• 3
  • 4
2022-11-20, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Är du bäng?
Lågkonjunkturen står för dörren.
Byggsektorn är på dekis och uppsägningarna kommer att skjuta i höjden efter årsskiftet.
Det hjälper inte privatpersoner att själva landet är rikt. Hur hjälper det dig när du skall betala din skyhöga elräkning eller din fördubblade månadskostnad för huset?

Allt detta har skett för att man införde sanktioner o annat trams mot ryssarna.
För eller emot kriget så drabbar sanktionerna helt fel.
En sanktion (i mitt tycke) införs för att bestraffa mottagaren.
I detta fallet är det avsändaren (du o jag) som får betala.
Idioti med andra ord.

Om du menar att flera miljarder är en försvinnande liten del av vår budget så hävdar jag att du har fel här.
Dessutom så blir det andra konsekvenser såsom ett elpris som är galet högt, höjd bolåneränta, dyrare mat, dyrare drivmedel, uppsägningar och ökad inflation.
Tillsammans så blir det ohållbart under en längre tid.

På vilket sätt bidrar mer vapen till att färre civila dör i Ukraina?

Ditt raljerande om Putinfans är bara så tråkig.
Jag har inte tagit ställning varken för eller emot kriget utan bara konstaterat hur läget är.
Du har tagit ställning för Putin med dina inlägg i den här tråden eftersom du medvetet kraftigt överdriver de negativa effekterna som sanktionerna och bidragen har på den svenska marknaden och kraftigt underdriver dess effekter på den ryska krigsförmågan.

Man argumenterar bara som du gör om man hoppas på att Putin ska vinna kriget.
Citera
2022-11-20, 19:12
Medlem
Petruccianis avatar
Citat:
Är du bäng?
Lågkonjunkturen står för dörren.
Byggsektorn är på dekis och uppsägningarna kommer att skjuta i höjden efter årsskiftet.
Det hjälper inte privatpersoner att själva landet är rikt. Hur hjälper det dig när du skall betala din skyhöga elräkning eller din fördubblade månadskostnad för huset?

Allt detta har skett för att man införde sanktioner o annat trams mot ryssarna.
För eller emot kriget så drabbar sanktionerna helt fel.
En sanktion (i mitt tycke) införs för att bestraffa mottagaren.
I detta fallet är det avsändaren (du o jag) som får betala.
Idioti med andra ord.

Om du menar att flera miljarder är en försvinnande liten del av vår budget så hävdar jag att du har fel här.
Dessutom så blir det andra konsekvenser såsom ett elpris som är galet högt, höjd bolåneränta, dyrare mat, dyrare drivmedel, uppsägningar och ökad inflation.
Tillsammans så blir det ohållbart under en längre tid.

På vilket sätt bidrar mer vapen till att färre civila dör i Ukraina?

Ditt raljerande om Putinfans är bara så tråkig.
Jag har inte tagit ställning varken för eller emot kriget utan bara konstaterat hur läget är.

Bra formulerat och högst relevanta frågor. Hur hjälper det oss (eller Ukraina, eller civila i allmänhet?) att vi slår oss själva i ansiktet med sanktioner för att straffa någon annan? Även om det drabbar den ryska ekonomin till viss grad (tills de ställt om sina exportrutter) så drabbar den ju uppenbarligen EU-ländernas ekonomier mycket värre, så gynnar vi egentligen inte bara Ryssland genom att försvaga oss själva? hur hjälper det någon mer än den där gubben borta i öst som fått representera djävulen själv i våra västliga narrativ, vem är det som är "Putinfan" här egentligen?

Eftersom många blivit känslomässigt manipulerade av medias non-stop-skräckpropaganda till att känna sig personligt hotade av en viss nation så kommer inte logiska argument att vara tillräckliga eftersom att man redan är känslomässigt engagerad i att automatiskt ta parti för en sida som man har intalats är "den goda" i alla lägen. Inga nyanser, bara svartvitt tänkande, när det kommer till kritan så trumfar känslor logiskt tänkande i de flesta lägen eftersom det är ett djupare lager i ens biologi som "kör över" nyare funktioner så fort vi börjar känna oro/rädsla. Detta faktum utnyttjas oftast stenhårt eftersom människor tror att vi är långt mer rationella än vi egentligen är.

