Citat:
Ursprungligen postat av
Smegma
Jag har jobbat i över tjugo år på Rättspsyk-/häkte över hela landet. Och en regel som är att det ska ALLTID vara minst TVÅ manliga skötare kontra EN kvinnlig skötare.
Här har man gjort FEL!!!!
Fast det är skillnad på tvångslag (rättspsyk) och rättighetslag (LSS). Håller med om att det inte borde skett ensamarbete med GM.
Det är kanske sparkrav nu som i kommunen där jag jobbar. Och det påverkar bemanningen på det LSS-boende jag jobbar på.
Kommunpolitiker sätter sparkrav som chefens chefs chef vidarebefordrar till chefens chef som vidarebefordrar det till chefen som är minst sagt en hamburgarchef.
Nu är väl det här boendet privatägt. Kan dock anta att "hamburgarchefer" har lite att säga till om även där.
Sen är det minst sagt förjävligt att folk som har våldskapital bor grannar med fredligt folk som på många sätt har barns intelligens. Jag antar att så är i det här fallet, då LSS boenden brukar ha stor blandning av brukare, både intelligensmässigt och diagnoser. Trots personkrets 1-3. Samt att de flesta som bor på LSS boenden i personkrets 1 är tämligen harmlösa.
Och det kan bli svårt för personalen att tänka om, även de som jobbat länge inom LSS. Innan var det bullbakning, städhjälp och mycket mys och plötsligt blir det till att skydda de andra mot deras nya granne inom ramen av en rättighetslag.