2022-11-21, 17:03
Medlem
Tindraindras avatar
I lördags gick jag och en gammal bekant ut till krogen för att umgås. Detta var mitt första krogbesök och antagligen mitt sista också. Efter några drinkar går jag iväg för att besöka toaletten ( det var båsliknande b klass toaletter för att tillägga). När jag ska öppna låset igen så får jag inte upp det. I kanske tio minuter står jag och försöker få upp det jävla toalettlåset men det går inte upp. Jag vill inte dra till mig oönskad uppmärksamhet och kan verkligen inte med att ropa på hjälp.
Telefonen ligger kvar i väskan som min kompis passar annars hade jag ringt henne. Men i alla fall så ställer jag mig upp på toalettlocket och gör ett försök att klättra över. Det låter konstigt men det vore ingen svårighet.

Jag fläker upp mitt ben över båsets kant men och antingen är det mina nylonstrumpbyxor eller spriten som ställer till det. På ett ögonblick flyger jag över båskanten och faller pladask ner på golvet i båset därtill. Jag klarade mig oskadd men det gjorde så in i helvetes ont och jag illvrålar och likaså vrålar mannen som sitter på toaletten. Dörren intill stod öppen när jag gick in men han hade antagligen gått in där strax efter jag gick in. Givetvis så hörde övriga personer gapet och jag kan ju inte säga att jag undgick att dra till mig oönskad uppmärksamhet.

Jag bara ställer mig upp och springer ut därifrån samtidigt som jag mumlar förlåt. Jag går tillbaka till min vän och hon ser helt förskräckt ut och påpekar att jag har ett svullet jack i pannan ( jag slog i pannan i båskanten). Hon går fram till mig och frågar vad det är som har hänt och hon drar även ur mitt kjoltyg ur strumpbyxorna. Jag berättar vad som kortfattat och jag hejdar och ber om att vi ska gå därifrån. Hon bedårar mig att sätta mig ner lite och jag sätter mig i hörnet med gråtfyllda ögon.

Vi var tysta på hemvägen men när vi kommer hem till hennes lägenhet börjar vårt bråk. Jag berättar exakt vad det var som hände men hon tror inte på mig och hon säger att ”jag inte klarar av att uppföra mig socialt”. Hon säger väldigt kränkande saker och kommer med personliga angrepp och till sist slår det över på mig av ilska. Jag tar då upp en soffpall och kastar den allt vad jag orkar mot henne så hon ramlar baklänges. Det är framförallt här jag tappar mig och det sista jag minns är att hon pratar med polisen.

Redan den kvällen ringer även jag och polisanmäler henne för att ha försökt att knivhugga mig i ansiktet( jag har även tagit kort på skadan i min panna). Det är ju hittepå men det är viktigt att jag inte blir fälld. Vi har sagt upp kontakten och jag har sån sjuhelsikes ångest för det som hände så jag orkar knappast andas. Jag hoppas ni tar hänsyn till att detta ägde rum från kl 2 och framåt en lördagskväll och inte ifrågasätter relevansen. Jag behöver framförallt ventilera mig men jag vill också fråga er om ni tycker jag har gjort något fel i det hela?
Citera
2022-11-21, 17:05
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Det går över. Detta blir en fantastisk anekdot att berätta i framtiden.
Citera
2022-11-21, 17:13
Medlem
StonedMonkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tindraindra
Redan den kvällen ringer även jag och polisanmäler henne för att ha försökt att knivhugga mig i ansiktet( jag har även tagit kort på skadan i min panna). Det är ju hittepå men det är viktigt att jag inte blir fälld.

Jag behöver framförallt ventilera mig men jag vill också fråga er om ni tycker jag har gjort något fel i det hela?

Ja, du gjorde en falsk polisanmälan mot din vän, och kastade en pall på henne. Du kan åka dit för falsk angivelse och misshandel.
Citera
2022-11-21, 17:14
Medlem
Emellies avatar
Tråkigt att höra.

