2022-11-22, 11:57
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Hade det varit Ryssar hade det stått skrivet med stora bokstäver redan.
Antar att det är något västerländskt land därför dom inte vill gå ut med det. Dom vill ju inte klanka ner på sina ”egna” som spioner.
Knappast, din apologet! Det är givetvis någon skurkstat: Ryssland, Kina, Iran, Nordkorea eller liknande.
Senast redigerad av Enterprise 2022-11-22 kl. 12:02.
Citera
2022-11-22, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SugarDaddy
Ryssar, gripandet var i Saltsjö-boo f ö.

Vet du något mer?
Adress där tillslaget skedde osv?
Citera
2022-11-22, 11:59
Medlem
1 militärhelikopter sågs flyga lågt åt värmdöhållet och lämnade ca 06:10 i riktning mot södra sthlm.
Citera
2022-11-22, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Jag vet inte. Men har aldrig hört talas om ett gripande där den misstänkte får åka helikopter.
Kan ju vara något så banalt som vädret och vägförhållandena som föranledde helikopterinsatsen.
Citera
2022-11-22, 12:01
Medlem
Igen 2 spioner inom högre säkerhetsklassade områden..

Komiskt.

Misstänkta spionerna är i 60-årsåldern – kan ha spionerat i tio år
https://omni.se/a/jl0qJz
Citera
2022-11-22, 12:01
Medlem
Jagejagvemedus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Treppenwitz
Om de haft SäPo hack i häl så är det långt ifrån "agera fritt". Då är det ju en tillgång för SäPo som kan användas på många sätt.

Hack i häl är mitt uttryck, så nära och så bra koll att det ska gynna Sveriges intressen tror jag inte dem låg.
Men jo du har rätt, klart Sverige gjort sin byråkrati och kartlagd det så det finns viss vinst för Sverige. Däremot tror jag att tillräckligt med information har nått destinationen.
Förhoppningsvis har man sett till att ge dem fel och vilseledande information
Senast redigerad av Jagejagvemedu 2022-11-22 kl. 12:05.
Citera
2022-11-22, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gharris
Vet du något mer?
Adress där tillslaget skedde osv?

Det står i tråden.
Citera
2022-11-22, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Knappast, din apologet! Det är givetvis någon skurkstat: Ryssland, Kina, Iran, Nordkorea eller liknande.

Frågan är varför dom håller tyst om det om det är Ryssland.. finns ingen anledning att dom är tysta om nationalitet när det gäller Ryssland då dom varit pigga på att skrika ut det tidigare.

Det enda jag kan tänka mig är att dom är tysta om att det är ryska medborgare är om dom samarbetat med något västerländskt land.. tex USA, Storbritannien, Norge.
Citera
2022-11-22, 12:09
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Frågan är varför dom håller tyst om det om det är Ryssland.. finns ingen anledning att dom är tysta om nationalitet när det gäller Ryssland då dom varit pigga på att skrika ut det tidigare.

Det enda jag kan tänka mig är att dom är tysta om att det är ryska medborgare är om dom samarbetat med något västerländskt land.. tex USA, Storbritannien, Norge.

Vad gäller Peyman Kia så dröjde det till åtal väcktes innan det avslöjades vilka han misstänks ha arbetat för.
Citera
2022-11-22, 12:10
Medlem
Jagejagvemedus avatar
Två Irakier/Kurder enligt overifierad källa.
Stämmer adressen och namnet som skrev tidigare?
Citera
2022-11-22, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Vad gäller Peyman Kia så dröjde det till åtal väcktes innan det avslöjades vilka han misstänks ha arbetat för.

Jo jo men nu är det krig i Ukraina och då undanhåller man inte ordet Ryssland på samma sätt.
Citera
2022-11-22, 12:13
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagejagvemedu
Två Irakier/Kurder enligt overifierad källa.
Stämmer adressen och namnet som skrev tidigare?

Nä. Men namn + adress är bara spekulationer, området verkar vara spiksäkert däremot, och det är inte jättestort...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in