• 1
  • 2
2022-11-30, 12:08
Medlem
Fieldxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valrosten
På iPhone

Gör de du vill ska få ringa till ”Favoriter”

Sätt sen telefonen i ”Stör ej” läge

Välj sen i iOS 16, Appen ”Inställningar” valet ”Fokus” sen ”Stör ej” och sen ”Personer”

Där kan du välja att ”Favoriter” hörs även om du valt ”Stör ej” läget.

Bökigt. Men det funkar.

Gör verkligen detta så att alla andra samtal blockas och läggs på eller blir de bara tystade och syns fortfarande i ”missade samtal”?
Citera
2022-11-30, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fieldx
Gör verkligen detta så att alla andra samtal blockas och läggs på eller blir de bara tystade och syns fortfarande i ”missade samtal”?
De syns i missade samtal vad jag vet.
Citera
2022-11-30, 12:42
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nittrick
Android
Jag kör med telefonappen från Google i Android 12 och klickar man på de tre prickarna till höger om sökrutan så kan du gå in på inställningar och under Nummerpresentatör och spam kan du slå på Filtrera spamsamtal som förhindrar misstänkta spamsamtal.
Under Blockerade nummer Kan du slå på Nummer som inte är i Kontakter eller blockera från oidentifierade uppringare samt dolt nummer m.m.
Citera
2022-11-30, 16:08
Moderator
Rassas avatar
Telefoner, surf- och läsplattor: köpråd --> Telefoner, surf- och läsplattor /Moderator
Citera
2022-11-30, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rawtaliban
De syns i missade samtal vad jag vet.

Instämmer

Och då är ju förstås risken att en äldre och lite förvirrad person ringer upp det missade samtalet.

”Tänkte inte på det” får jag väl säga då.

Det finns en funktion som heter ”Tysta ned okända uppringare”. Hur den funkar är lite oklart för mig. Samtal syns i senaste men om de flaggas som missade framgår inte riktigt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in