Citat:

Ursprungligen postat av 
jonte400

Jag har sett hundratals människor dö. Har delvis jobbat i palliativ vård. Så jag vet vad jag pratar om. Ganska säker på att jag kan mer om detta än dig. Lite löjligt att du säger noll insikt. Men själva sista veckorna är detsamma för många andra. 
Det kan jämföras patienter som dör av KOL eller av hjärtsvikt för den delen. 
Det är tiden fram dit som är jobbigare.
Det är just sådan fokus på ALS. Men det finns många som har lika begränsade liv efter stroke med. Långt gången parkinson mm
O vad fan är att dö naturligt??????

Nej du har helt fel, låter mer som gissningar du kommer med. Finns inga läkemedel eller något. Är extremt få som får ALS, så det har du garanterat inte sett många dö av.
Du skrev "Alla kommer dö på liknande vis!!", synonymen till det valde jag "naturlig död". Och alla kommer inte dö på liknande vis, så det var klantigt utryck av dig. Även om du sett hundratals dö, så är det ganska få jämfört med alla som dött.
Jag tycker Börje och familjen lagt upp en väl planerad plan kring detta. Och är övertyg om att Börje valde detta för att inte belaste familjen. Med sin omtänksamhet och kärlek för familjen skulle han aldrig acceptera det.