2022-11-17, 21:23
Medlem
Separatistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucienne.camille
Någon borde göra en App där med mobilt bankID godkänner sexuellt umgänge.
Man kunde ha olika val för vilka olika sexuella handlingar man går med på.
Borde räcka i en domstol som bevis.

Bra idé!

Skulle man filma, åker man - som kille - dit ännu hårdare för kvinnan var i en dålig position.

Min slutsats är att man sätter igång röstmemot. Sen kan jag, Polisen och Åklagaren ha en diskussion sen - utan rättegång.
Citera
2022-11-17, 21:24
Medlem
Citat:

Ja det blir ju perfekt.

Sen kan man gå tillbaka och titta vilka man legat med, kanske get recentioner eller få knullpoäng utifrån vilka eller hur många man knullat.
Avgöra om man verkligen vill knulla med någon som har få knullpoäng i appen.
Passar ju perfekt in i dagens samhälle med sociala medier o.s.v.
Citera
2022-11-17, 21:25
Medlem
Citat:

Problemet är att människor kan ändra sig mitt och det är svårt att bevisa att den andra personen faktiskt ville just då. Det är en feministisk lag som möjliggör att fler män blir dömda för våldtäkt men urholkar samtidigt rättssäkerheten. Om en tjej anmäler våldtäkt så cashar de in 100 K från försäkringsbolaget oavsett om någon döms eller inte. Ett ganska gott incitament för falsk tillvitelse för den med dålig ekonomi. Göran lambertz fallet är ett utmärkt exempel
Citera
2022-11-17, 21:28
Medlem
Lucienne.camilles avatar
Citat:
Mitt inlägg var mest menat som en tankeställare, men det kanske bli verklighet.
Citera
2022-11-17, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iloveass2
Det är precis så samtycke fungerar, och alltid har fungerat.

Nej det stämmer inte. Om du byter sexställning eller t ex går ner på din partner så behöver du förnya det.
Citera
2022-11-17, 21:30
Medlem
KnolaDinMamas avatar
Jag väntar på första fallet där en man som blir anklagad för (fabricerad) våldtäkt och riskerar att förlora allt istället tar och mördar kvinnan för anklagelsen. En hämnd om man så vill uttrycka det för hon är mitt i akten att förstöra hans liv för all framtid.

Bara en tidsfråga.
Citera
2022-11-17, 21:31
Medlem
"Byta moment" låter lite kryptiskt imo också. Är snubbar verkligen så tappade att dom randomly försöker sticka kuken i röven på kvinnor vid ett fylle-ONS? Jisses. Både bristen på faktiskt samtycke och självbevarelsedriften för att inte få bajs absolut överallt (några timmar supande och käkande före analt?........) är rätt slående.

Fan nästan rätt att omedelbart bli dömd för våldtäkt om det är just det som dom flesta fall handlar om.
Citera
2022-11-17, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fyndigt-namn
Lösaktigt sex är ändå inget att ha. Man har sex med folk man lär känna och kan lita på. Inga problem.

Alltså, faktiskt så håller jag med. Se till att lära känna personen innan ni har sex. Då vet du om det är ett psykfall eller ej, om ni gillar varann eller ej, och ni kan prata med varann om vad ni vill ha å göra å hur långt ni vill gå eller inte den dagen. Extremt mycket säkrare för båda parter . Både för att slippa bli utsatt för något man inte vill och för att slippa bli anmäld för nåt man inte anser sig skyldig till.

Ons, särskilt inkl ”avancerat sex” , med nya och okända och ev påverkade personer är liksom inte särskilt smart eller trevligt eller säkert öht för någon inblandad.
Citera
2022-11-17, 21:39
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagHoran
Om vi vänder på det.

Killar använder att de är berusade som en ursäkt för att de har betett sig illa, inte minst under sexuella akter. Även för krogbråk etc.

En tjej som är berusad får "skylla sig själv" för att hon råkar ut för något. Medans för män berusning är en ursäkt. Det är allt annat än rättvist och det är bra att fler våldtäktsmän döms och fler ska det bli.
Nej du. För män så finns det aldrig en ursäkt. Det är något som kommer med att vara man.
Citera
2022-11-17, 21:39
Medlem
BasedChads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrL0c
"Byta moment" låter lite kryptiskt imo också. Är snubbar verkligen så tappade att dom randomly försöker sticka kuken i röven på kvinnor vid ett fylle-ONS? Jisses. Både bristen på faktiskt samtycke och självbevarelsedriften för att inte få bajs absolut överallt (några timmar supande och käkande före analt?........) är rätt slående.

Fan nästan rätt att omedelbart bli dömd för våldtäkt om det är just det som dom flesta fall handlar om.
Vem bryr sig? Detta land är redan så moraliskt bankrutt.

Brudar kan floppa runt i dekadens så mycket de vill utan att något kan hända dem. Så fort dem "känner" något dåligt (eller rent av kanske kommer på sig själva och inte vill se ut som en hora) kan de dra tillbaks sitt samtycke utan att säga något. Vilket är helt sjukt.

Advokaten beskrev ett case i videon där hon sa nej efter att han "bytte moment" till analt; varpå han avbröt akten direkt men dömdes ändå för oaktsam våldtäkt.
Citera
2022-11-17, 21:40
Medlem
Nooomys avatar
Jag vet en kille som börjat spela in ljudet om han ligger med något just för att kunna hålla ryggen fri ifall hon börjar knasa dagen efter
Citera
2022-11-17, 21:42
Medlem
Så vad är det som säger att kvinnan inte bara hittar på att man bytte position? lol.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in