2023-02-07, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommisarie-Kudos
Nu är ju det här en trolltråd men jag använder min skoter dagligen, när isen ligger, för att vittja mina fiskedon. Det sätter mat på mitt bord.

Hade det inte varit billigare att köpa fisk på affären?
Citera
2023-02-07, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lallisen
Nej jag säljer gös till affären istället.
Citera
2023-02-07, 11:06
Medlem
Du har bevisligen aldrig bott i Norrlands län och uppåt
Citera
2023-02-07, 11:10
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKKINGEN
För att alla fetton som inte tar sig någonstans med sina 4-hjulingar när snön ligger djup i naturen skall kunna säga att dom älskar vara ute i naturen allt medans dom trycker på gasen och dödar den natur dom älskar så mycket.
Att vandra på sommaren eller ta skidorna på vintern är inget som ens skulle fladdra förbi i en dröm för denna grupp av människor.
Det är som med surfing och snowboard, det arrangeras tävlingar och arrangemang sponsrade av tillverkare.
Det ger en massa filmklipp som dagens klickgeneration kan sitta och drömma vid och vips har du en alldeles egen självgående reklamfilm som kan spinna på så länge någon gör ett hopp utför en klippa eller kör uppåt på en nästan lodrätt fjällvägg.
Det säljs skotrar som aldrig förr att köras i en natur som har allt mindre snö, tystnad och oförstörda platser.
Tänk att allemansrätten kunde kuka ur på detta vis för den var tänkt för det rakt motsatta att svensken skulle ha tillgång till vår vackra och fina natur.
Så bara för att man vill ta sig fram fort under vintern är man ingen naturmänniska? Måste man pulsa fram genom snön för att kunna uppskatta naturen?
Citera
2023-02-07, 20:27
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lallisen
Frysta laxfiléer eller fiskpinnar, har du handlat i en affär i Norrlands inland?
Citera
2023-02-08, 08:26
Medlem
LKKINGENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Så bara för att man vill ta sig fram fort under vintern är man ingen naturmänniska? Måste man pulsa fram genom snön för att kunna uppskatta naturen?
Om du bott ovan polcirkeln hade du förstått vad jag menar.
Citera
2023-02-08, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guldigflamingo
Du har bevisligen aldrig bott i Norrlands län och uppåt

Det är nog ingen som bott i "Norrlands län"!
Citera
2023-02-08, 09:28
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av northrunner
Det är nog ingen som bott i "Norrlands län"!

Man kan ju t ex diskutera behovet av snöskotrar i Gästrikland.
Citera
2023-02-08, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Man kan ju t ex diskutera behovet av snöskotrar i Gästrikland.

Syftade snarare på att det ej existerar något län som heter Norrland.

Men ja, varken Gästrikland eller andra delar av södra Sverige är nog speciellt lämpligt för snöskoter.
Citera
2023-02-08, 10:21
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av northrunner
Syftade snarare på att det ej existerar något län som heter Norrland.

Jag syftade på att någon inte verkade förstå hur stort och vidsträckt norrland är.
Citera
2023-02-08, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LKKINGEN
För att alla fetton som inte tar sig någonstans med sina 4-hjulingar när snön ligger djup i naturen skall kunna säga att dom älskar vara ute i naturen allt medans dom trycker på gasen och dödar den natur dom älskar så mycket.
Att vandra på sommaren eller ta skidorna på vintern är inget som ens skulle fladdra förbi i en dröm för denna grupp av människor.
Det är som med surfing och snowboard, det arrangeras tävlingar och arrangemang sponsrade av tillverkare.
Det ger en massa filmklipp som dagens klickgeneration kan sitta och drömma vid och vips har du en alldeles egen självgående reklamfilm som kan spinna på så länge någon gör ett hopp utför en klippa eller kör uppåt på en nästan lodrätt fjällvägg.
Det säljs skotrar som aldrig förr att köras i en natur som har allt mindre snö, tystnad och oförstörda platser.
Tänk att allemansrätten kunde kuka ur på detta vis för den var tänkt för det rakt motsatta att svensken skulle ha tillgång till vår vackra och fina natur.
Fyrhjuling med bandsats tar sig fram i djupare lössnö än skoter. Oavsett fetma hos föraren.
Citera
2023-02-08, 11:57
Medlem
Men gud vad töntigt
Vad spelar det för roll om man skriver fel
Sen får väl folk åka snöscooter på barmark om dom vill
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem