2025-05-19, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plural69
/.../
Och en annan sak. Hur kunde han glömma knivfodralet för det låg ju tydligen synligt mitt på sängen. Eller så lämnade han där medvetetet.

Som jag förstått det låg knivslidan under en av kropparna.
Citera
2025-05-21, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KalaSthlm
Som jag förstått det låg knivslidan under en av kropparna.

Ja der stämmer. Men om man har en kniv märker man inte att fodralet inte är på.när nan drar. Hade han inte glömt det och inte varit så.besatt att åka med sin bil .borde han kunnat komma undan med 4 mord. 16 min från att parkera bilen sen dra därifrån. 4 mord med kniv inget dna på någon kropp Helt jövla sjukt. Lyssnade på en jövligt bra dokumentär i 4 delar på Spotify om det precis.
Citera
2025-05-21, 22:22
Medlem
Han parkera bilen runt 4.08 och åkte 4.20 så runt 12 min. Han kan ha varit i huset mellan 4.11 till 4.18.
Citera
2025-05-22, 03:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thrasher73
Han parkera bilen runt 4.08 och åkte 4.20 så runt 12 min. Han kan ha varit i huset mellan 4.11 till 4.18.

Ja det helt sjukt.
Citera
2025-05-22, 21:25
Medlem
Doctors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siris
Tack!!!
Hoppas verkligen att den inte skjuts fram ytterligare.
Då vet man vad man ska göra i höst, för den kommer väl att sändas, har du nån aning om det (också)?

Igår har försvaret lämnat in en ansökan om att rättegången ska skjutas på framtiden då de inte anser att de hinner förbereda sig nog.
Åklagarna har 14 dagar på sig att svara och sen har försvaret en vecka på sig att bemöta åklagarna. Efter det är det upp till domaren att ta ett beslut om försvaret får mer tid eller inte.

Med tanke på att det är ett dödsstraffsmål så gissar jag att de har svårt att neka en sån begäran från försvaret, men samtidigt så har det redan hållit på väldigt länge...
Citera
2025-05-22, 23:16
Medlem
Om det blir dödsstraff blir det stolen då eller?. Och vad betyder ' fire shoit' elller vad det är för uttryck inom dödsstraff.
Citera
2025-05-22, 23:24
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Om det blir dödsstraff blir det stolen då eller?. Och vad betyder ' fire shoit' elller vad det är för uttryck inom dödsstraff.

Det torde vara arkebusering, d.v.s. avrättning med gevär.

Konstigt att det tar sådan tid, när de hade DNA på knivslidan plus att de hade bilen.

Han åkte tillbaka för att leta efter den tappade knivslidan?

Tippar på att kniven ligger i Cow Creek, eller vad den hette.

Detta borde ha klarats av på en vecka.

Nu är det en storindustri där folk ska tjäna pengar i åratal på det hela.

Amerikaner är bra på att prata och dra ut på saker.

Det var bättre förr i Vilda västern med en sheriff.
Citera
2025-05-22, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Det torde vara arkebusering, d.v.s. avrättning med gevär.

Konstigt att det tar sådan tid, när de hade DNA på knivslidan plus att de hade bilen.

Han åkte tillbaka för att leta efter den tappade knivslidan?

Tippar på att kniven ligger i Cow Creek, eller vad den hette.

Detta borde ha klarats av på en vecka.

Nu är det en storindustri där folk ska tjäna pengar i åratal på det hela.

Amerikaner är bra på att prata och dra ut på saker.

Det var bättre förr i Vilda västern med en sheriff.

Undrar om xania som bodde på andra våningen gick upp en trappa och upptäckte brian och sedan blev jagad nerför trappen. Är ju en teori om det.
Citera
2025-05-22, 23:48
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Undrar om xania som bodde på andra våningen gick upp en trappa och upptäckte brian och sedan blev jagad nerför trappen. Är ju en teori om det.

Visst var det hon som beställde mat och var aktiv med telefonen strax före morden?

Det torde ha hörts dunsar och hunden som skällde.

Är i så fall inte omöjligt att hon kollade läget.

Känns som om det var flera år sedan detta var aktuellt.

Hela förloppet bör klarna under rättegången. Eller tar mördaren en deal och slipper undan alltihop?

7 minuters dåd och 700 miljoner minuter "content"?
Citera
2025-05-23, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doctor
Igår har försvaret lämnat in en ansökan om att rättegången ska skjutas på framtiden då de inte anser att de hinner förbereda sig nog.
Åklagarna har 14 dagar på sig att svara och sen har försvaret en vecka på sig att bemöta åklagarna. Efter det är det upp till domaren att ta ett beslut om försvaret får mer tid eller inte.

Med tanke på att det är ett dödsstraffsmål så gissar jag att de har svårt att neka en sån begäran från försvaret, men samtidigt så har det redan hållit på väldigt länge...

Väldigt länge.

Det började väl med Dateline, någon som glappat till dom. Hoppas domaren nekar och tänker på anhöriga och vittnen som förberett sig mentalt för augusti. Det måste vara grymt jobbigt att ställa om sig. Man vill ha ett avslut på detta, får nästan ont i magen. Fattar inte heller att det finns advokater som frivilligt försvarar såna äckliga kryp.

Det skulle inte förvåna mig det minsta om det är dom som läckt.
Citera
2025-05-23, 09:33
Medlem
Citat:

Execution by firing squad
Ja de borde bli nåt sånt för han tror jag
Som gamla goda tider
Står 5 soldater och bara blastar aset med kulor tills han försvinner
🍻
Citera
2025-05-23, 10:33
Medlem
Peace2023s avatar
Finns det någon teori om varför han gjorde detta fasansfulla? Studerade han massmördare i syfte att själv mörda?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in