• 1
  • 2
2022-11-10, 21:14
Medlem
sommarlovs avatar
Har märkt att en viss användare som är väldigt flitigt med att starta trådar i formen av en fråga.
Jag har citerat och kommenterat ett par gånger.
Personen svarar aldrig utan möjligen slänger ur sig ett nytt inlägg, innan kraften läggs på nästa nya tråd!

Kan man kraftfullt upplysa dessa om att detta är ett forum, inte en blogg, någon slags varning?
Citera
2022-11-10, 21:15
Medlem
Straminskys avatar
folk som citerar för många stycken orkar man ofta inte svarar då det kräver en massa jobb.
men ett kortare citat bör man svara på
Citera
2022-11-10, 21:16
Medlem
Ganonitos avatar
Är frågan något som berör TS själv eller är det en allmän diskussion om ett visst ämne?
Citera
2022-11-10, 21:19
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Är frågan något som berör TS själv eller är det en allmän diskussion om ett visst ämne?
Det är helt allmänna ämnen, något trådstartaren har sett på nyheterna eller så!
Citera
2022-11-10, 21:26
Medlem
BrotherXIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Vad spelar det då för roll om människan svarar? Svaret har ju ändå inte med just denne att göra.
Citera
2022-11-10, 21:42
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov

Då har det väl ingen betydelse. Kan du inte diskutera med andra än trådskaparen?
Citera
2022-11-10, 21:49
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrotherXII
Vad spelar det då för roll om människan svarar? Svaret har ju ändå inte med just denne att göra.
Men om jag kommer med svaret, vet inte ens om personen fattar att infon finns där.
Citat:
Ursprungligen postat av -Orko-
Jag tycker du ska ”kraftfullt upplysa”.
Tönt.
Varför skriver du ens i tråden??
Citera
2022-11-10, 21:53
Medlem
hockexs avatar
Sällan jag svarar, känns helt meningslöst
Citera
2022-11-10, 21:57
Medlem
Bassplays avatar
Vad fan är det för fasoner
Om jag inte svarar dig så är det för att
jag var för trött
jag glömde bort
Eller den vanligaste orsaken, ditt svar är så korkat att jag tappade hjärnceller av att läsa och du förtjänar inget svar. Något i den stilen.
Inte intressant nog att svara på.
Citera
2022-11-10, 22:22
Medlem
tellmeyoursecretss avatar
Jag har sett ett antal såna användare, som har startat massvis med trådar men bara skrivit en trådstart och sen inte svarat på ett enda svar i tråden utan bara gått vidare med en ny trådstart om ett nytt ämne.
Det stör mig också. Jag undrar varför dom ens startar trådarna.
Det kan tex vara i relationsakuten och folk ställer följdfrågor för att kunna hjälpa men TS är försvunnen tills han startar en ny tråd som han inte heller svarar i.
Vad vill dessa användare egentligen?
Citera
2022-11-10, 22:37
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bassplay
Vad fan är det för fasoner
Om jag inte svarar dig så är det för att
jag var för trött
jag glömde bort
Eller den vanligaste orsaken, ditt svar är så korkat att jag tappade hjärnceller av att läsa och du förtjänar inget svar. Något i den stilen.
Inte intressant nog att svara på.
Men konsekvent, som nedan!
Citat:
Ursprungligen postat av tellmeyoursecrets
Jag har sett ett antal såna användare, som har startat massvis med trådar men bara skrivit en trådstart och sen inte svarat på ett enda svar i tråden utan bara gått vidare med en ny trådstart om ett nytt ämne.
Det stör mig också. Jag undrar varför dom ens startar trådarna.
Det kan tex vara i relationsakuten och folk ställer följdfrågor för att kunna hjälpa men TS är försvunnen tills han startar en ny tråd som han inte heller svarar i.
Vad vill dessa användare egentligen?
Ja, just sådana trådar engagerar man sig och tycker det är knäppt när tystnaden råder!
Citera
2022-11-10, 22:53
Medlem
Det finns användare som startar en tråd om ett IT-problem och aldrig återkommer med svar på frågor om fabrikat och modell. Den gröna markeringen visar att de är aktiv hela dagen utan att bry sig om att svara. Sedan skapar dummerjönsen nya trådar och tror att folk ska svara.

Sådana användare bara förstör för andra, för man orkar aldrig mer engagera sig i någon fler tråd om IT-problem.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in