2022-11-16, 22:10
Medlem
Bromsklosss avatar
Det finns en tråd med rubriken Vilken e-handelsplattform ska jag använda?. Jag har samma fråga, men andra kriterier på mjukvaran än vad TS har i den befintliga tråden. Bör jag ställa min fråga i samma tråd eller skapa en egen? Kan jag har samma rubrik på min tråd?
Citera
2022-11-16, 22:27
Medlem
najass avatar
Jag skulle ju säga att det är typiskt lämpligt att ta det i den befintliga tråden. Men jag moddar inte där och som vanligt om man undrar var man ska posta saker så är det allra enklaste att PMa moderatorerna i det delforum man mest tror på och fråga.

Så Pma därför till modsen i (FB) E-handel, frakt och konsumentfrågor
Citera
2022-11-16, 22:33
Moderator
Ruskigbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bromskloss
Det finns en tråd med rubriken Vilken e-handelsplattform ska jag använda?. Jag har samma fråga, men andra kriterier på mjukvaran än vad TS har i den befintliga tråden. Bör jag ställa min fråga i samma tråd eller skapa en egen? Kan jag har samma rubrik på min tråd?

Citat:
Ursprungligen postat av najas
Jag skulle ju säga att det är typiskt lämpligt att ta det i den befintliga tråden. Men jag moddar inte där och som vanligt om man undrar var man ska posta saker så är det allra enklaste att PMa moderatorerna i det delforum man mest tror på och fråga.

Hade det varit en lång tråd, så hade det kanske varit befogat att skapa en ny, men som det är nu tycker jag nog att det skulle fungera bättre att ta det i den befintliga. Visst, din fråga kommer inte först, men jag tror att experterna hittar den ändå.
Citera
2022-11-16, 23:08
Medlem
Bra fråga! Undrat samma sak.

Det kan ju se dumt ut att skapa en ny tråd med nästan samma fråga som en existerande, men samtidigt kan det va förvirrande med trådar som kapas, och svårare att få svar - eftersom de flesta bara läser förstaposten och sen skriver.

Jag skulle säga att när tråden är färsk så är det mer rimligt att kapa den, än att skapa en ny om nästan samma sak.

Det kanske är annorlunda med åratal gamla trådar. Även om de handlar om exakt samma sak kommer folk bara tycka det blir konstigt att återuppliva en flera år gammal tråd.
Citera
2022-11-16, 23:08
Medlem
Bromsklosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av najas

Ska man själv slumpa fram vem man skriver till (för att fördela lasten) eller finns det en kollektiv adress som når alla mods?

Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Hade det varit en lång tråd, så hade det kanske varit befogat att skapa en ny, men som det är nu tycker jag nog att det skulle fungera bättre att ta det i den befintliga. Visst, din fråga kommer inte först, men jag tror att experterna hittar den ändå.

Tack! Nu är det gjort. (FB) Vilken e-handelsplattform ska jag använda?
Citera
2022-11-16, 23:12
Medlem
Neroxxs avatar
Denna tråd har ju även en rubrik som gör den lämlig för en generell tråd med frågor inom just detta område.
Citera
2022-11-16, 23:17
Medlem
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bromskloss
Ska man själv slumpa fram vem man skriver till (för att fördela lasten) eller finns det en kollektiv adress som når alla mods?...

Japp, du kan ta nån i högen slumpmässigt, eller PMa alla (max 5 går att PMa på en gång tror jag). Obs om du PMar mer än en mod samtidigt är det jättebra om du skriver i PMet vilka du PMat så det inte blir onödigt dubelarbete för modsen

Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Denna tråd har ju även en rubrik som gör den lämlig för en generell tråd med frågor inom just detta område.

Japp, det kan bli en allmän diskussionstråd om detta.
Citera
2022-11-28, 13:13
Medlem
Enoch.Thulins avatar
En närliggande observation. Är det inte en kraftig ökning den senaste veckan av att det plötsligt bumpas liv i jättegamla trådar. Oftast utan att direkt ha något vettigt att komma med?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in