• 1
  • 2
2022-11-30, 05:32
Medlem
sluta spela hos spelföretag som ändå bara kommer (förmodligen inget ni kommer råka ut för) Limitera er ändå när ni gjort er en hacka, spela hos Betfair där ni inte spelar mot spelföretaget utan mot andra spelare och kan spela 100k på en match om ni vill utan att riskera att spelet blir voidad eller något annat.
Citera
2022-11-30, 06:27
Medlem
viZionx2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WilhelmT
Träffade till slut en i supporten som förstod problemet och skulle ta det vidare. Idag kom svaret:

Robert (Expekt)

28 nov. 2022 15:52 CET

Hej.

Tack för att du kontaktar oss på Expekt.

Enligt leverantörens rapport fanns det ett problem med de erbjudna oddsen.

Enligt kontroll slutade matchen med 2-0 med Polen som gjorde 1 mål per halvlek, vid min 39:e och 82:a.

Referens: https://www.fifa.com/fifaplus/en/mat...tionEntryId=17

Valet av 1:a satsning har annullerats eftersom oddset som erbjudits var felaktigt mot kontroll.

Baserat på vårt relevanta lag ändrades inte oddsen på erbjudandet om vadslagning i halvtid/heltid under hela matchen, även efter att det första målet gjordes efter 39:e min.

Eftersom din satsning accepterades efter 1:a halvlek av din satsning ogiltigförklarades, bör korrekta odds vara 1,25 medan vår kund fortfarande fick 2,65 odds.

Spel ogiltigförklarades i enlighet med vår regel Avsnitt A.5.3.a.:

LeoVegas förbehåller sig rätten att enligt eget gottfinnande förklara ett spel helt eller delvis annullerat om det visar sig att någon av följande omständigheter föreligger:
a. Spel har erbjudits, placerats och/eller accepterats på grund av ett Fel;

Och regel avsnitt A.2.1.:

"Fel" avser misstag, tryckfel, feltolkning, missförstånd, felläsning, översättningsfel, stavfel, tekniskt fel, registreringsfel, transaktionsfel, uppenbart fel, force majeure och/eller liknande.
Exempel på fel inkluderar men är inte begränsat till:

spel som accepterats vid tekniska problem som annars inte skulle accepterats;
spel på händelser/tävlingar/matcher som redan har avgjorts;
spel innehållande fel deltagare;
spel med odds som är kraftigt avvikande från andra tillgängliga odds på marknaden vid tidpunkten då spelet lades;
spel till odds som reflekterar ett felaktigt resultatläge; eller
odds som uppenbart är felaktigt lämnade utifrån tävlingens förutsättningar vid tidpunkten då spelet lades.

Enligt det står tyvärr speluppgörelsen fast.
Inga ytterligare åtgärder behövs.

Tveka inte att kontakta oss igen om du har några funderingar, vi finns här dygnet runt, via e-post och LiveChatt!

Ha en fortsatt fin dag!

Hälsningar,
XXXXXX
Expekt, Kundsupport

Alltså kan de själva avgöra vilka spel som är ogiltiga och i det här fallet valde man det spelet som jag vann på. Hur sjukt är inte det? Fatta vilka lockodds att kunna spela till odds som är 3 ggr för höga och få insatser återbetald för en tredjedel av sina spel. Detta bör man väl ta vidare? De säger ju själva att oddsen var uppenbart fel men att de själva kan avgöra när de ska återbetala??

Märkligt att det står LeoVegas mitt i texten.
Citera
2022-11-30, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viZionx2
Märkligt att det står LeoVegas mitt i texten.
Leovegas äger expekt
Citera
2022-12-02, 11:45
Medlem
Efter mycket om och men ger jag nu upp. Inte värt att kämpa mer för de pengarna. Sammanfattningsvis har expekt rätt att sätta vilka odds de vill och dra tillbaka spelet pga felaktiga odds men behålla 2/3 av insatserna själva. Det är en fin bransch !
Citera
2022-12-02, 11:51
Citat:
Efter mycket om och men ger jag nu upp. Inte värt att kämpa mer för de pengarna. Sammanfattningsvis har expekt rätt att sätta vilka odds de vill och dra tillbaka spelet pga felaktiga odds men behålla 2/3 av insatserna själva. Det är en fin bransch !