Tycker nog att ni båda överreagerade på slutet där, hon blev väl sur för att ni var tvugna att gå hem från krogen antar jag och du när du kastade en pall på henne och dessutom har gjort en falskanmälan(?).

Tycker du ska ta tillbaka din falskanmälan om du vill behålla en henne som vän, men du kanske tänker att det är slut med det nu?
Citera
2022-11-21, 17:15
Medlem
Onaniprodukts avatar
Men vad fan.. Du måste dra tillbaka anmälan, skyll på att du var dyngrak och förvirrad efter smällen i skallen.

Edit: Din polare låter oskön, bra att hon fick en soffpall i fejan.
Citera
2022-11-21, 17:19
Medlem
21512s avatar
Citat:
Jag tar då upp en soffpall och kastar den allt vad jag orkar mot henne så hon ramlar baklänges. Det är framförallt här jag tappar mig och det sista jag minns är att hon pratar med polisen.
Skadade hon sig av det här? Det är knappast något jag skulle vända mig till polisen för, om det inte slutade riktigt illa med rejäla skador.

Citat:
Redan den kvällen ringer även jag och polisanmäler henne för att ha försökt att knivhugga mig i ansiktet( jag har även tagit kort på skadan i min panna). Det är ju hittepå men det är viktigt att jag inte blir fälld.
Du har alltså polisanmält henne för något som inte hänt. Med skadan från när du ramlade på toaletten som "bevis"?

Citat:
...om ni tycker jag har gjort något fel i det hela?
Ja, om du har polisanmält henne för något som inte har hänt. Det där med pallen är väl, hm, sånt som händer antar jag.
Citera
2022-11-21, 17:23
Medlem
21512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emellie
Tycker du ska ta tillbaka din falskanmälan om du vill behålla en henne som vän, men du kanske tänker att det är slut med det nu?
Det går väl inte att ta tillbaka en polisanmälan? Däremot kan man nog säga att man inte vill medverka i utredningen, och då lär det väl läggas ner. Det verkar nog bra att göra så i det här fallet.
Citera
2022-11-21, 17:24
Medlem
Är det Gammal Hårdrockares kvinnliga motsvarighet vi har hittat här? Du låter som en drömkvinna för den gamle forumprofilen.

Äsch, att falskanmäla våra vänner för att ha knivskurit oss har vi alla gjort någon gång. Släpp det bara och gå vidare
Citera
2022-11-21, 17:27
Medlem
Tindraindras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StonedMonkey
Ja, du gjorde en falsk polisanmälan mot din vän, och kastade en pall på henne. Du kan åka dit för falsk angivelse och misshandel.

Allt som hände har jag inte tagit med, hon hotade bland annat mig med en träkavel. Sedan att jag avlossade pallen var på ett vis i rent försvar mot hoten och hatet. I värsta fall fattar polisen att vi båda har bråkat men det vore konstigt om enbart jag hamnade i skiten.
Citera
2022-11-21, 17:29
Medlem
Tindraindras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 21512
Skadade hon sig av det här? Det är knappast något jag skulle vända mig till polisen för, om det inte slutade riktigt illa med rejäla skador.

Du har alltså polisanmält henne för något som inte hänt. Med skadan från när du ramlade på toaletten som "bevis"?

Ja, om du har polisanmält henne för något som inte har hänt. Det där med pallen är väl, hm, sånt som händer antar jag.

Hon fick ingen skada och enbart jag har bildbevis.
Citera
2022-11-21, 17:30
Medlem
Tindraindras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emellie
Tråkigt att höra.

Tycker nog att ni båda överreagerade på slutet där, hon blev väl sur för att ni var tvugna att gå hem från krogen antar jag och du när du kastade en pall på henne och dessutom har gjort en falskanmälan(?).

Jag kan inte ta bort den för hon har kvar sin mot mig.
Citera
2022-11-21, 17:32
Medlem
Emellies avatar
Citat:
Jag kan inte ta bort den för hon har kvar sin mot mig.

Har du försökt prata med henne om händelsen nu i efterhand?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in