2022-11-20, 01:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av punishersweden
Naturligtivis har inte turken något att göra i Syrien överhuvudtaget. Det är en tidsfråga innan USA lämnar Syrien. Då har kurderna noll backning och Syrien kommer att ta kontroll över hela sitt territorium. Precis så det borde vara. Sen kan turkarna flytta tillbaks sina trupper till sin sida av
gränsen. Kurderna får hoppas på att få en liten autonom region men på nåder från Assad. Kurderna
kommer att få det mycket tuff framöver. Varken Turkiet, Syrien eller Irak vill ha några självständiga kurdiska regioner.

Kurderna skiter fullständigt i Sverige, så varför ska Sverige bry sig en endast sekund om några kurdiska terrorister? Nej sänd svenskt militärt stöd till Turkiet vår blivande NATO-broder. Hjälp dem i kampen mot terroristerna.
Citera
2022-11-20, 03:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Kurderna skiter fullständigt i Sverige, så varför ska Sverige bry sig en endast sekund om några kurdiska terrorister? Nej sänd svenskt militärt stöd till Turkiet vår blivande NATO-broder. Hjälp dem i kampen mot terroristerna.

Jag håller helt med dig. Världen kommer att bli mycket lugnare när USA lämnar Syrien. Kurderna får klara sig själva. Jag bryr mig om sverige. Kurderna har noll betydelse för mig.
Citera
2022-11-20, 07:07
Medlem
Så på korttid så har Ryssland anfallit Ukraina, Kina förbereder ett anfall mot Taiwan eller i alla fall vad det stod i en artikel att Biden skulle försvara och hjälpa Taiwan om Kina anfaller.

Och nu det här med att Turkiet anfaller Syrien.

Har samtliga dessa anfall kopplingar till varandra, d.v.s att om inte Ryssland hade anfallit, så hade Turkiet inte gjort detta?

Jag förstår att man har bestämt sig för en anfall efter explosionen efter Istanbul, men jag tycker bara det är så konstigt att det sker så massa anfall på korttid.

Det är verkligen nästan som om vi är på väg mot ett tredje världskrig..

Kommer någon hjälpa Syrien eller Turkiet?
Citera
2022-11-20, 09:42
Medlem
Africagonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagejagvemedu
Det var 4 miljarder Amine kakabave krävde för att släppa fram Maggan

Pengarna räckte till en fin parad iaf

https://youtu.be/hI21T1Lo1fU
Citera
2022-11-20, 09:47
Medlem
Inte första gången Turkiet bombar Rojava på order av folkmördaren Erdogan.
Vi har kurderna att tacka för att dom satte stopp och drev tillbaka IS efter massakern i Kobane 2015.
Citera
2022-11-20, 11:06
Medlem
Jagejagvemedus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spakur
Vi har kurderna att tacka för att dom satte stopp och drev tillbaka IS efter massakern i Kobane 2015.

Ingen svensk sätter sin fot i den skit staden så varför ska vi vara tacksamma för det?
Hade vart en annan sak om kurder a stoppade ISIS på Öresundsbron.
Citera
2022-11-20, 11:06
Medlem
Africagonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spakur

Du kanske har märkt att det är nya tider nu, forna vänner är nu fiender och tvärtom.
Se bara på Ukraina, Azov som för några år sedan var terrorstämplade av USA får massivt stöd från densamma. Kurderna är nu utan hjälp eftersom vi idag stödjer vår NATO kompanjon Turkiet.
Citera
2022-11-20, 12:11
Medlem
Turkiets president Erdogan har under lång tid pratat om att han planerar operation i Syrien. Kurdo Baksi har bla sagt till SvD att han är övertygad om att den turkiska säkerhetstjänsten var inblandad i sprängattentatet nära Taksimtorget i centrala Istanbul: ”Det är samma upplägg hela tiden. Inrikesministern (Süleyman Soylu) går ut och antyder att PKK och YPG ligger bakom attentatet. Sedan säger man att någon falsk organisation, som inte existerar i verkligheten, tagit på sig dådet. Efter det kan man gripa kurder på gatan och stämpla dem som skyldiga.” Med andra ord att det skulle vara en operation under "falsk flagg".

Ingen grupp har tagit på sig ansvaret för terrordådet i Istanbul den 13 november 2022. Däremot har PPK och SDF förnekat att de ligger bakom dådet.

Några intressanta saker. Kvinnan som pekas ut som den som ska ha placerat bomben ska enligt uppgift ha suttit på en bänk i 40 minuter innan hon gick och lämnade väskan som senare exploderade. På de bilder som cirkulerar har hon byxor i kamouflagemönster. Detta gör det lätt att både identifiera och gripa henne. Man kan ju fundera kring varför.

https://www.aljazeera.com/news/2022/7/20/new-turkish-offensive-in-syria-still-a-possibility-erdogan-warns
https://www.svd.se/a/5BpEdX/baksi-turkiska-sakerhetstjansten-var-inblandad-i-bombdadet
https://en.wikipedia.org/wiki/False_flag
https://en.wikipedia.org/wiki/2022_Istanbul_bombing
Senast redigerad av OSINT 2022-11-20 kl. 12:16.
Citera
2022-11-20, 13:04
Medlem
Slutat bry mig om Soran Ismails och Özz Nujens folk för flera år sedan..
Låt dom sköta sitt, Kurderna i Sverige kan väl åka hem och hjälpa sitt folk?
Finns tiotusentals om inte hundratusentals kurdiska män i Sverige som är "så tuffa" i Sverige men är fega nog att åka hem till sitt folk och hjälpa kvinnor och barn.

Vänsterpartiers gullande med kurderna har fått mig att inse att det inte är ett folk jag vill stötta på något sätt. Kurder i Sverige gör allt för att splittra detta landet vi bor i också, ser det varje vecka där "kända kurder" smutskastar Svenskar.
Citera
2022-11-20, 13:17
Medlem
Borde inte Nato gå in och stödja Turkiet?
Citera
2022-11-20, 13:19
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Bra att Turkiet attackerar kurdiska terrorister! Sverige bör sända militär hjälp till Turkiet.
Håller med. Vill vi delta i Nato så stötta Turkiet nu med trupp o vapensystem.
Citera
2022-11-20, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Borde inte Nato gå in och stödja Turkiet?
NATO är en försvarsallians, om det inte var de hade vi sett nato soldater i libyen, azerbaijan, syrien och irak där turkiet krigar på ett eller annat sätt. Tycker du svenska soldater ska springa runt i alla dessa länder och göra turkiets ärenden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in