Citat:
Ursprungligen postat av
KebabOchBearnaise
Jag lagar gärna mat men tycker att halvfabrikat är enklare. Tack för länkarna. Jag tror att jag har hamnat på en arbetsplats där alla kommenterar matlådorna vare sig det är bra mat eller dålig mat. Folk berättar gärna vad de äter för något och hur länge de stod i köket för att tillaga det. Det är heller inte bara mig de kommenterar negativt utan det är en annan person som också äter någorlunda dåliga matlådor som också får kommentarer
Jag kan förstå att folk tycker så att lunchen är av mindre vikt och betydelse. För vissa kan det räcka med ett gäng bananer, jordnötter och några kokta ägg typ varje dag och några klunkar apelsinjuice.
Högpunkten är middagen som ska vara hemlagad och god liksom enligt mig.
Jag tycker du gör helt rätt att äta tex frysta köttbullar eller biffar eller snitzlar till lunch som du köpt halvfabrikat, med lite klyftpotatis och en hemgjord sås, å lite frysta grönsaker
men till middag så tycker jag att då ska man inte fuska och då gäller hemlagat
Heltråkigt att äta samma mat till lunch som middag men har du ett ordentligt lager med matlådor som jag så kan du ju variera dig något att det du åt till middag för en vecka sen kan du nu äta till lunch en dag en vecka efter sen synkat alltihop
Pytt i panna med ägg är ju lämplig lunchmat tex
Så dina kompanjoner står och lagar både avancerad lunch och middag och jobbar 10 timmar med all tid som går åt .. okej
För mig är lunch genvägar och enklare mat (inget avancerat som jag visat på länkarna) ochså men jag undviker helt att köpa fabricerad kött som tex biffar, köttbullar, ja snitzlar vad mer som finns ? men skulle alldrig dryga mig med nån annan som inte vill köpa det i butiken för att slippa både laga lunch och middag inkl jobba på det .. Tycker att middag räcker om man lagar det varje dag .. Sen lunch ja, det kan va allt möjligt ? Ingen ska bry sig om det