• 1
  • 2
2022-11-14, 14:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Så Windows egna inbyggda återställningsfunktion kunde inte köras, d.v.s, det fanns en punkt, men funktionen som sådan fungerade inte?

Provade du även att köra reg.filen?

Jag gjorde en återställning och avinstallerade med verktyget men det gjorde ingen skillnad.

Prövade även att köra den där filen, om jag nu gjorde rätt dvs.

Kan det vara Office 365 som spökar? Jag fick det via en utbildning jag började i höst.

https://answers.microsoft.com/en-us/...c-6d79803893b1

Längst ned i tråden ovan har någon skrivit "I had the exact same problem. It's probably you were signing in a Microsoft product with school or company account. I suggest you try to sign out and check the problem again. If you need to sign in to use that product, please remember to opt out the option "Allow my organization to manage my device." Microsoft set it checked on default.".

Så kanske kan vara detta? Dock funkade det inte att logga ut från det.
Senast redigerad av peterj76 2022-11-14 kl. 14:30.
Citera
2022-11-14, 14:51
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterj76
Jag gjorde en återställning och avinstallerade med verktyget men det gjorde ingen skillnad.

Kan det vara Office 365 som spökar? Jag fick det via en utbildning jag började i höst.

Längst ned i tråden ovan har någon skrivit "I had the exact same problem. It's probably you were signing in a Microsoft product with school or company account. I suggest you try to sign out and check the problem again. If you need to sign in to use that product, please remember to opt out the option "Allow my organization to manage my device." Microsoft set it checked on default.".

Det bör vara som det brukar, d.v.s att när man installerar ett annat Av så ser man dessa meddelanden i Windows säkerhet. Det är alltså DU som är organisationen/administratören. Det där ska återställas till normalläge när man avinstallerar det Av:et.

Kör filgranskaren för att kolla datorns hälsa - https://support.microsoft.com/sv-se/...3-966e85d4094e
Citera
2022-11-14, 15:06
Medlem
1FFs avatar
Citat:

365 är inte problemet.

Har Telias skydd funnits på datorn sedan början?
Är det din eller en skoldator?
Citera
2022-11-14, 16:12
Bannlyst
Citat:
365 är inte problemet.

Har Telias skydd funnits på datorn sedan början?
Är det din eller en skoldator?

Haft Telias skydd i något år eller så, hade bara Defender först.
Citera
2022-11-14, 17:00
Medlem
1FFs avatar
Citat:

Så det är din dator m.a.o, är det en skoldator bör du tala med dem om det uppstådda.
Om du själv installerade Telias skyddsprogram borde detta ha blivit löst när du gjorde det hela "på rätt sätt".

Kört filgranskaren?
Filgranskaren talar om om det är något annat fel på datorn.

Som sagt, det där ska återgå till normalläge efter en avinstallation så detta är konstigt.

Reg.filen dubbelklickar man på efter nedladdning, klickar ok i rutan som kommer upp, ok igen på ny ruta. Starta om datorn. Gjorde du så?
Citera
2022-11-14, 18:53
Medlem
Citat:
Du svarade inte på frågan. Är det din egna dator eller en dator som ägs av skolan?
Citera
2022-11-15, 18:20
Bannlyst
Citat:
Så det är din dator m.a.o, är det en skoldator bör du tala med dem om det uppstådda.
Om du själv installerade Telias skyddsprogram borde detta ha blivit löst när du gjorde det hela "på rätt sätt".

Kört filgranskaren?
Filgranskaren talar om om det är något annat fel på datorn.

Som sagt, det där ska återgå till normalläge efter en avinstallation så detta är konstigt.

Reg.filen dubbelklickar man på efter nedladdning, klickar ok i rutan som kommer upp, ok igen på ny ruta. Starta om datorn. Gjorde du så?

Ska testa detta så återkommer jag, haft lite fullt upp så ej hunnit.

Citat:
Ursprungligen postat av rawtaliban
Du svarade inte på frågan. Är det din egna dator eller en dator som ägs av skolan?

Det är min egna.
Citera
2022-11-15, 19:16
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ska testa detta så återkommer jag, haft lite fullt upp så ej hunnit.

Ok.
Citera
2022-11-17, 15:09
Bannlyst
Citat:
Ok.

Körde filgranskaren, den hittade något fel som återställdes direkt, vet inte vad det var men. När jag körde igen hittades inga fel.

Den där reg-filen har jag laddat ned och gjorde som du sa men det är samma ändå.

Antivirus-fliken existerar ju inte ens som sagt. Irriterande detta!
Citera
2022-11-17, 15:18
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Körde filgranskaren, den hittade något fel som återställdes direkt, vet inte vad det var men. När jag körde igen hittades inga fel.

Den där reg-filen har jag laddat ned och gjorde som du sa men det är samma ändå.

Antivirus-fliken existerar ju inte ens som sagt. Irriterande detta!

Du borde nog göra en reparationsinstallation av Windows med tanke på de hittills nämnda felen. För även om man har multipla fel med Os:et men sfc säger att det reparerat så är det inte alltid så att det är felfritt. Som synes.

Så, gör en. Det kommer hantera Av-problemet.
Citera
2022-11-17, 15:31
Bannlyst
Citat:
Du borde nog göra en reparationsinstallation av Windows med tanke på de hittills nämnda felen. För även om man har multipla fel med Os:et men sfc säger att det reparerat så är det inte alltid så att det är felfritt. Som synes.

Så, gör en. Det kommer hantera Av-problemet.

Är det samma som en total återställning av Windows som raderar allt? Hur gör man en reparationsinstallation?
Citera
2022-11-17, 15:42
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Är det samma som en total återställning av Windows som raderar allt? Hur gör man en reparationsinstallation?

Info - https://www.easeus.com/computer-inst...indows-10.html
Det reparerar bara Os:et, sparar allt annat.

Man behöver köra Diskrensningverktyget efteråt för att bli av med det gamla, annars blir Os:et dubbelt stort.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in