomnande och inte dagen-eftertrötthet. När du träffar läkaren skadar det inte att nämna att du ytterst sällan har kontakt med sjukvården (vilket de med beroendeproblematik brukar ha) Sen ska du ha klart för dig att de ÄR beroendeframkallande. Förmodligen får du en liten förpackning, med förhållningsorder.
Lycka till, iaf!
Jo jag vet om beroendebiten.
Har ätit zopiklon i säkert 1,5 år, detta för att frun får enorma storpack utskrivna. hennes läkare skrev senast ut 4st 100-tack på en gång så det skulle räcka i ett år eller mer.
Tyvärr räcker det inte så långt eftersom ibland behöver hon ta 2st och många gånger tar jag av hennes piller också. Som tur är vet han om att hon måste ta fler ibland, så han skriver ut mer trots att de förbrukats på kortare tid än beräknat.
Men nu har vi båda stått utan i flera dagar och det är ett helvete. Går inte sova. Dock kommer hon troligen i början av nästa vecka få nytt utskrivet.
Men jag måste försöka få mitt eget utskrivet, kan inte leva på hennes piller och riskera att hennes doktor säger nej och slutar att skriva ut.
Jag klarar mig i 95% av fallen dock på ett piller trots 1,5 års användande. Men nån enstaka gång ibland så har jag ändå inte somnat efter över en timme, så då blir det ett piller till och då somnar jag direkt när det börjar verka.