• 9
  • 10
2022-11-13, 02:01
Medlem
megacoolmans avatar
Kör en Edward Blom. En burk gåsleverpaté och ett glas bubbel.
Citera
2022-11-13, 10:05
Medlem
Sladdarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KebabOchBearnaise
Ungefär hälften av kollegorna äter utemat, pizza, sushi, sallad etc. Den andra hälften äter matlådor tillagat från grunden. Kyckling och ris. Hemmagjorda köttbullar och potatis. Sallad som de har gjort hemma. Grillat kött och bea

Okej, då var det uppklarat. Otrivs du med att laga mat eller att du tycker det tar för lång tid att båda göra lunch och middag och att inhandla det eller vill helst inte äta samma lunch som middag - som blir ju enformigt och tråkigt ? Att köpa lunch är ju inte speciellt billigt heller

Då gäller det att göra det enkelt och snabbt antingen att bara steka köttet vad det än är, koka ris potatis eller annat, och kanske nån form av sås, här är lite ideér du kan plocka ifrån =

35 EASY COLD LUNCH IDEAS

https://www.everydayfamilycooking.com/cold-lunch-ideas/

25+ Quick Hot Lunch Ideas

https://thekitchencommunity.org/quick-lunch-ideas/

21 Easy Lunch Ideas in 10 Minutes

https://www.eatingwell.com/gallery/7...y-lunch-ideas/

40 Easy Lunches You’ll Actually Look Forward To

https://www.tasteofhome.com/collection/easy-lunches/

Sen bokmärker du de recept du kan tänkas göra i en mapp i browsern

.. Men seriöst. Varför bryr sig folk om vad du äter till lunch ? Folk nischar mycket på microfrysrätter tom ifrån felix, dagfård för dom är relativt billiga att äta. Det är inga konstigheter och relativt billigt .. Gott vet jag inte men fullt dugligt näringsintag med bröd till lunch. Sen när man kommer hem så äter man en vällagad middag

Ät en redig frukost är ju alltid A och O

Fiberrika mjuk- mackor baugette med en bra fyllning är ju alldrig fel heller med tex stekt lax, stekt potatis, nåt stekt ägg el kokt och lite grönsaker, lök och nån sås tex. Man behöver inte variera lunchen så mycket
Senast redigerad av Sladdaren 2022-11-13 kl. 10:07.
Citera
2022-11-13, 16:03
Medlem
KebabOchBearnaises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sladdaren
Okej, då var det uppklarat. Otrivs du med att laga mat eller att du tycker det tar för lång tid att båda göra lunch och middag och att inhandla det eller vill helst inte äta samma lunch som middag - som blir ju enformigt och tråkigt ? Att köpa lunch är ju inte speciellt billigt heller

Då gäller det att göra det enkelt och snabbt antingen att bara steka köttet vad det än är, koka ris potatis eller annat, och kanske nån form av sås, här är lite ideér du kan plocka ifrån =

35 EASY COLD LUNCH IDEAS

https://www.everydayfamilycooking.com/cold-lunch-ideas/

25+ Quick Hot Lunch Ideas

https://thekitchencommunity.org/quick-lunch-ideas/

21 Easy Lunch Ideas in 10 Minutes

https://www.eatingwell.com/gallery/7...y-lunch-ideas/

40 Easy Lunches You’ll Actually Look Forward To

https://www.tasteofhome.com/collection/easy-lunches/

Sen bokmärker du de recept du kan tänkas göra i en mapp i browsern

.. Men seriöst. Varför bryr sig folk om vad du äter till lunch ? Folk nischar mycket på microfrysrätter tom ifrån felix, dagfård för dom är relativt billiga att äta. Det är inga konstigheter och relativt billigt .. Gott vet jag inte men fullt dugligt näringsintag med bröd till lunch. Sen när man kommer hem så äter man en vällagad middag

Ät en redig frukost är ju alltid A och O

Fiberrika mjuk- mackor baugette med en bra fyllning är ju alldrig fel heller med tex stekt lax, stekt potatis, nåt stekt ägg el kokt och lite grönsaker, lök och nån sås tex. Man behöver inte variera lunchen så mycket

Jag lagar gärna mat men tycker att halvfabrikat är enklare. Tack för länkarna. Jag tror att jag har hamnat på en arbetsplats där alla kommenterar matlådorna vare sig det är bra mat eller dålig mat. Folk berättar gärna vad de äter för något och hur länge de stod i köket för att tillaga det. Det är heller inte bara mig de kommenterar negativt utan det är en annan person som också äter någorlunda dåliga matlådor som också får kommentarer
Citera
2022-11-13, 16:12
Medlem
Küchenprofi Lunchlåda, aluminum i matt guld med fack, justerbar med silikontätning | 18 × 12 × 5,5 cm , pris 225 kr på Amazon. Den kommer nog att imponera, innehållet blir nog gratäng med grillad kyckling och konjaksås.
Citera
2022-11-13, 17:04
Medlem
happyjoys avatar
Vad som helst men INTE fisk! En normalt funtad människa värmer inte fisk i mikrovågsugnen på jobb eftersom fisk luktar död och pina.
Citera
2022-11-13, 17:42
Medlem
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av happyjoy
Vad som helst men INTE fisk! En normalt funtad människa värmer inte fisk i mikrovågsugnen på jobb eftersom fisk luktar död och pina.

