2022-11-21, 18:14
Citat:
Ursprungligen postat av slothlorien
Inget tyder på det.

Jo, extremt typiskt utseende.
Citera
2022-11-21, 18:18
Medlem
Fettsugnings avatar
Slödder. Lås in, kasta nyckeln alternativt avrätta.
Citera
2022-11-21, 18:27
Medlem
Han lär vara ute igen innan han ens fyllt 30. Troligen starkare och mer hatisk också då.
Skulle inte förvåna mig det minsta om han kommer mörda fler människor om han når pensionsåldern.
Citera
2022-11-21, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snorup
Konst*tin är ett vanligt namn hos zigenare och vad jag vet inte vanligt hos finnar. Anto*n låter också lite zigenskt. Sen så ser han väldigt mycket ut som en rååm på bilden och inte alls som någon med finska gener. Sen så har vi ju det faktum att han är dömd för flera våldsbrott...
Romer utgör typ 0,2% av Finlands befolkning. Konstantin är ett vanligt namn på många håll, men typiskt romskt är det absolut inte. Du tycker antagligen att precis vad som helst ser ut som en rom om det stöder ditt eget sköra halmstrå till teori. Jag skulle kunna gå med på att han kan se ut att ha samiskt eller slaviskt påbrå, men zigenare icke.
Citera
2022-11-21, 18:32
Medlem
ingetbranicks avatar
Inte bara i Sverige, alltså. Ett kräk som är dömd till fängelse och borde sitta inlåst, men som överklagar och får gå fri i väntan på dom vilket får till resultat att en oskyldig människa får sätta livet till ... Så onödigt
Citera
2022-11-21, 19:12
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Är brevbäraren en kvinna?

Kanske kvinna.
"Anonym
21/11/2022 kl. 19:07
Fy fan vilken feg. Angriper en försvarslös ung kvinna. Jag hoppas att någon i slottet kommer att ge tillbaka den."

Är vi på Flashback eller DNs chat?

Ska man behöva vara kryptografi expert för att veta vad dömda brottslingar heter?

Lättare här:
https://www.partisaani.com/news/crim...antoan-onkamo/

"Konstantin Antoan Onkamo, fängslad för mordet på brevbäraren i Myyrmäki
Motivet till dådet är ännu inte klarlagt. Polisen kommer att lämna mer information i ämnet allt eftersom utredningen fortskrider.

Konstantin Antoan Onkamo , född 1999, har suttit fängslad för mordet på en brevbärare i Myyrmäki . Han är misstänkt för mord, för vilket endast livstids fängelse kan ges, vilket i Finland innebär i genomsnitt cirka 15 års fängelse.

Enligt medieuppgifter har Onkamo tidigare anklagats för åtminstone försök till stöld av ett motorfordon, lindrig misshandel och grovt rån. Det tycks alltså vara en nybörjare småkriminell som nu står inför långa år i fängelse."
Citera
2022-11-21, 19:16
Medlem
Europes avatar
Citat:
Onkamo är ett finskt efternamn. Här är en bild på GM:
https://www.partisaani.com/wp-conten...11/onkamo.jpeg

Jo, efternamnet är finskt. De två andra namnen är däremot mindre typiskt finska. Givetvis skulle även en finne kunna döpas till dem. Men kanske GM har finsk respektive utländsk förälder (t.ex. någon från Östeuropa/Balkan)?
Senast redigerad av Europe 2022-11-21 kl. 19:21.
Citera
2022-11-21, 19:19
Medlem
gofigurs avatar
"En postutdelare utsattes för allvarligt våld under natten till torsdagen, meddelar Polisinrättningen i Östra Nyland. Polisen larmades klockan halv fyra på morgonnatten den 17 november.

”Postiljonen fick väldigt allvarliga skador av våldet. Polisen har gripit en person och kommer att förslå att hen häktas”, säger kriminalkommissarie Tero Tyynelä i polisens pressmeddelande."

Konstiga tider de har brevbärning där....
Citera
2022-11-21, 19:22
Bannlyst
Citat:
Romer utgör typ 0,2% av Finlands befolkning.
Fullständigt irrelevant.
Citat:
Konstantin är ett vanligt namn på många håll, men typiskt romskt är det absolut inte.
Fel, det är ett vanligt namn bland zigenare, varför ljuger du?
Citat:
Du tycker antagligen att precis vad som helst ser ut som en rom om det stöder ditt eget sköra halmstrå till teori.
Nej, hans utseende är ganska typiskt romskt, möjligtvis kan han vara från balkan och inte zigenare men hans namn och brottsregister tyder på annat.
Citat:
Jag skulle kunna gå med på att han kan se ut att ha samiskt eller slaviskt påbrå, men zigenare icke.
Det är för att du har fel eller ljuger.
Citera
2022-11-21, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snorup
Fullständigt irrelevant.

Fel, det är ett vanligt namn bland zigenare, varför ljuger du?

Nej, hans utseende är ganska typiskt romskt, möjligtvis kan han vara från balkan och inte zigenare men hans namn och brottsregister tyder på annat.

Det är för att du har fel eller ljuger.
Hur kan det vara irrelevant info att folkgruppen du pekar ut utgör 0,2% av befolkningen? Du har statistiken emot dig direkt. Och inte ett enda faktum som pekar på att GM skulle vara av den folkstammen.

Konstantin är kanske inte ovanligt bland romer, jag har aldrig påstått annat, men det är vanligt på många håll och ej TYPISKT romskt. Wikipedia har en lång lista över kända Konstantin, men ingen av dem verkar romsk.

Hans utseende är är en blekfis med brunt hår och en finsk knappnäsa. Att du drar slutsatsen att han är rom är idiotiskt långsökt. Logiken hos en flashbackrasist

Jag kan ha fel i att han kan ha samiskt eller slaviskt påbrå - båda alternativen är dock extremt mycket mer troliga än ditt långsökta zigenar-spår. Logiken funkar inte hos er xenofober, så är det bara.
Citera
2022-11-21, 20:01
Medlem
Struntar i om han är finne, pinne, zigenare eller balt…tröttsamt att var och varannan tråd ska drunkna i tjafs om etnicitet och hela poängen försvinna…när fan ska staten börja skydda sina medborgare från konstaterat farliga människor? Detta händer gång på gång. Var det inte nyligen något liknande hände i Oskarshamn?
Senast redigerad av Tidlos5 2022-11-21 kl. 20:04.
Citera
2022-11-21, 20:09
Medlem
Citat:
Hur kan det vara irrelevant info att folkgruppen du pekar ut utgör 0,2% av befolkningen? Du har statistiken emot dig direkt. Och inte ett enda faktum som pekar på att GM skulle vara av den folkstammen.

Konstantin är kanske inte ovanligt bland romer, jag har aldrig påstått annat, men det är vanligt på många håll och ej TYPISKT romskt. Wikipedia har en lång lista över kända Konstantin, men ingen av dem verkar romsk.

Hans utseende är är en blekfis med brunt hår och en finsk knappnäsa. Att du drar slutsatsen att han är rom är idiotiskt långsökt. Logiken hos en flashbackrasist

Jag kan ha fel i att han kan ha samiskt eller slaviskt påbrå - båda alternativen är dock extremt mycket mer troliga än ditt långsökta zigenar-spår. Logiken funkar inte hos er xenofober, så är det bara.
Både namn och look skriker Kaale-rom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in