Du kanske borde kontakta och visa den här tråden för Marcus Birro, som under brinnande VM gör tv-reklam för Expekt. Undra hur han känner över att han bidrar till spelberoende och människors psykiska ohälsa, detta dessutom för ett företag som uppenbart sätter helt egna regler.
Citera
2022-12-02, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinlo89
Du kanske borde kontakta och visa den här tråden för Marcus Birro, som under brinnande VM gör tv-reklam för Expekt. Undra hur han känner över att han bidrar till spelberoende och människors psykiska ohälsa, detta dessutom för ett företag som uppenbart sätter helt egna regler.

Nja, min erfarenhet av att påtala brister är att det ger mig mer att prata med en av tallarna i skogen här utanför.

Kan bara hålla med tidigare talare. Finns ingen anledning att spela på de här svenska (?) skitbolagen som expekt, unibet, snabbare etc. Dåliga odds, snabba med limitering.
Citera
2023-02-23, 08:48
Medlem
Uppdatering. Efter ytterligare lite mailande slutade det som förväntat med att Expekt behöll pengarna.

Verkar däremot som Karma kom snabbt och ligger nu plus 30.000 på deras sida. Helt plötsligt går det galet segt att lägga livebet, en slump kanske
Citera
2023-04-10, 08:22
Medlem
Okej de slår till igen, hoppas någon som kan liveodds vill kommentera:

I en superettanmatch i minut 37 har det varit 7 hörnor. Jag misstänker en del tillägg och spelar över 7,5 % hörnor i paus. Det kommer en till och pengarna betalas ut.
Visar sig senare att en av de tidigare hörnorna aldrig slogs och den tas bort, det gör även min vinst.
Det kom ju en hörna till efter mitt spel, är det alltså min uppgift att hålla koll på hur många hörnor som varit tidigare i matchen? Då skulle jag ju behöva vara på plats och räkna dem själv.
Efter kontakt med support verkade det först som de skulle korrigera men nu har de svarat

"Efter att ha pratat med sportleverantören kan vi bekräfta att beten (kupong-ID: 5696474022, 5696454811, 5696433544, 5696454199) avgjordes korrekt som en förlust.

Eftersom vi har kontrollerat det officiella resultatet av matchen kan vi bekräfta att antalet hörnor i första halvlek är 3-4, totalt 7 hörnor, vilket innebär att satsningen förloras som vi pratade om.

Vid extra kontroll kan vi bekräfta att vår källleverantör till en början lade till en hörna för Utsiktens vid minut 23:25 men detta var felaktigt av dem eftersom bollen inte lämnade planen, i dessa fall så dras den tillbaka.

Därför är det korrekta antalet hörnor i första halvlek 3-4, totalt 7 hörnor, vilket innebär att insatsen förloras."

Här bekräftar de själva att felet var i minut 23, mitt spel lades i minut 37.
Citera
2023-04-10, 16:31
Medlem
Citat:
Okej de slår till igen, hoppas någon som kan liveodds vill kommentera:

I en superettanmatch i minut 37 har det varit 7 hörnor. Jag misstänker en del tillägg och spelar över 7,5 % hörnor i paus. Det kommer en till och pengarna betalas ut.
Visar sig senare att en av de tidigare hörnorna aldrig slogs och den tas bort, det gör även min vinst.
Det kom ju en hörna till efter mitt spel, är det alltså min uppgift att hålla koll på hur många hörnor som varit tidigare i matchen? Då skulle jag ju behöva vara på plats och räkna dem själv.
Efter kontakt med support verkade det först som de skulle korrigera men nu har de svarat

"Efter att ha pratat med sportleverantören kan vi bekräfta att beten (kupong-ID: 5696474022, 5696454811, 5696433544, 5696454199) avgjordes korrekt som en förlust.

Eftersom vi har kontrollerat det officiella resultatet av matchen kan vi bekräfta att antalet hörnor i första halvlek är 3-4, totalt 7 hörnor, vilket innebär att satsningen förloras som vi pratade om.

Vid extra kontroll kan vi bekräfta att vår källleverantör till en början lade till en hörna för Utsiktens vid minut 23:25 men detta var felaktigt av dem eftersom bollen inte lämnade planen, i dessa fall så dras den tillbaka.

Därför är det korrekta antalet hörnor i första halvlek 3-4, totalt 7 hörnor, vilket innebär att insatsen förloras."

Här bekräftar de själva att felet var i minut 23, mitt spel lades i minut 37.

Säkra spelbolag säger spelinspektionen🤣
Citera
2023-04-10, 19:11
Medlem
Ja precis. I såna här lägen finns det ju inte någon objektiv yttre part som kan granska och sätta spelbolaget på plats.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in