2022-11-18, 21:03
Medlem
Inte konstigt varför kriminella är väldigt aggressiva och mentalt obalanserade när dom begår våldsbrott.
Har man damp och samtidigt puffar på blir man vild och aggressiv av sig.
Hur länge skall dessa sorglösa och värdelösa sopor till människor ursäktas med att dom kommer från trasiga hem?
Dampungar borde medicineras tungt så dom håller sig lugna!

https://www.gp.se/nyheter/sverige/n%C3%A4stan-alla-unga-m%C3%A4n-i-f%C3%A4ngelse-har-en-diagnos-1.85878708

Citat:
Nästan alla unga män i fängelse har en diagnos.
Den psykiska ohälsan bland unga män som dömts till fängelse för våldsbrott är hög och majoriteten av männen har en psykiatrisk- eller neuropsykiatrisk diagnos. Endast tre procent av de unga männen saknar helt en diagnos.
Citat:

Majoriteten av alla unga män som dömts till fängelse för framförallt våldsbrott har någon typ av psykiatrisk- eller neuropsykiatrisk diagnos enligt en ny undersökning, rapporterar Ekot.

I undersökningsgruppen ingick 300 män som dömts till fängelse i åldrarna 18 till 25 år och det visade sig att en stor andel av männen hade både en psykiatrisk diagnos, exempelvis depression eller ångestsymptom, och en neuropsykiatrisk diagnos så som ADHD eller autism.

.....................................

Delar av artikeln bortredigerad enligt regel 1.02 - upphovsrätten. Texten lagd i citatruta för tydlighetens skull.

/Mod
Senast redigerad av blomvattnare 2022-11-20 kl. 11:15.
Citera
2022-11-18, 21:09
Medlem
välkommenti bups avatar
Alla kan ha ADHD problematik.

Åker du fast så har du större chans att få ADHD på din lista eftersom att det du gjort avviker från normen.

ALLA KAN FÅ DIAGNOS I SVERIGE, DETTA BETYDER 0.
Citera
2022-11-18, 21:34
Medlem
Crabbofixs avatar
Det visar att det är sjuka människor och bör betraktas därefter.

Med empati och förståelse.

Dom behöver vård, inte inlåsning.
Citera
2022-11-18, 21:37
Medlem
micro113s avatar
Skitsnack säger jag.

Nej majoriteten har inte diagnoser, de har däremot lärt sig att skylla sina dumheter på diagnoser .. och det lättaste för samhället är att låta dem få diagnos, istället för att ifrågasätta deras fostran.

Jag är trött så inihelvete på alla dessa diagnoser som skall förklara pissig skola. eftergivna föräldrar osv
Citera
2022-11-18, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Skitsnack säger jag.

Nej majoriteten har inte diagnoser, de har däremot lärt sig att skylla sina dumheter på diagnoser .. och det lättaste för samhället är att låta dem få diagnos, istället för att ifrågasätta deras fostran.

Jag är trött så inihelvete på alla dessa diagnoser som skall förklara pissig skola. eftergivna föräldrar osv

Fulingarna skyller på diagnoser för att få vård och inte fängelse.
Dom gömmer sig bakom diagnoser för att straffen ska bli lindrigare och det köper tingsrätten rakt av ibland.
Kan man sitta på sjukan och bli daltad och curlad av lättlurad vårdpersonal måste ju vara rena himmelriket jämfört med att sitta inlåst.
Det enda verkningsfulla straff som funkar är att skjuta av packet.
Återinför dödsstraffet säger vi!
Varför är det ingen som snackar om att återinföra dödsstraff i lagboken?
Var och varannan dag har vi grovt och dödligt våld i landet varför skall det bara daltas?
Citera
2022-11-18, 21:51
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av angelvs.vltionis
Fulingarna skyller på diagnoser för att få vård och inte fängelse.
Dom gömmer sig bakom diagnoser för att straffen ska bli lindrigare och det köper tingsrätten rakt av ibland.
Ja, det finns människor/barn med verkliga diagnoser .. du hittar få av dessa inom kriminalvård eller åtalade för något.

Citat:
Kan man sitta på sjukan och bli daltad och curlad av lättlurad vårdpersonal måste ju vara rena himmelriket jämfört med att sitta inlåst.
Det enda verkningsfulla straff som funkar är att skjuta av packet.
Återinför dödsstraffet säger vi!
Varför är det ingen som snackar om att återinföra dödsstraff i lagboken?
Vi har grovt dödligt våld i landet varför skall det bara daltas?
Där håller jag inte med dig ... jag är vare sig för att skjuta av folk hejvilt eller för dödsstraff för nämnda grupp heller.

Jag är pissförbanad för att det kliver fullt funktionsdugliga människor som gjort fel och får behandling för ADHD eller extra förståelse .. för en diagnos de inte har.
Det sätt inom kriminalvården gör bedömningar på när den intagne vill ha tag på medicin (amfetamin)

De som har diagnosen innan är en helt annans historia.
Citera
2022-11-18, 22:59
Medlem
LeCastles avatar
Har ADHD, aldrig begått brott och är framgångsrik. F*** you c***.
Citera
2022-11-18, 23:39
Avslutad
ADHD och hela kluster B personligheterna står säkert för 80% av våldsbrotten. Förutom impulsiviteten mycket skadegörelse, stölder, rån, allmänfarlighet och sabotage av diverse slag.
Citera
2022-11-19, 03:53
Medlem
Jag har ADHD på papper & får utskrivet Ritalin , concerta & elvanse , väljer dock att inte ta dom eftersom när jag tar dom så blir jag en helt annan människa. Jag står hellre för att jag är lite dum i huvet & vänder min energi till något positivt istället. Men inte fan går jag & mördar folk för det
Citera
2022-11-19, 10:38
Medlem
Crabbofixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Skitsnack säger jag.

Det ena utesluter inte det andra, det är väl snarare så att det talas nästan bara om pissig skola etc snarare än diagnoser.
Citera
2022-11-19, 10:42
Medlem
Crabbofixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungen9393
Jag har ADHD på papper & får utskrivet Ritalin , concerta & elvanse , väljer dock att inte ta dom eftersom när jag tar dom så blir jag en helt annan människa. Jag står hellre för att jag är lite dum i huvet & vänder min energi till något positivt istället. Men inte fan går jag & mördar folk för det

Om du var med i ett gäng hade du kanske gjort det.
Citera
2022-11-19, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungen9393

Vad gör du med medicinen du får utskrivet?
Du tar inte medicinen, säljer du den vidare och tjänar pengar på detta?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in