Citat:
Ursprungligen postat av
Gedaj
När man väl får tag i dem är de svåra att bli av med. Får känslan att man väckte dem och de blir så glada att ha någon att snacka med. Brukar bli ett långt samtal där det inte sägs så mycket men knackas på ett tangentbord i bakgrunden med mummel och upprepningar. Sist när man trodde det var över så ringde handläggaren igen och ville påminna om något. Tror fan att det blir långa telefonköer
Trist att de inte går att lita på. Systemet är helt fucked up.
Det värsta är att man motarbetas på precis alla sätt. De drar ut på kommunikationen så att man inte hinner anmäla sig till en YH-utbildning innan sista ansökningsdag, för de ska ju "godkänna" den innan man skickar in ansökan.
Får känslan av att de försöker göra precis allt för att man ska hamna på något deprimerande och meningslöst vuxendagis istället.
Nu lyckades jag rädda situationen för kommande höst genom att med fyra dagars marginal anmäla mig till en yrkesvuxkurs istället, och kommer få aktivitetsstöd för detta. För att kasta bort sina dagar på meningslöst skit utan att få ett öre gör jag bara inte.