2022-11-19, 18:53
Medlem
Varför blir då svensken tagen på sängen varje år vid första snön? Med ett land i nordliga breddgrader.
Citera
2022-11-19, 19:02
Medlem
krautbrains avatar
Jag vet inte om jag håller med om att vi blir tagna på sängen. Utveckla.
I och med att det är upp till slumpen när första snön, som ligger kvar, kommer är det nog svårt och dyrt att göra allt för att undvika kaos just den dagen och efterföljande. Sedan att kommuner drar ner på allt hjälper nog också till.
Citera
2022-11-19, 19:05
Medlem
Det är inte svensken. Jobbar i orten, i varje bil som fastnat i uppförsbacken idag satt det en individ från ett icke skidåkande land.
Inte rasist - men ibland, snälla?
Citera
2022-11-19, 19:12
Medlem
Sverige får snö varje år runt samma period och ändå så faller hela samhället ihop så fort snöflingorna dinglar ner, blir Österrike, Schweiz eller något annat snörikt land lika handfallen?
Citera
2022-11-19, 19:13
Avstängd
Kickassfarsans avatar
Blir bara kaos i Stockholm och sörmland, skaffa er lite beredskap så slipper ni stänga ner hela staden när det kommer en halv dm snö.
Citera
2022-11-19, 19:37
Moderator
Neksnors avatar
Man glömmer väl av hur det funkar att ta sig fram i snö när man inte gjort det på 9 månader?
Jag minns när jag första gången hade tillbringat hösten i varmt klimat, jag lämnade ett (lite) varmt och väldigt halkfritt Sverige och kom fram till ett Sverige med rejäla isfläckar dolda av några snöflingor. Höll på att slå ihjäl mig så fort jag gick ut från flygplatsen. Men dagen efter hade jag ställt om till vintermode mentalt.
Citera
2022-11-19, 19:52
Medlem
Mordormodems avatar
Som jag har förstått det så är det bara stadsbor som blir tagna på sängen av snön varje år!

Vi lantisar är ju lite smartare än stadsbor och förbereder oss för vintern med korrekt däck och sänkt fart. Detsamma gäller om det är storm ute, självklart har man motorsågen med sig!
Citera
2022-11-19, 20:01
Medlem
Hem_bränts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mordormodem
Som jag har förstått det så är det bara stadsbor som blir tagna på sängen av snön varje år!

Vi lantisar är ju lite smartare än stadsbor och förbereder oss för vintern med korrekt däck och sänkt fart. Detsamma gäller om det är storm ute, självklart har man motorsågen med sig!

Du har rätt, speciellt när det kommer till farten. Det finns gott om idioter som blåser på som att dom körde på torr asfalt även när det ligger flera centimeter snö på vägbanan.
Citera
2022-11-19, 20:07
Medlem
hyssasess avatar
För att det var 15 grader varmt för en vecka sedan o jag var ute o solade ,

vad hände egentligen?
Citera
2022-11-19, 20:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LaIslaBonita
Sverige får snö varje år runt samma period och ändå så faller hela samhället ihop så fort snöflingorna dinglar ner, blir Österrike, Schweiz eller något annat snörikt land lika handfallen?
Jorå, samma problem nu i USA och Buffalo som det fanns en tråd om härinne idag. Folk blir alltid överraskade.
Citera
2022-11-19, 20:25
Avslutad
Majoriteten av folk har ingen framförhållning sen hör de väl till att man ska spela chockad och förundrar över att det snöar... igen..

förstår mig inte på dessa stollar.
Citera
2022-11-19, 20:35
Avslutad
Fråga bilbärgare och polis vilka som blir knullade på sãngen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in