• 1
  • 2
2022-11-25, 07:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
Det verkar som de flesta hr p flashback inte vill jobba...n leva p bidrag som andra betalar r melodin. bo hemma hos morsan nda upp i trettiorsldern. nyttja cannabis s mycket som mjligt gny p blattarna som sljer fasten de sjlva r kparna. sverige r ur tiden.
Detta r noahidism, iaf verkar det var d. Sion indoktrinerar goyim att arbete r det viktigaste i livet och det r det ju fr slaven under Sion i en judisk vrld. Noahidism t slavarna mao; vi andra vill istllet gra oss fria bde frn slaveriet under Sion och slaveriet under staten resp. lnearbetet.
Citera
2022-11-25, 07:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johanvallare2
Detta r noahidism, iaf verkar det var d. Sion indoktrinerar goyim att arbete r det viktigaste i livet och det r det ju fr slaven under Sion i en judisk vrld. Noahidism t slavarna mao; vi andra vill istllet gra oss fria bde frn slaveriet under Sion och slaveriet under staten resp. lnearbetet.
vem skall frsrja dig d.
Citera
2022-11-25, 08:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
vem skall frsrja dig d.
haha; jag menar att frihet br vara vad vi strvar efter, vilket bl a innebr ekonomisk frihet, dvs att INTE dyrka arbetet som noahider, men friheten i form av privat gandertt, vlstnd m m.
Citera
2022-11-25, 08:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snobird
Frst har vi automatisering som tagit mnga jobb. Fler riskerar frsvinna... Vanliga butiker har ocks mindre personal sen lnge, kanske pga minskad lnsamhet.

Sen under Covid s jobbade mnga mindre och vid minsta symptom rddes folk att stanna hemma. Mnga jobbade ocks hemma och vissa har inte tergtt helt till att jobba p plats nnu. Barn och unga fick trots det var ganska ondigt, stanna hemma frn skolan vilket kan ha skadat deras chanser att f jobb och bli produktiva i framtiden.

Utver detta har vi folk med konstiga symptom som pverkar deras frmga att jobba. Om det beror p Covid eller vaccinet vet jag inte. Vaccinet var ett "skumt" nytt vaccin och viruset kan ha skapats i ett labb, fr att ge dessa effekter.

Tror man detta r en del av en konspiration och "den globala eliten" ligger bakom kan man undra vad deras syfte r? Mnga tror ju att de r satanister... Guds straff till Adam var ju just att arbeta. Vad hnder om mnniskan inte lngre godtar sitt "straff"? Jag menar inte ngot kommer hnda men om de verkligen r satanister och har en infernalisk plan.

S vad tror ni om detta? Kan syftet med mycket vi ser i samhllet var orkestrerat av en global elit som vill hindra mnniskor frn att jobba?

Utveckling. Inte svrare n s.
Det mest sunda tror jag vore om vi bodde i mindre byar dr vi hade sammanhllning och massor av olika arbetsuppgifter. Tror nstan alla idag har jobb som r fr monotona och same same. Ingen mnsklig kontakt p det sttet som vi vill ha inombords. Det digitala r skit fr oss som individer nr det tagit ver allt i samhllet.
Citera
2022-11-25, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
Utveckling. Inte svrare n s.
Det mest sunda tror jag vore om vi bodde i mindre byar dr vi hade sammanhllning och massor av olika arbetsuppgifter. Tror nstan alla idag har jobb som r fr monotona och same same. Ingen mnsklig kontakt p det sttet som vi vill ha inombords. Det digitala r skit fr oss som individer nr det tagit ver allt i samhllet.

Skulle vi bli lyckligare om vi gick tillbaka till ngot som du beskriver?

Det skulle betyda en betydlig tillbakagng i levnadsstandard.

Fr att ta ett exempel - fr att vi ska kunna ha strm relativt billigt s krvs det att folk jobbar i fabriker - hur ska det annars fungera? Hur ska strmmen produceras?

Solceller? Vart ska dessa produceras?
Elledningar? Vart ska dessa produceras?
Gldlampor? Hur ska dessa kunna produceras?

Skulle vi bli lyckligare om vi vergav allt de senaste 100-150 ren givit oss och gr tillbaka till att leva som vi gjorde p 1800-talet? Spendera 80-90% av vaken tid slitandes fr att bara verleva i princip (samla mat, fixa boende, frbereda infr vintern osv)
Citera
2022-11-25, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av poiuy1298
Skulle vi bli lyckligare om vi gick tillbaka till ngot som du beskriver?

Det skulle betyda en betydlig tillbakagng i levnadsstandard.

Fr att ta ett exempel - fr att vi ska kunna ha strm relativt billigt s krvs det att folk jobbar i fabriker - hur ska det annars fungera? Hur ska strmmen produceras?

Solceller? Vart ska dessa produceras?
Elledningar? Vart ska dessa produceras?
Gldlampor? Hur ska dessa kunna produceras?

Skulle vi bli lyckligare om vi vergav allt de senaste 100-150 ren givit oss och gr tillbaka till att leva som vi gjorde p 1800-talet? Spendera 80-90% av vaken tid slitandes fr att bara verleva i princip (samla mat, fixa boende, frbereda infr vintern osv)

Du nmner bra saker och jag r medveten om dem. Jag har ingen lsning mer n att vi individer som kan tnka sjlva har mjlighet att nd f ett hyffsat bra liv i detta ppna samhllet. Vi vill ju inte g tillbaka till det som du beskriver eller framtiden...
Majoriteten har bara medel IQ och under det och d ser jag problemen d majoriteten alltid r:
Typ
Mannen - "lsking, det str i tidningen att ICA erbjuder leverans av matvaror och vi behver aldrig lmna huset fr att handla"
Frun - "Men gud vad toppen lsking!"
Citera
2022-11-25, 14:43
Medlem
withnonam3s avatar
ven om jag skulle vara mngmiljonr skulle jag behlla mitt yrke men kanske deltid istllet. Att bli sjlvfrsrjande r inget man gr i en handvndning och det ligger mycket slit bakom att n dit.
Citera
2022-11-25, 16:00
Medlem
Kroppen r gjord fr att arbeta och blir dlig om den inte anvnds. Kontorsjobb r ett helvete fr kroppen och motionerar du inte s kan du rkna med blodpropp lagom till pensionen. Fysiska arbeten r bra fr bde kropp och sjl.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in