2022-11-23, 07:43
Avslutad
Det brukade gå att skapa nya konton utan tel. nummer förr. Nu går det inte längre. Använd Brave browser och försök själv att skapa ett konto så kommer du se. Jag blir väldigt förvånad om de inte kräver telefonnummer av dig. Jag har testat både med och utan VPN.

Det finns tjänster på nätet som löser detta men jag är så fattig just nu så vill inte riskera krångel och tappa bort nån hundralapp.

Grejjen är att dessa tjänster ger ut amerikanska nummer. De är inte VOIP nummer. VOIP nummer är lätta att detect och de tillåts inte, men det finns tjänster som ger ut non-voip nummer men det kostar minst 100kr.

Så jag undrar om någon testat det. Kan tänka mig att Discord kanske säger att nummret är amerikansk och jag har inte ett amerikanskt IP. Man kan ju använda då en amerikansk VPN server men Discord vet ju om du använder VPN eller inte.

Jag tycker inte det borde vara ett problem för det kan ju vara så att man är på semester eller så har man helt enkelt ett amerikanskt nummer eftersom man gör telefonsamtal inom usa ibland. Det finns ju bra anledningar att ha utländska nummer. Men allmänt sunt förnuft är ju inte så allmänt. Företag gör ju så knasiga saker hela tiden som de inte borde göra.

Så vill bara kolla om någon vet något mer om detta innan jag riskerar pengar.
Citera
2022-11-23, 14:23
Medlem
elektronikfreaks avatar
Jag kollade mitt gamla Discordkonto som jag registrerade tidigt 2021 och har bara loggat in på det en enda gång i samband med registreringen. Och det kontot går det inte ens att logga in på utan det kräver "nyregistrering med mobilnummer".

Vilket i klarspråk från min sida innebär... bye bye, hoppas vi aldrig mer ses igen".
Citera
2022-11-23, 14:31
Medlem
DeDenAssos avatar
Skapade precis ett konto på Discord.
Använde VPN (land: Brasilien) och en gmail jag precis skapade för 5 minuter sedan.
Kontot är igång och är inloggad. Krävdes inget mobilnummer.
Citera
2022-11-24, 01:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DeDenAsso
Skapade precis ett konto på Discord.
Använde VPN (land: Brasilien) och en gmail jag precis skapade för 5 minuter sedan.
Kontot är igång och är inloggad. Krävdes inget mobilnummer.
Använda du Brave browser?
Konstigt att det fungerar för dig isåfall. De kanske lyckats identifiera dig på nått sätt. Hadde du skölden på i brave? Hadde du också rensat cache, cookies, app data osv i brave settings?

Förstår inte varför det skulle fungera för vissa men inte andra om man gör det på ett sådant anonymt sätt. Det måste ju vara så att antingen lyckades de att identifiera mig på något sätt, eller så lyckades de att identifiera dig på något sätt.
Citera
2022-11-27, 14:50
Medlem
DeDenAssos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av superduktig
Använda du Brave browser?
Konstigt att det fungerar för dig isåfall. De kanske lyckats identifiera dig på nått sätt. Hadde du skölden på i brave? Hadde du också rensat cache, cookies, app data osv i brave settings?

Förstår inte varför det skulle fungera för vissa men inte andra om man gör det på ett sådant anonymt sätt. Det måste ju vara så att antingen lyckades de att identifiera mig på något sätt, eller så lyckades de att identifiera dig på något sätt.

Aldrig Brave. Jag värnar om min integritet och använder Firefox - ibland TOR.
P.S: Brave är inte bra för integritet längre.
Citera
2022-11-28, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elektronikfreak
Jag kollade mitt gamla Discordkonto som jag registrerade tidigt 2021 och har bara loggat in på det en enda gång i samband med registreringen. Och det kontot går det inte ens att logga in på utan det kräver "nyregistrering med mobilnummer".

Vilket i klarspråk från min sida innebär... bye bye, hoppas vi aldrig mer ses igen".
Jaa.. visst är det jobbigt när det krävs mobilnummer? Som att det skulle vara något alla skulle ha.. Varför grina över att det krävs nummer numera? spambots och liknande är vardag och bara bra att sånt försvinner med krav som detta?
Citera
2022-11-28, 18:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DeDenAsso
Aldrig Brave. Jag värnar om min integritet och använder Firefox - ibland TOR.
P.S: Brave är inte bra för integritet längre.
Firefox är bättre på vissa sätt men det är väldigt enkelt att Firefox är sämre om du konfigurerar eller använder den fel. Brave är tillräckligt bra skydd om du har aggressiv sköld på osv. Testa olika finger printing testsidor så ser du att Brave fungerar fint.

Och även om du på nått sätt lyckas skapa ett konto utan att ge nummer, så är det bara en tidsfråga innan de vill ha ditt nummer iaf. Jag blev klassad som en spammer för att jag använde olika spel discord servers för att hitta teams att spela med, tydligen 10-20 DMs inom 2-3 dagar = spammer.

Så vi måste ändå ta reda på bästa sätt att ge dem ett nummer.
Citat:
Ursprungligen postat av flowalicious
Jaa.. visst är det jobbigt när det krävs mobilnummer? Som att det skulle vara något alla skulle ha.. Varför grina över att det krävs nummer numera? spambots och liknande är vardag och bara bra att sånt försvinner med krav som detta?
Finns bättre sätt att hindra spambots än att kräva nummer från alla. Dessutom hindrar det inte ens de professionella spammers/scammers, det är bara ett hinder för vanliga oskyldiga användare.
Citera
2023-02-20, 21:27
Medlem
HemmaslagenWasabis avatar
Lånar tråden lite. Gick med i en server och det står såhär: "Du måste verifiera din identitet via telefon innan du kan skicka meddelanden på denna server."

Har någon något tips för att komma runt det här? Vill inte använda mitt vanliga mobilnummer. Hur hade ni gjort?
Citera
2023-02-20, 21:34
Medlem
Palisongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HemmaslagenWasabi
Lånar tråden lite. Gick med i en server och det står såhär: "Du måste verifiera din identitet via telefon innan du kan skicka meddelanden på denna server."

Har någon något tips för att komma runt det här? Vill inte använda mitt vanliga mobilnummer. Hur hade ni gjort?

Sök "SMS Verification" på eBay, för några kronor kan man köpa "engångsverifiering" från t.ex ett rumänskt mobilnummer.

Eller kanske denna funkar för Discord: https://onlinesim.io
Citera
2023-02-20, 21:59
Medlem
HemmaslagenWasabis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palisong
Sök "SMS Verification" på eBay, för några kronor kan man köpa "engångsverifiering" från t.ex ett rumänskt mobilnummer.

Eller kanske denna funkar för Discord: https://onlinesim.io

Tack Blev någon variant. Hade hellre sett något annat sätt. Känns som att ju mer man lämnar ut sitt telefonnummer desto mer skräp får man så det var skönt att kunna slippa
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in