2022-11-28, 16:06
Medlem
Tindraindras avatar
Vi har en skrivuppgift i engelska 7 som jag inte förstår exakt. Jag tolkar uppgiften som att jag ska göra en muntlig presentation om ett nyhetsevent. Men jag vågar inte göra något innan jag vet säkert vad det handlar om så jag undrar om någon skulle kunna tänka sig att översätta instruktionerna lite kortfattat till svenska för mig, såhär lyder uppgiften.

Your job will be to pick a news event in the world and present it here. Your address should be in the form of an evening news presentation, which means you will need to use a computer based presentation program, for an example Powerpoint. Let me know what news event you pick, so that no one else picks it. You can send a message to me at the school platform about your choice. You upload the presentation to the school platform.

Hur tolkar ni?
Citera
2022-11-28, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tindraindra
Vi har en skrivuppgift i engelska 7 som jag inte förstår exakt. Jag tolkar uppgiften som att jag ska göra en muntlig presentation om ett nyhetsevent. Men jag vågar inte göra något innan jag vet säkert vad det handlar om så jag undrar om någon skulle kunna tänka sig att översätta instruktionerna lite kortfattat till svenska för mig, såhär lyder uppgiften.

Your job will be to pick a news event in the world and present it here. Your address should be in the form of an evening news presentation, which means you will need to use a computer based presentation program, for an example Powerpoint. Let me know what news event you pick, so that no one else picks it. You can send a message to me at the school platform about your choice. You upload the presentation to the school platform.

Hur tolkar ni?

Du ska välja en världsnyhet och skriva vad den handlar om osv. Du ska göra det i PowerPoint och du ska presentera det muntligt med hjälp av Powerpiont. Meddela vad du valde så inte alla väljer samma nyhet, blir lite tråkigt annars.
Citera
2022-11-28, 16:16
Medlem
InnesIs avatar
Citat:

Hur tolkar ni?

Fråga din lärare borde vara bästa lösningen. Bara din lärare vet exakt vad som menas. Instruktionerna nämner bara power point men inte hur redovisningen annars ska gå till.
Citera
2022-11-28, 16:17
Medlem
Ser framför mig hur TS genomför detta: https://www.youtube.com/watch?v=u1Spffczzwo

Men ja, det är precis som det låter. Tar en nyhet, presenterar den med powerpoint. Done.
Citera
2022-11-28, 16:24
Medlem
Tindraindras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av provinsen-taiwan
Trodde att till och med lågstadielever pratar flytande engelska numera…

Givetvis att en sådan kommentar skulle dyka upp.
Alla i min ålder hade kunnat flytande engelska om de gjort vad de skulle på lektionerna/ jag är en av de som icke gjorde det.
Citera
2022-11-28, 16:25
Medlem
provinsen-taiwans avatar
Citat:
Alla i min ålder hade kunnat flytande engelska om de gjort vad de skulle på lektionerna/ jag är en av de som icke gjorde det.

Ingen lär sig engelska i skolan. Engelskan är överallt runt oss, i film, i musik.
Citera
2022-11-28, 16:26
Medlem
Tindraindras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InnesI
Fråga din lärare borde vara bästa lösningen. Bara din lärare vet exakt vad som menas. Instruktionerna nämner bara power point men inte hur redovisningen annars ska gå till.

Ja, det borde jag men det är lite känsligt att göra det med tanke på betyg, potentiellt fusk och så.
Citera
2022-11-28, 16:26
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:

Vilken del av texten är det du inte riktigt förstår?
Citera
2022-11-28, 16:27
Medlem
Tindraindras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av provinsen-taiwan
Ingen lär sig engelska i skolan. Engelskan är överallt runt oss, i film, i musik.

Du har rätt och jag kollar aldrig tv, spelar eller använder yt.
Citera
2022-11-28, 16:29
Medlem
EliteMales avatar
Citat:

Men vad i hela vetet får dig att fråga på Flashback av alla ställen, du kan inte engelska? Du måste väl ändå veta att översättningsmjukvara existerar online i så fall? Att du är autistisk är ingen ursäkt för detta misstag... Fråga din lärare istället för FB, använd ex. google translate eller annan översättarmjukvara om du inte kan engelska.
Citera
2022-11-28, 16:29
Medlem
Tindraindras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Vilken del av texten är det du inte riktigt förstår?

Your address should be in the form of an evening news presentation, which means you will need to use a computer based presentation program.

Denna meningen speciellt. Address?
Citera
2022-11-28, 16:33
Medlem
Tindraindras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flabbytest
Ser framför mig hur TS genomför detta: https://www.youtube.com/watch?v=u1Spffczzwo

Men ja, det är precis som det låter. Tar en nyhet, presenterar den med powerpoint. Done.

Ska jag vara helt ärlig så tror jag Robert Gustafsson är bättre på engelska än vad jag är.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in