Citat:
Du har tagit ställning för Putin med dina inlägg i den här tråden eftersom du medvetet kraftigt överdriver de negativa effekterna som sanktionerna och bidragen har på den svenska marknaden och kraftigt underdriver dess effekter på den ryska krigsförmågan.Är du bäng?
Lågkonjunkturen står för dörren.
Byggsektorn är på dekis och uppsägningarna kommer att skjuta i höjden efter årsskiftet.
Det hjälper inte privatpersoner att själva landet är rikt. Hur hjälper det dig när du skall betala din skyhöga elräkning eller din fördubblade månadskostnad för huset?
Allt detta har skett för att man införde sanktioner o annat trams mot ryssarna.
För eller emot kriget så drabbar sanktionerna helt fel.
En sanktion (i mitt tycke) införs för att bestraffa mottagaren.
I detta fallet är det avsändaren (du o jag) som får betala.
Idioti med andra ord.
Om du menar att flera miljarder är en försvinnande liten del av vår budget så hävdar jag att du har fel här.
Dessutom så blir det andra konsekvenser såsom ett elpris som är galet högt, höjd bolåneränta, dyrare mat, dyrare drivmedel, uppsägningar och ökad inflation.
Tillsammans så blir det ohållbart under en längre tid.
På vilket sätt bidrar mer vapen till att färre civila dör i Ukraina?
Ditt raljerande om Putinfans är bara så tråkig.
Jag har inte tagit ställning varken för eller emot kriget utan bara konstaterat hur läget är.
Lågkonjunkturen står för dörren.
Byggsektorn är på dekis och uppsägningarna kommer att skjuta i höjden efter årsskiftet.
Det hjälper inte privatpersoner att själva landet är rikt. Hur hjälper det dig när du skall betala din skyhöga elräkning eller din fördubblade månadskostnad för huset?
Allt detta har skett för att man införde sanktioner o annat trams mot ryssarna.
För eller emot kriget så drabbar sanktionerna helt fel.
En sanktion (i mitt tycke) införs för att bestraffa mottagaren.
I detta fallet är det avsändaren (du o jag) som får betala.
Idioti med andra ord.
Om du menar att flera miljarder är en försvinnande liten del av vår budget så hävdar jag att du har fel här.
Dessutom så blir det andra konsekvenser såsom ett elpris som är galet högt, höjd bolåneränta, dyrare mat, dyrare drivmedel, uppsägningar och ökad inflation.
Tillsammans så blir det ohållbart under en längre tid.
På vilket sätt bidrar mer vapen till att färre civila dör i Ukraina?
Ditt raljerande om Putinfans är bara så tråkig.
Jag har inte tagit ställning varken för eller emot kriget utan bara konstaterat hur läget är.
Man argumenterar bara som du gör om man hoppas på att Putin ska vinna kriget.