Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2006-07-15, 20:18
Medlem
elleps avatar
Surfade runt lite på www.expressen.se idag, och då jag klickade på en av deras länkar så skickades jag till denna sidan: http://www.generate.se/jump/bouncer.asp?url=http://www.lastbryggan.se/index.asp?t_id=198.

När man väl går in på www.generate.se så finns där reklam för TV 4 samt Expressen.

Är detta ett sorts skript som finns för alla på Internet att använda eller är det stöld!? För inte kan man väl bara härja hejvilt och stjäla design från andra sidor?

Får be om ursäkt ifall detta ligger under fel forum-del, men gör det det så ber jag om ursäkt samt att mod skickar tråden till rätt del utav detta gigantiska forum.
Citera
2006-07-16, 00:41
Medlem
Ghandis avatar
vilken länk ?

en av deras nyhetslänkar eller reklamlänkar, länkar till andra företag ?
Citera
2006-07-16, 01:31
Medlem
s3vens avatar
kanske är flashback som har snott den :P

*joke*

vet inte varför.. tror man får ta sånt av varandra
Citera
2006-07-16, 02:03
Medlem
indulgences avatar
Haha fan vad fult gjort Lite halv kul annars
Citera
2006-07-16, 11:44
Medlem
ChristianXs avatar
Haha, solklar kodstöld.
Citera
2006-07-16, 12:52
Medlem
Kortisons avatar
Du kan inte ta patent på desgin på nätet, inte efter vad jag fått erfara iaf! Detta skulle nog Expressen kunna åberopa!
Citera
2006-07-17, 14:13
Medlem
503s avatar
Är det open source , dvs. öppen källkod, så är det fritt fram för vem som hellst att ta efter designen, så enkelt är det.
Fast lite roligt var det iaf.
Citera
2006-07-17, 14:37
Medlem
Läskigs avatar
Haha, är det någon på flashback som skrivit koden eller är det något gratisscript som finns att få tag i överallt?

Om dom snott från Flashback måste jag säga att det verkligen har börjat att gå utför för den tidningen...
Citera
2006-07-17, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Läskig
Haha, är det någon på flashback som skrivit koden eller är det något gratisscript som finns att få tag i överallt?

Om dom snott från Flashback måste jag säga att det verkligen har börjat att gå utför för den tidningen...

Well.. Flashbacks script är i php och expressens i asp. Så kodstöld är det knappast
Citera
2006-07-17, 15:27
Moderator
Ruskigbusss avatar
Jämför källkoden på de båda genererade sidorna - så är det en del skillnader, men exakt samma lösning med en tabell i en tabell, fontval och färger etc.

Nog är det någon som "insprirerats" av någon.

Å andra sidan är det ju inte särskilt hög originalitet med en röd ram runt en centrerad ruta.
Citera
2006-07-17, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Jämför källkoden på de båda genererade sidorna - så är det en del skillnader, men exakt samma lösning med en tabell i en tabell, fontval och färger etc.

Nog är det någon som "insprirerats" av någon.

Å andra sidan är det ju inte särskilt hög originalitet med en röd ram runt en centrerad ruta.

Oj. Jag trodde du skulle skriva:

"Sen får man tänka på att inte dra alla designers över samma kant. Bara för att en designer kopierar behöver inte alla göra det".
Citera
2006-07-17, 15:46
Moderator
Ruskigbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ceru
Oj. Jag trodde du skulle skriva:

"Sen får man tänka på att inte dra alla designers över samma kant. Bara för att en designer kopierar behöver inte alla göra det".

Njae - det vore ju att ljuga. Alla designers kopierar ju faktiskt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in