Citat:
Ursprungligen postat av
cern
Så du köpte en MacBook Air M1 2020 modellen ny nu i Augusti och tangentbordet är paj redan?
Låter ju som ett riktigt jävla måndagsexemplar som du har fått. Det där ska ju Apple-garantin täcka nu ju som är på 2 år.
Skulle gått in i butiken och skällt ut varenda jävel.

Låter ju väldigt omoget må jag säga…
Det spelar ingen roll vilken produkt från vilket märke man än väljer, så kommer det alltid att finnas några få enheter som kan/kommer fela på nåt sätt.
Men visste fattar jag att det kan vara extremt frustrerande om det skulle råka visa sig vara just min enhet som man lagt ut pengar för och haft förväntningar på.
Citat:
Ursprungligen postat av
Snygginggg
Japp. Helt otroligt dåligt. Har nu lämnat in skiten till service, men de måste undersöka den för att se om det är fuktskador eller damm in i.
Jag påpekade dock när jag hämtade den att hela kartongen luktade fuktig källare, men ingen brydde sig och jag tänkte inte på det mer. Är rädd att de kommer att skylla på mig, att jag har fuktskadat den (om det nu är det som är problemet) och vägra göra reklamation.
Problemet är att jag har examen om mindre än 2 veckor och jag måste verkligen ha min dator då, då jag har ett par viktiga filer som inte har blivit säkerhetskopierade.
Blir galen på detta. Fattar inte hur det kan ta 19-21 dagar för att åtgärda detta.
Var köpte du den…?
Förpackningen är så tät att den närmast kan klassas som vattentät, lär tåla en hel den vattenstänk typ. Så att den skulle bli fuktskadad ens i en jordkällare är otänkbart. Så den biten ska du inte behöva vara orolig för.
Men att de vill kontrollera enheten är helt normalt, det har de rätt att göra. Att det kan tyckas ta lång tid kan jag förstå, och frustrationen över det, men även det kan vara helt normalt beroende på en rad faktorer.
Det är ju faktisk så att om de inte kan utesluta att kunden kan ha klantat sig redan i tidigt skede, och alltså själv kan ha orsakat problemen, så har de normalt rätt att kontrollera enheten vilket kan ta tid även om de så prioriterar ärendet.
Normalt sett ligger felprocenten väldigt lågt oavsett tillverkare.