2025-05-25, 20:38
Ungsbakad falukorv?

Vi kan väl konstatera här och nu att Sverige/Scandinavien inte är en kulinarisk förebild. Väldigt tråkiga maträtter måste jag erkänna.
Citera
2025-05-26, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babushka7
Ungsbakad falukorv?

Vi kan väl konstatera här och nu att Sverige/Scandinavien inte är en kulinarisk förebild. Väldigt tråkiga maträtter måste jag erkänna.
Jämfört med Kap Verde är det riktigt bra!

Man kan ju laga maten bra. Ärtsoppa, kålpudding, köttbullar... Allt sådant går ju att göra bra med bra råvaror.

Falukorv, blodpudding o s v går ju aldrig att förädla däremot.
Citera
2025-06-08, 15:56
Medlem
wendy1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CV-Senior
Haha, ja, lite cyniskt kan man kanske se det så men det är inte riktigt hela bilden.
Men sugardating är väldigt vanligt.

Däremot är det nog ett gemensamt utnyttjande. Jag köper gärna material till en fest för 500 kr emellanåt med de vänner jag har. De chippar in vad de har, jag har kul, de har kul. Jag ser inte det som ett problem. De är fattiga här men samtidigt väldigt posha och har sin egen integritet. Det är inte bara tjejer som jag umgås med. De slåss för sin överlevnad och om jag kan erbjuda dem en trevlig fest så gör jag det. De erbjuder även mig fester som jag inte betalar för. Man ger vad man kan och jag kan ge mer än de flesta locals kan.

Incidenten med surfplatta var mitt eget fel. Jag bjöd hem en tjej jag inte könde, hon tog med en kompis och vi hade en ganska kul stund ett tag, när de ville tillbaka till land blev de aggressiva och jag skjutsade dem iland. När jag kom hem igen var plattan borta. Detta var ett scam de troligen gjort förut men vafan, det var värt det. En billig surfplatta för en bra trekant... Har varit med om galnare saker än så utan att ångra mig särskilt mycket. Man får leva lite också.

Narkomaner håller jag mig undan från. Dejtade en ett tag men det var inget kul. Har nog bara haft två personer ombord som var beroende av cola och jag avslutade det ganska snabbt. De ner jag har gillar sina droger men de är inte narkomaner, när cilanr slut är den slut, inget tjat om mer. Man får välja sina vänner.
Fyfan vilket tragiskt liv. Ingen du umgås med gillar ju ens dig. Patetisk gubbe i nån båtjävel som dreglar över svarta eller som du säger, mulatter, vilket dom knappast är. En mulatt har en vit förälder. Och blå ögon har de ej, då har de linser men är nog mer än vad du begriper.
Citera
2025-06-08, 21:45
Medlem
Dishys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wendy1
Fyfan vilket tragiskt liv. Ingen du umgås med gillar ju ens dig. Patetisk gubbe i nån båtjävel som dreglar över svarta eller som du säger, mulatter, vilket dom knappast är. En mulatt har en vit förälder. Och blå ögon har de ej, då har de linser men är nog mer än vad du begriper.

Skit ner dig din jävla rassetönt.

Citat:
Jämfört med Kap Verde är det riktigt bra!

Man kan ju laga maten bra. Ärtsoppa, kålpudding, köttbullar... Allt sådant går ju att göra bra med bra råvaror.

Falukorv, blodpudding o s v går ju aldrig att förädla däremot.

Har hon fått några svenska jordgubbar då? 😊
Citera
2025-06-09, 01:49
Medlem
Malawi-Golds avatar
Kul. Hoppas det går bra med invandrarverket och allt det där.
Citera
2025-06-09, 19:16
Medlem
Hej,

Hoppas att ni har det bra i kalla Svedala!

Börjar det inte bli dags för en uppdatering hur det går för Er?

Allt gott!
//B
Citera
2025-06-10, 11:14
Medlem
Citat:
Haha, visst finns det svarta med blå ögon utan linser.
På ön Fogo finns det många, de är alla ättlingar till en engelsk aristokrat som ägde ön under många år, han gillade också kreoler och knullade runt en hel del. Hans blå ögon fick stor spridning.

