2023-11-12, 18:42
Medlem
Generalanderssons avatar
Bara jag som tror att Vegas GP kommer att bli en dunderflopp for F1?
Citera
2023-11-12, 18:52
Medlem
jag ocks
Citera
2023-11-13, 14:55
Medlem
Pillar43s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Menar du att banan/racet inte kommer vara bra eller en ekonomisk flopp? Nr jag suttit p skithuset och frdrivet tiden p IG har jag flera gnger ftt upp rapporter om att det inte verkar dra s mycket folk som man budgetterat fr. Det r snack om snkta biljettpriser och att restaurangbokningar och hotell inte pverkats - till den grad att hotellpriser tom gtt ner igen, frn att initialt varit hjda pga eventet.
Citera
2023-11-13, 16:15
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av snepo
jag ocks
P vilket stt tror ni att det floppar?
Allt det kommer vara massa barnsligt trams med oviktiga och ointresserade kndisar och parader kommer det skert bli.
Har inte koll p banan. Tror ni att loppet blir trkigt?
Citera
2023-11-13, 21:33
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pillar43
Menar du att banan/racet inte kommer vara bra eller en ekonomisk flopp? Nr jag suttit p skithuset och frdrivet tiden p IG har jag flera gnger ftt upp rapporter om att det inte verkar dra s mycket folk som man budgetterat fr. Det r snack om snkta biljettpriser och att restaurangbokningar och hotell inte pverkats - till den grad att hotellpriser tom gtt ner igen, frn att initialt varit hjda pga eventet.
En kombination. Tror ej att hela evenemanget kommer att leva upp till hajpen, att banan kommer att producera usel och trkig racing, att racet kommer att dra langt farre askadare/TV-tittare an forvantat, att racet kommer att kosta betydligt mer an vad det drar in, och att banan/racet kommer att bli mindre populart bland forarna.

Men jag ser mer an garna att jag tar fel.
Citat:
Ursprungligen postat av dazzy
P vilket stt tror ni att det floppar?
Allt det kommer vara massa barnsligt trams med oviktiga och ointresserade kndisar och parader kommer det skert bli.
Har inte koll p banan. Tror ni att loppet blir trkigt?
Miami GP levde inte upp till hajpen, och jag tror att Las Vegas kommer att bli en betydligt storre besvikelse an vad Miami var.

I ovrigt sa tror jag att F1 kommer aldrig att bli riktigt stort i USA.
Citera
2023-11-16, 11:56
Medlem
MustMasters avatar
Citat:
En kombination. Tror ej att hela evenemanget kommer att leva upp till hajpen, att banan kommer att producera usel och trkig racing, att racet kommer att dra langt farre askadare/TV-tittare an forvantat, att racet kommer att kosta betydligt mer an vad det drar in, och att banan/racet kommer att bli mindre populart bland forarna.

Men jag ser mer an garna att jag tar fel.

Miami GP levde inte upp till hajpen, och jag tror att Las Vegas kommer att bli en betydligt storre besvikelse an vad Miami var.

I ovrigt sa tror jag att F1 kommer aldrig att bli riktigt stort i USA.

Jag har ocks svrt att se det. De frsker med frare frn USA men det blir aldrig ngon riktig hit. Visst, skulle f ngon Verstappens kaliber skulle nog intresset ka markant men om spnningen fr hemmafraren r om han ska komma sist eller inte r fan-skaran ytterst begrnsad.
Citera
2023-11-17, 12:41
Medlem
Il.Malizias avatar
Vegas kan bli som det blir; de kommer nog lra sig en del av den hr helgen och bli bttre infr kommande r.

Helgen valdes fr att det r helgen innan Thanksgiving som ska vara den lugnaste p ret. Men de fr nog rucka p det; kylan r verkligen inte optimal.
Citera
2023-11-17, 13:00
Medlem
Il.Malizias avatar
Intressant 10-minutersdokumentr om hur de byggde Las Vegas-banan.
https://www.youtube.com/watch?v=QDPlSaJ8q90
Citera
2023-11-17, 16:23
Medlem
Verstappen hade en ganska drypande kommentar efter brunnslockkatastrofen:

99% Show
1% Race

Citera
2025-05-24, 22:34
Medlem
Il.Malizias avatar
Varfr r denna trd fortfarande klistrad?