• 1
  • 2
2022-11-28, 23:41
Moderator
Maviels avatar
Rubrik förtydligad. Tidigare: Jag har ett problem

/Moderator
Citera
2022-11-29, 01:02
Medlem
Det låter som GAD. Du kan söka vård för det på din vårdcentral. Är problemen allvarliga nog att du ska få en diagnos, och du har lite tur, så kan du få KBT. Behandlingen utgår i många fall från boken Hantera oro och ovisshet med KBT av Melisa Robichaud och Michel Dugas.

Jag har blivit mycket hjälp av meditation och mindfulness (medveten närvaro). Tyckte der var ett jävla larv men efter några år så är jag nu väldigt tacksam över att ha övat alla dessa timmar på att hitta min djupa andning för att kunna ta mig igenom starka känslopåslag.

Det som hjälpt allra mest är Escitalopram. Jävla fullträff för min ångest, saker passerar mycket snabbare nu. Mitt grubblande och ältande är näst intill obefintligt idag.
Citera
2022-11-29, 09:42
Medlem
Ballooonies avatar
Det mesta beror på bonding issues i tidig barndom.

Anknytningssvårigheter.
Det är bara att gilla läget, att du aldrig blir helt "nöjd"

Men lär dig att använda det fördelaktigt.. Hitta Gud. Fråga Jesus vem du är..
Herren har en plan för Dig. Det finns en väg. Den bästa..

Det kan bli bättre. Gud kan hjälpa dig och hjälper dig om du söker Honom. Men säkert inte på "ditt sätt"
Citera
2022-11-29, 09:54
Medlem
snooper123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballooonie
Det mesta beror på bonding issues i tidig barndom.

Anknytningssvårigheter.
Det är bara att gilla läget, att du aldrig blir helt "nöjd"

Men lär dig att använda det fördelaktigt.. Hitta Gud. Fråga Jesus vem du är..
Herren har en plan för Dig. Det finns en väg. Den bästa..

Det kan bli bättre. Gud kan hjälpa dig och hjälper dig om du söker Honom. Men säkert inte på "ditt sätt"
Gör bonding issues så man blir orolig i livet? Varför sker den kopplingen? Jag är intresserad.
Citera
2022-11-29, 09:57
Medlem
Kapitalistkalles avatar
-
Citera
2022-11-29, 10:15
Medlem
morfar81mostafars avatar
Smoke and mirrors... "The probabilities before time and the initial conditions at big bang plus the laws of physics"...
Vad finns att oro sig för när du ändå inte kan påverka så mycket som ens en nanometer?
Inse i vilken värld och verklighet du och din oroliga ande existerar. Inse det helt lönlösa och befängda med framförallt känslor.
Citera
2022-11-29, 10:29
Medlem
Ballooonies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snooper123
Gör bonding issues så man blir orolig i livet? Varför sker den kopplingen? Jag är intresserad.
Man har svårt att bonda med Jesus kanske. Allt härrör därifrån; original sin. Arvsynden..
Det är inte lätt att komma hit och få sin värld omkullkastad av ondska och sjukdom. Att tro på evangeliet ska hjälpa så gott det går.

Det förstår du väl att om man har svårt att finna mening med livet blir man orolig? Och rätt anknytning behövs för att nå meningsfull tillvaro. Om du inte vill leva i en lögn. Ett luftslott är det ju. Men det finns substans och en evig sanning. Det är Jesus..
Kärlek!
Citera
2022-11-29, 10:44
Medlem
snooper123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballooonie
Man har svårt att bonda med Jesus kanske. Allt härrör därifrån; original sin. Arvsynden..
Det är inte lätt att komma hit och få sin värld omkullkastad av ondska och sjukdom. Att tro på evangeliet ska hjälpa så gott det går.

Det förstår du väl att om man har svårt att finna mening med livet blir man orolig? Och rätt anknytning behövs för att nå meningsfull tillvaro. Om du inte vill leva i en lögn. Ett luftslott är det ju. Men det finns substans och en evig sanning. Det är Jesus..
Kärlek!
Du har rätt. Jag fann jesus påriktigt när jag satt häktad och då jävlar är man ensam.
Citera
2022-11-29, 10:48
Medlem
Ballooonies avatar
Citat:
Du har rätt. Jag fann jesus påriktigt när jag satt häktad och då jävlar är man ensam.
Bra skit.
Citera
2022-11-29, 19:06
Medlem
jonte500s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mirandamirage
Den bästa medicinen mot de flesta symptomen är brutal ärlighet. Mot sig själv och andra.
Vad betyder det ens? Det är väl det kändisar brukar säga att de är för att verka intressanta.
Citera
2024-04-15, 20:50
Medlem
jonte500s avatar
Citat:
Satt han häktad också?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in