Men du har rätt, de flesta är idag inte mulatter, de är kreoler. De har dock samma utseende och färg.

Vad.menar du med att se jag umgås med inte gillar mig? Har jag uttryckt det på något sätt?
Senast redigerad av CV-Senior 2025-06-10 kl. 11:20.
Citera
2025-06-10, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dishy

Har hon fått några svenska jordgubbar då? 😊

Jordgubbar ja men troligtvis inte svenska. Det är nog lite tidigt på säsongen för det.

Jag gjorde gubbröra häromdagen, grillat revben, gjort ärtsoppa, stekt falukorv. Macka med leverpastej och smörgåsgurka...

Allt har varit poppis så hon passar bra in i svensk matkultur.

Kylan är inte heller något problem ännu trots att det regnat och varit 5 grader som kallast. Nu är ju den spanska dödsvärmen på väg så det skall bli kul att få lite riktig sommarvärme.

Vi odlar örter i trädgården, haft gräsmattevård och diverse kurser i den svenska trångsynta kulturen.
Nu verkar hon mössor på löpande band som hon vill sälja, hon är stammis i garnavdelningen på Rusta.
Citera
2025-06-10, 17:20
Medlem
Dishys avatar
Citat:
Jordgubbar ja men troligtvis inte svenska. Det är nog lite tidigt på säsongen för det.

Jag gjorde gubbröra häromdagen, grillat revben, gjort ärtsoppa, stekt falukorv. Macka med leverpastej och smörgåsgurka...

Allt har varit poppis så hon passar bra in i svensk matkultur.

Kylan är inte heller något problem ännu trots att det regnat och varit 5 grader som kallast. Nu är ju den spanska dödsvärmen på väg så det skall bli kul att få lite riktig sommarvärme.

Vi odlar örter i trädgården, haft gräsmattevård och diverse kurser i den svenska trångsynta kulturen.
Nu verkar hon mössor på löpande band som hon vill sälja, hon är stammis i garnavdelningen på Rusta.

Alltså jag funderade på just det, har ätit ett par kartonger svenska ("svenska"??) jordgubbar men de smakade verkligen inte svenska. Det måste ju fuskas.

Wow gubbröra, det måste ju varit lite hardcore för henne. Men kul att det gick ned.

Haha vadå för kurser? Ja vi är ju onekligen rätt speciella. Gäller att stå på rätt sida i rulltrappan.
Citera
2025-06-11, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dishy
Haha vadå för kurser? Ja vi är ju onekligen rätt speciella. Gäller att stå på rätt sida i rulltrappan.

Mest enkla saker. Man kan inte köpa en dunk vin en söndag, hon kan inte laga små snacks och sälja på stan för kontanter, löskokta ägg ger inte sjukdomar, det finns mer än en sorts påläggsskinka o s v... 😆
Citera
2025-06-12, 16:37
Medlem
Dishys avatar
Citat:
Mest enkla saker. Man kan inte köpa en dunk vin en söndag, hon kan inte laga små snacks och sälja på stan för kontanter, löskokta ägg ger inte sjukdomar, det finns mer än en sorts påläggsskinka o s v... 😆

😂 Ja nu när du beskriver det så så fattar man att det är en helt ny värld.
Citera
2025-06-16, 19:16
Medlem
Malawi-Golds avatar
Citat:

Citat:
Haha, visst finns det svarta med blå ögon utan linser.
På ön Fogo finns det många, de är alla ättlingar till en engelsk aristokrat som ägde ön under många år, han gillade också kreoler och knullade runt en hel del. Hans blå ögon fick stor spridning.

Men du har rätt, de flesta är idag inte mulatter, de är kreoler. De har dock samma utseende och färg.

Vad.menar du med att se jag umgås med inte gillar mig? Har jag uttryckt det på något sätt?

Den klassiska svenska avundsjukan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in