Det är ju också såhär människor mer eller mindre luras att arbeta för ett fåtals bästa och samtidigt mot sitt eget bästa utan att inse det. Genom att "vissa" förstår hur grundläggande psykologi fungerar, hur man bäst triggar önskade tankar, känslor och därigenom handlingar hos människor samt hur man utnyttjar dem för sina egocentriska ändamål. Istället för att främja samarbete och förståelse blir man istället lätt utnyttjade som fotsoldater och "troll" för någon sida i det pågående informationskriget mellan två maktgalna kontrollfreaks, och det gäller såklart både jänkarna (samt deras proxies) och ryssarna.
Citera
2022-11-20, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av absinten
Du har tagit ställning för Putin med dina inlägg i den här tråden eftersom du medvetet kraftigt överdriver de negativa effekterna som sanktionerna och bidragen har på den svenska marknaden och kraftigt underdriver dess effekter på den ryska krigsförmågan.

Man argumenterar bara som du gör om man hoppas på att Putin ska vinna kriget.

Att du tolkar det som att jag har tagit ställning för Putin är inte samma sak som att jag har tagit ställning.
Jag överdriver inte de negativa effekterna för oss svenskar. Det är en realitet som många av oss lever i och som även du kommer bli varse om inom kort.

Jag har inte tagit upp effekterna på den ryska krigsförmågan överhuvudtaget.

Nej, du har fel. Det finns en mängd olika förklaringar till min argumentation.
Du verkar dock bara kunna se svart eller vitt.

Faktum är att jag bryr mig föga om kriget därborta. Det enda jag bryr mig om är min vardag och mitt liv. Jag kan inte längre spendera mina pengar som jag vill då mer pengar går åt till att köpa samma mängd mat, el och drivmedel.
Alltså får jag mindre över varje månad och det stör mig.

Att garantera än mer pengar till Ukraina kommer rendera i att mina pengar försvinner fortare ur mina händer.
Nu orkar jag inte argumentera mer med dig för du har din inställning och du är väldigt ovillig att ta in nya intryck och ändra dina tankebanor.
Du är låst i ditt svart-vita mönster.
Citera
2022-11-20, 19:20
Medlem
Citat:
Att du tolkar det som att jag har tagit ställning för Putin är inte samma sak som att jag har tagit ställning.
Jag överdriver inte de negativa effekterna för oss svenskar. Det är en realitet som många av oss lever i och som även du kommer bli varse om inom kort.

Jag har inte tagit upp effekterna på den ryska krigsförmågan överhuvudtaget.

Nej, du har fel. Det finns en mängd olika förklaringar till min argumentation.
Du verkar dock bara kunna se svart eller vitt.

Faktum är att jag bryr mig föga om kriget därborta. Det enda jag bryr mig om är min vardag och mitt liv. Jag kan inte längre spendera mina pengar som jag vill då mer pengar går åt till att köpa samma mängd mat, el och drivmedel.
Alltså får jag mindre över varje månad och det stör mig.

Att garantera än mer pengar till Ukraina kommer rendera i att mina pengar försvinner fortare ur mina händer.
Nu orkar jag inte argumentera mer med dig för du har din inställning och du är väldigt ovillig att ta in nya intryck och ändra dina tankebanor.
Du är låst i ditt svart-vita mönster.
Att du bara bryr dig om din egen vardag och ditt eget liv står helt klart. De allra flesta svenskar har dock till skillnad från dig lite medkänsla för andra människors lidanden. De flesta svenskar stör sig mer på att brutala diktatorer för erövringskrig mot andra länder än att de får lite mindre pengar över varje månad. Att du inte förstår dig på dessa svenskar och att de inte förstår sig på dig är inte så konstigt.
Citera
2022-11-20, 19:24
Medlem
De som kritiserar västvärldens stöd till Ukariana, vad anser de om Sverige stöd till Finland under Vinterkriget?

De hade väl hellre sett stöd till kommunistsvinet Kuusinen som var Moskvas man för att styra Finland, liksom Hitlers enligt den överenskommelse som då gällde.
Citera
2025-09-26, 10:50
Medlem
YP4XQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OtherBarry
Låter som ett utmärkt förslag så länge pengarna garanterat går till att döda så många ryssar som möjligt.

Kan man kräva någon USD to död ryss ratio som förutsättningar för lånet?

De ryssar dom dör har ju inte gjort något, de följer ju bara order som vilka orcher som helst inklusiva våra egna militärer i krig skulle. Det är ju Rysslands ekonomiska Core som vi behöver gå till. Men det görs ju tydligen inte tillräckligt. Det är ju moderskeppet vi ska attackera. Alien-mamman. Så slutar det komma orcher till gränserna.
Citera
2025-09-26, 11:55
Medlem
bl-gr-ns avatar
Det är inte regeringen som gör det, det är EU!
HBTQ-Uffe och Alkis-Magda med menageri, bara lutar sig framåt med byxorna nere och gör som EU bestämmer.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in