Citat:
Det är möjligt att Ryssland har just stora lager, eftersom de inte skickat det till sina soldater ännu.
Jag tror inte heller att bränsleförbrukningen som sådan är något som bekymrar ryssarna. Men det handlar om logistik.
Ska de flytta ett ton kläder (eller ett ton vad som helst) från östra till västra änden av landet går det åt 4,2 ton bränsle. De måste ju först flytta det där bränslet till nånstans där det går att tanka planet med det. Det blir alltså mycket mer transporter av bränsle än av varorna de egentligen vill flytta.
I stället för att flyget löser transportproblem fyrdubblas det.
Jag tror inte heller att bränsleförbrukningen som sådan är något som bekymrar ryssarna. Men det handlar om logistik.
Ska de flytta ett ton kläder (eller ett ton vad som helst) från östra till västra änden av landet går det åt 4,2 ton bränsle. De måste ju först flytta det där bränslet till nånstans där det går att tanka planet med det. Det blir alltså mycket mer transporter av bränsle än av varorna de egentligen vill flytta.
I stället för att flyget löser transportproblem fyrdubblas det.
Det sysslas väldigt mycket med teoretiska flaskhalsar och tillkortakommanden vad gäller Ryssland.
Som om inte dom har en utvecklad infrastruktur, en tekoindustri, och har en vana vid kyla.
Som om att inte Ryssland har planerat i förväg?
Jag menar att det är bättre att förstå vad Ryssland har och kan för att eskalerar denna konflikt till att nå oss då är det bättre att sitta med en någorlunda sann bild om Ryssland än att tro att dem är helt tappade bakom flötet och att landet är gravt underutvecklat för att det stämmer inte.
Det påstods bara någon månad tillbaka i media att Ryssland äger en undermålig infrastruktur ner mot Kina så att dom kan inte transportera några större mängder gods landvägen till och från Kina och att det tar tid.
Det är ju ren jävla lögn, två dubbelspåriga järnvägsspår, motorvägar och en redig bro vilken binder dem båda länderna åt, det halas gods i dygnet runt.
Det är dessutom något som Ryssland och Kina har arbetat med i decennier där även nya städer har tillkommit och att det mesta har stått klart sedan länge, det finns öppet att få info om på nätet men inte ett ord har nämnts i vår media.
Folk tror att Ryssen kör på grusvägar och att det finns ingenting annat än ödemark och bonnabygd bortom Moskva.
Det är en farlig villfarelse