2022-11-17, 09:00
Medlem
https://www.expressen.se/ledare/njut-av-fornedringen-av-putin-och-trump/

Tidningen till rätta: Trump är en av dom tveksammaste presidenterna USA har haft. Han vann ett val för att sedan förlora nästa val efter att ha gjort en Stefan Löven och ifrågasätta sin demokratiska utmanares legitimitet. Vilket för mig var lika smärtsamt som första gången. Med detta sagt tvingades han ändå bort efter valresultatet, väljarna och dess företrädare hade sagt sitt, precis som Lövens efterträdare. - Dessa var, med andra ord, bundna av demokratins spelregler och hade ändå respekt för den efter om och men

Putin har inga utmanare. Varför kan vi bara spekulera medan alla som vågar vara hans utmanare måste undersöka varje maträtt dom äter efter arsenik. (Presis som Trump... vänta nu) Putin har INVADERAT ett grannland där hans soldater binder civila och SKJUTER dom i HUVUDET. Även hans lojala som lever i lyx på ärliga ryssars pengar blir själva mördade och kastade från vadfan platå dom råkar befinna sig på

Men dessa två är samma sak enligt Expressen

Nu kan folk tänka att detta är ännu ett exempel på aktivism förklädd till journalism men ändå känner jag att jag blir förnärmad när gammelmedierna gör såhär. Ur mitt perspektiv är detta ännu exempel på hur dessa organisationer leker med mina rättigheter för att dölja att dom styrs av politikernas beslut men jag ska ändå rädda dem ur konkurs i kristider eftersom jag behöver deras "oberoende".
Citera
2022-11-17, 09:16
Medlem
Båda är korrupta livsstilskriminella.

Hade Trumpen getts möjlighet hade han startat krig både här och där.

Nu har han fått nöja sig med sexuella övergrepp och otaliga pengabrott (för eller senare åker han dit).
Hans största brott är dock bristen på smak - även för en amerikan: Den där fejkbrännan gör ont i själen att se.
Citera
2022-11-17, 09:21
Medlem
provinsen-taiwans avatar
Expressens ledarsidor förefaller vara författade direkt av Pentagon, och värre USA-lakejer får man nog leta efter. Men man drar alldeles förhastade slutsatser om både Trump och kriget i Ukraïna, för att inte tala om den den direkt sinnessjuka profetian att Kina har nått sin topp.
Citera
2022-11-17, 09:24
Medlem
"jämnför"
Bra jobbat TS. Inte ens rubriken kunde du spika.

De flesta svenskar ser väl Trump som batshit crazy, om något underhållande. Något han har gemensamt med Putin.
Citera
2022-11-17, 09:25
Medlem
Nostradumbasss avatar
Expressen är "strategisk partner" med CNN. Amerikansk liberal pissmedia som CNN och MSNBC och några andra är livrädda för Trump. Dom gastade om "Russian collusion" baserad på Steele-dossiern som visade sig vara påhittad skit.

Svensk pissmedia har efter detta även kört alla sorters "Det går åt helvete för Ryssland", "Putin är dödssjuk" osv. baserat på "uppgifter från fd. agent i brittisk underrättelsetjänst". Det kunde man ju ge sig fan på att dom månglar Christoffer Steeles påhittade skit i Sverige också.
Citera
2022-11-17, 11:20
Medlem
Africagonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GalenIPersilja
Båda är korrupta livsstilskriminella.

Hade Trumpen getts möjlighet hade han startat krig både här och där.

Nu har han fått nöja sig med sexuella övergrepp och otaliga pengabrott (för eller senare åker han dit).
Hans största brott är dock bristen på smak - även för en amerikan: Den där fejkbrännan gör ont i själen att se.

Det blev precis tvärtom, inga nya krig under Trump.
Känns världen säkrare och bättre nu under Biden? Ukraina, Taiwan, Iran/Saudi, Nordkorea
Citera
2022-11-17, 20:44
Medlem
MuscleSharks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africagonzo
Det blev precis tvärtom, inga nya krig under Trump.
Känns världen säkrare och bättre nu under Biden? Ukraina, Taiwan, Iran/Saudi, Nordkorea

Men tänk så här.
Humpty Dumpty har exempelvis hintat om att dra USA ur NATO (musik för Putin's öron).
Om han fortfarande står fast vid det vet jag inte, men om så vore fallet och han skulle få makten igen så kan det potentiellt vara allvarligt för EU. Världens största stormakt vill man ha som allierad i krigstider.

Jag ser hellre en EU vänlig Amerikansk President än Trump som haft flertal dispyter med flera av våra ledare.
Citera
2022-11-17, 21:21
Medlem
GanjaFarfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuscleShark
Men tänk så här.
Humpty Dumpty har exempelvis hintat om att dra USA ur NATO(musik för Putin's öron).
Om han fortfarande står fast vid det vet jag inte, men om så vore fallet och han skulle få makten igen så kan det potentiellt vara allvarligt för EU. Världens största stormakt vill man ha som allierad i krigstider.

Jag ser hellre en EU vänlig Amerikansk President än Trump som haft flertal dispyter med flera av våra ledare.

Om du inte hajar att dessa slags uttalanden handlar om att skaffa sig fördelar till förhandlingsbordet så vet jag inte hur mycket vikt man ska lägga vid vad du skriver.
Trump är den "tydligaste" presidenten USA har haft på decennier.
Citera
2022-11-17, 23:00
Medlem
Africagonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuscleShark
Men tänk så här.
Humpty Dumpty har exempelvis hintat om att dra USA ur NATO (musik för Putin's öron).

Du vill hellre ha en som pratar om fred men skapar krig än någon som säger ifrån och ställer krav men skapar fred.
Citera
2022-11-18, 04:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GanjaFarfar
Om du inte hajar att dessa slags uttalanden handlar om att skaffa sig fördelar till förhandlingsbordet så vet jag inte hur mycket vikt man ska lägga vid vad du skriver.
Trump är den "tydligaste" presidenten USA har haft på decennier.

Trump är resultatet av ravinen som formats mellan medierna som ska vara oberoende nyhetsrapportörer och folket. Trump har spelat och vunnit med detta, kanske medvetet men definitivt med lycka. Är våra nya partier av samma sort kommer ifrågasättandet av partiers demokratiska legitimitet som det ultimata resultatet. Folket måste ta tillbaka berättarmakten från mogulerna. Det är enda sättet. Det är VI som ska ställa frågorna till partiledarna, inte Ashberg
Citera
2022-11-18, 05:39
Medlem
Mullrets avatar
Råd till TS. Läs inte AB, Expressen.

Läs SVT.se

Lite bättre skribenter och innehåll..
Citera
2025-12-16, 09:30
Medlem
expressen ska nog passa sig så inte trumpen blir arg

"Trump stämmer BBC på tio miljarder dollar"