2022-11-16, 23:40
Medlem
Jag ska flytta in i en mindre lägenhet på 28 kvm och har tänkt att satsa på en bra bäddsoffa istället för en säng. Detta för att få lite mer plats till annat. Att hitta en vass bäddsoffa, som är smidig att sova i varje dag/lätt att bädda ut och in, verkar dock vara lättare sagt än gjort då det finns en uppsjö av olika varianter. Jag tänkte därför kolla med er om ni vet om någon bra bäddsoffa som ni skulle kunna rekommendera? Pris är lite flytande men gärna under 10 000 kr. Kan tänkas gå lite över, närmare 15 000 kr, om det är något bra.
Citera
2022-11-17, 00:01
Medlem
Foliekavajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jompii
Jag ska flytta in i en mindre lägenhet på 28 kvm och har tänkt att satsa på en bra bäddsoffa istället för en säng. Detta för att få lite mer plats till annat. Att hitta en vass bäddsoffa, som är smidig att sova i varje dag/lätt att bädda ut och in, verkar dock vara lättare sagt än gjort då det finns en uppsjö av olika varianter. Jag tänkte därför kolla med er om ni vet om någon bra bäddsoffa som ni skulle kunna rekommendera? Pris är lite flytande men gärna under 10 000 kr. Kan tänkas gå lite över, närmare 15 000 kr, om det är något bra.

Bäddsoffor är i min erfarenhet kassa att sova i, jag hade hellre kört på en vanlig enkelsäng med stora kuddar du kan ha som ryggstöd när du använder den som en soffa på dagen.
Citera
2022-11-17, 02:54
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Jag sov gott i den här i 2 veckor på besök hos en kompis. Bäddade inte ut den helt utan låg bara i själva sittdelen. Kolla filmen så förstår du vad jag menar, för den har en lite ovanlig utbäddning. .

Mer hård än mjuk, dvs ingen risk för att ligga i en grop. Jag sov på varianten som är i konstskinn.

Soffan heter Friheten och finns på IKEA. Beroende på material och färg kostar den från 5 995 kr till 7995 kr.

https://www.ikea.com/se/sv/p/frihete...vart-20341135/
Citera
2022-11-18, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jompii

Personligen hade jag föredragit säng långsiktigt.
Men går det inte bygga ett enkelt loft med ex sängen uppe och en soffa under?

Frågan hur långe du lär orka bädda upp/ner imorgon/kväll nnan du skiter i det.
Citera
2022-11-19, 21:59
Medlem
Du vill inte sova i en bäddsoffa permanent. Bättre med loft-lösning som redan nämnts.
Citera
2022-11-21, 18:38
Medlem
Har själv aldrig sovit i en bra bäddsoffa men det kanske finns?

Utöver bäddsoffa och loftsäng så finns alternativet sångskåp som man kan gömma en riktig säng i.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in