Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2022-11-29, 15:51
Medlem
Tindraindras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raytheon
La till dig. Hände nåt?

Nej, det var ingenting som hände.
Citera
2022-11-29, 15:52
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ViskSten
Lättare att hitta och se att de är online... bara att gå in på kompislistan. Vet inte vad mer det kan vara.
Tack. En stalkerfunktion helt enkelt.
Citera
2022-11-29, 15:54
Medlem
Tindraindras avatar
Citat:
Lättare att hitta och se att de är online... bara att gå in på kompislistan. Vet inte vad mer det kan vara.

Asså, jag trodde typ att det skulle leda till att man fick notiser när postade inlägg/ skapade trådar.
Citera
2022-11-29, 15:56
Medlem
Tindraindras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrilleKex
Jag fattar inte vad skillnaden blir efter att man lagt till någon som vän?

Antagligen att man hittar deras användare enklare. Verkar vara en ganska onödig funktion.
Citera
2022-11-29, 21:44
Moderator
Humbugs avatar
Det är säkert någon rest från originalkoden för forumet som så här i version över 9000 inte fyller någon funktion alls.. Har i övrigt ingen annan än TS och mig själv på min kompislista.
Edit:
Kanske är det vid närmare eftertanke tänkt som en snabb genväg till sina favoritanvändares profiler så att man kan FB-stalka dem in absurdum.
Senast redigerad av Humbug 2022-11-29 kl. 21:47.
Citera
2022-11-30, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troublezzz
Det är väl orimligt om jag inte är det. Finns ju hur många användare som helst på Flashback och jag har varit här jättelänge. Dum fråga.
Du har bara 220 inlägg dock. Så nej, dumt påstående.
Citera
2022-11-30, 12:50
Medlem
Strychnos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug
Det är säkert någon rest från originalkoden för forumet som så här i version över 9000 inte fyller någon funktion alls.. Har i övrigt ingen annan än TS och mig själv på min kompislista.
Edit:
Kanske är det vid närmare eftertanke tänkt som en snabb genväg till sina favoritanvändares profiler så att man kan FB-stalka dem in absurdum.

Jag har för mig att vän-listan var en del av "portalen" i dom gamla vB-forumen, och var inbakat i PM-funktionen, man kunde på ett enkelt sätt ha en lättåtkomlig lista med polare att skicka PM till utan att behöva leta efter profilerna ute på forumet.
Och som sagt, efter alla gafflar, skedar och kod-hemmabyggen blev väl vän-listan stympad från PM-funktionen och blev kvar som en ganska meningslös funktion.
Citera
2022-11-30, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tindraindra
Asså, jag trodde typ att det skulle leda till att man fick notiser när postade inlägg/ skapade trådar.
Just det, kan vara så också. Ingen som har nån på sin kompislista som kan redovisa exakt vilka funktioner som är kopplade till listan?
Citera
2022-11-30, 15:39
Medlem
Citat:
Just det, kan vara så också. Ingen som har nån på sin kompislista som kan redovisa exakt vilka funktioner som är kopplade till listan?

En funktion är att man verkar kunna göra mass utskick av pm till flera personer på kompislistan. Har inte testat visserligen men då klickar man i rutorna för de man vill skicka till och skickar ett pm som då går ut till alla vars rutor man klickat i.

Man får nästan lite festinbjudan-vibbar av den funktionen...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in