Fyllde ett jättegym med fiskdoft from hell , höll på att bli lynchad

Kokt potatis,smör o två makrill i tomatsås i bytta.

In i micron

Try it 😆
Citera
2022-11-13, 20:28
Medlem
Sladdarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KebabOchBearnaise
Jag lagar gärna mat men tycker att halvfabrikat är enklare. Tack för länkarna. Jag tror att jag har hamnat på en arbetsplats där alla kommenterar matlådorna vare sig det är bra mat eller dålig mat. Folk berättar gärna vad de äter för något och hur länge de stod i köket för att tillaga det. Det är heller inte bara mig de kommenterar negativt utan det är en annan person som också äter någorlunda dåliga matlådor som också får kommentarer

Jag kan förstå att folk tycker så att lunchen är av mindre vikt och betydelse. För vissa kan det räcka med ett gäng bananer, jordnötter och några kokta ägg typ varje dag och några klunkar apelsinjuice. Högpunkten är middagen som ska vara hemlagad och god liksom enligt mig.

Jag tycker du gör helt rätt att äta tex frysta köttbullar eller biffar eller snitzlar till lunch som du köpt halvfabrikat, med lite klyftpotatis och en hemgjord sås, å lite frysta grönsaker men till middag så tycker jag att då ska man inte fuska och då gäller hemlagat

Heltråkigt att äta samma mat till lunch som middag men har du ett ordentligt lager med matlådor som jag så kan du ju variera dig något att det du åt till middag för en vecka sen kan du nu äta till lunch en dag en vecka efter sen synkat alltihop

Pytt i panna med ägg är ju lämplig lunchmat tex

Så dina kompanjoner står och lagar både avancerad lunch och middag och jobbar 10 timmar med all tid som går åt .. okej

För mig är lunch genvägar och enklare mat (inget avancerat som jag visat på länkarna) ochså men jag undviker helt att köpa fabricerad kött som tex biffar, köttbullar, ja snitzlar vad mer som finns ? men skulle alldrig dryga mig med nån annan som inte vill köpa det i butiken för att slippa både laga lunch och middag inkl jobba på det .. Tycker att middag räcker om man lagar det varje dag .. Sen lunch ja, det kan va allt möjligt ? Ingen ska bry sig om det
Citera
2022-11-13, 20:34
Det är ju pizza.
Varje dag pizza beställt til jobbet.
Folk kommer skita ner sig och läspa
Citera
2022-11-13, 21:31
Medlem
KebabOchBearnaises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sladdaren
Jag kan förstå att folk tycker så att lunchen är av mindre vikt och betydelse. För vissa kan det räcka med ett gäng bananer, jordnötter och några kokta ägg typ varje dag och några klunkar apelsinjuice. Högpunkten är middagen som ska vara hemlagad och god liksom enligt mig.

Jag tycker du gör helt rätt att äta tex frysta köttbullar eller biffar eller snitzlar till lunch som du köpt halvfabrikat, med lite klyftpotatis och en hemgjord sås, å lite frysta grönsaker men till middag så tycker jag att då ska man inte fuska och då gäller hemlagat

Heltråkigt att äta samma mat till lunch som middag men har du ett ordentligt lager med matlådor som jag så kan du ju variera dig något att det du åt till middag för en vecka sen kan du nu äta till lunch en dag en vecka efter sen synkat alltihop

Pytt i panna med ägg är ju lämplig lunchmat tex

Så dina kompanjoner står och lagar både avancerad lunch och middag och jobbar 10 timmar med all tid som går åt .. okej

För mig är lunch genvägar och enklare mat (inget avancerat som jag visat på länkarna) ochså men jag undviker helt att köpa fabricerad kött som tex biffar, köttbullar, ja snitzlar vad mer som finns ? men skulle alldrig dryga mig med nån annan som inte vill köpa det i butiken för att slippa både laga lunch och middag inkl jobba på det .. Tycker att middag räcker om man lagar det varje dag .. Sen lunch ja, det kan va allt möjligt ? Ingen ska bry sig om det

Alla är olika men verkar som du har lagt alla ägg i korgen för middagen. Tror de flesta människor satsar på lunchen och att middagen är sekundär.

Jag ska försöka se över mina matvanor så mina kollegor slutar mobba mig för mina matlådor. Som folk har skrivit i tråden kanske man ska ta med sig ärtsoppa, eller ännu värre kanske surströmming
Citera
2022-11-13, 22:22
Medlem
pyro860s avatar
Gör dina favoriträtter, men skala upp till storkok och så gör du massa matlådor på dessa och fryser in. Så får du mycket mer gjort när du väl lagar mat
Citera
  • 9
  • 10

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in