Kan någon faktiskt förklara konkret vad som är så fel och "woke" med att fler grupper inkluderas och representeras i filmer och serier, och får annat än sidoroller? Jag kan verkligen inte se problemet, särskilt inte när typ 99,9% av alla huvudkaraktärer någonsin i filmhistorien (i västvärlden då, så klart) har varit vita, oftast män och heterosexuella.
Ärligt talat, hur många av alla filmer och serier som har släppts, säg, de senaste fem-tio åren har varit "woke" enligt er? Det råder inte direkt brist på nya filmer som följer den klassiska mallen. EN av alla Marvel-rullar har en ung muslimsk tjej som huvudkaraktär, det är asiater i Shang-Chi, och två Black Panther-filmer med svarta i en majoritet av huvudrollerna.
Det blev ju världens ramaskri från många håll när det framkom att en svart skådespelerska ska spela Ariel i Disney-filmatiseringen av The Little Mermaid. I samma veva dök det upp videoklipp där svarta i USA filmade sina unga döttrars reaktioner på detta, "
She looks like me!" — hur gulligt som helst, men det visar ju också hur stort det är för dem att inkluderas, samt att de kan relatera till en disneyprincessa på ett annat sätt. Det är en fucking barnfilm, för barn, men har antagligen större påverkan än vad man kan föreställa sig. Samma sak med de senaste Pixar-filmerna som har icke-vita karaktärer. Syftet är ju inte direkt för att rövknulla den vita mannens vithet, som ni verkar tolka det.
Är svaret så enkelt att er avsky grundas i rasism och homofobi? Känns det inkvoterat "bara för att"? Tror ni att det finns en agenda där vita håller på att fasas ut? Är jag sjuk i huvudet och pedofilbögvurmare eftersom jag ser allas lika värde? Det är ungefär de slutsatserna jag kan dra från att ha läst kommentarer i den här tråden och på andra ställen på nätet. Jag är varken vänsterextremist eller ute efter att jävlas, utan försöker bara förstå era resonemang eftersom jag själv inte ser problematiken.
Ärligt talat, hur många av alla filmer och serier som har släppts, säg, de senaste fem-tio åren har varit "woke" enligt er? Det råder inte direkt brist på nya filmer som följer den klassiska mallen. EN av alla Marvel-rullar har en ung muslimsk tjej som huvudkaraktär, det är asiater i Shang-Chi, och två Black Panther-filmer med svarta i en majoritet av huvudrollerna.
Det blev ju världens ramaskri från många håll när det framkom att en svart skådespelerska ska spela Ariel i Disney-filmatiseringen av The Little Mermaid. I samma veva dök det upp videoklipp där svarta i USA filmade sina unga döttrars reaktioner på detta, "
She looks like me!" — hur gulligt som helst, men det visar ju också hur stort det är för dem att inkluderas, samt att de kan relatera till en disneyprincessa på ett annat sätt. Det är en fucking barnfilm, för barn, men har antagligen större påverkan än vad man kan föreställa sig. Samma sak med de senaste Pixar-filmerna som har icke-vita karaktärer. Syftet är ju inte direkt för att rövknulla den vita mannens vithet, som ni verkar tolka det. Är svaret så enkelt att er avsky grundas i rasism och homofobi? Känns det inkvoterat "bara för att"? Tror ni att det finns en agenda där vita håller på att fasas ut? Är jag sjuk i huvudet och pedofilbögvurmare eftersom jag ser allas lika värde? Det är ungefär de slutsatserna jag kan dra från att ha läst kommentarer i den här tråden och på andra ställen på nätet. Jag är varken vänsterextremist eller ute efter att jävlas, utan försöker bara förstå era resonemang eftersom jag själv inte ser problematiken.
men ändå gött att den storfloppar! Dock blir man ju rädd för vad judarna ska försöka trycka på våra barn nästa gång... hoppas verkligen inte att de går mot att normalisera pedofili som tyvärr allt lutar mot med "one love" och allt vad det nu heter.