• 4
  • 5
2022-11-17, 04:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hardly
Nästan alla djur vi äter, som kommer ur havet, är rovdjur.
För landlevande djur är det nästan tvärtom. Nästan alla landlevande djur vi äter är växtätare.

Av den odlade vattenorganismer utgör:
Karpfiskar 25%
Ciklider (Tilapia) 5.25%
Malar 4.2.93%
Abborrfiskar 2.85%
Laxfiskar 3.11%
Citera
2022-11-17, 05:15
Medlem
Gulliga Djur är det synd om Syndromet
Skulle vilja är Pandabiff
Citera
2022-11-17, 20:59
Citat:
Ursprungligen postat av rydsgubben
Gulliga Djur är det synd om Syndromet
Skulle vilja är Pandabiff

Så ska man tänka, det måste vara delikat.

Fast det är var typ så Covid kom till påstår en del folk. Jag vet inte vad som är sant riktigt men alltså jaha de är intelligenta och har känslor det har kossor med. Det är inte en astronomisk skillnad i intelligens på ett koltbarn och valfritt däggdjur.

Vikval och flasknos är least concern på IUCN. På vilket sätt är det värre än att äta en älg. Det är bara massa hjärntvätt ingen äter enorma mängder ändå men ja, varje år när stimmen kommer så går man ut och spjutar ihjäl dem på olika platser i världen.

Det är säkert läskigt att se primitiva seder men folk brukar hålla sig i sina hemländer när de pysslar med sånt, samtidigt tror jag att det vore lärorikt för barn i Sverige att se hur slakt går till tidigt och att de får bekanta sig med hur man styckar en djurkropp. Jag ser folk som inte ens klarar av att stycka en kyckling eller rensa strömming så det är massa dj-vla hippies som leker kulturimperialism pga symbolfråga för vita anglos. Fråga en Hindu vad de tycker om att man äter ko.
Senast redigerad av 43dz 2022-11-17 kl. 21:10.
Citera
2022-11-17, 21:46
Medlem
Det stora frågan är ju hur kommer tonfisk i olja att smaka den dagen vi tar bort delfinen...?
Kommer folk fortfarande tycka det är lika gott eller blir det bara torrt och tråkigt?
Citera
2022-11-18, 05:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Fast det är väl endast judarna som följer det där? Vi äter ju mycket ur havet som inte har fenor och fjäll som t ex skaldjur.

Ja.. det där har jag tänkt på ganska mycket. Men jag tänker mer som att det var ett råd från Gud, typ ät inte gul snö för att **** . ja du hajar.

Förhållandevis vanligt att folk blir dåliga av skaldjur. Gris kan också innehålla bakterier.

Livsmedelverket avråder helt från att äta otillagat griskött. Orsaken till risken med otillagat griskött, är en bakterie som förekommer hos grisar, yersinia eneterocolitica. Grisarna kan ha bakterien i kroppen utan att själva bli sjuka. Därför bör griskött bör serveras tillagat till innertemperatur 70°.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in