Citat:
Ursprungligen postat av
Craigg
Behöver inte höra att jag är dum i huvudet, sånt kan ni hålla för er själva. Jag söker seriösa råd på hur jag ska ta mig ut ur detta.
Har en avbetalnngsskuld på 6000 kr ungefär, kanske lite mer nu i och med räntor. Har legat efter med betalningen på den för att jag var arbetslös sen augusti fram till denna månad. Bostadsbidrag på 3000 i månaden that's it, det är vad jag levt på.
Totalt måste jag betala in strax över 3000 kr på denna avbetalning, och jag fick ett samtal idag att om jag inte gör det innan 7e december så kommer skulden gå vidare till inkasso.
Problemet är att jag redan har en skuld hos inkasso som jag måste betala nu i slutet av månaden. Sen måste jag ha mat för att överleva såklart, så dessa 3000 kommer jag inte kunna betala den 7e. Jag vill inte ligga efter med betalningen hos inkasso för jag vill undvika kronofogden och dessutom har jag redan en god "referens" (betalningshistorik) hos dem som jag vill behålla.
Jag har förutom det några fakturor som totalt landar på 1300 kr och som måste betalas i slutet av månaden. Men tyvärr, finns inga pengar till dessa nu och de kommer också förr eller senare att hamna hos inkasso, förmodligen.
Jag har inga betalningsanmärkningar och jag har nyss fått ett nytt jobb, men första lönen konmer i slutet av december. Men jag har ju hunnit köra min ekonomi rejält i botten. Hur fasiken tar man sig ur detta?
Jag vill undvika betalningsanmärkning.
Jag har ingen att låna av, så det går inte heller.
I din andra trådstart idag så bor du hemma hos morsan och har aldrig haft något arbete!
Anledningen att din farmor ser ut som ett troll är att ni är troll båda två!