Flashback bygger pepparkakshus!
  • 7
  • 8
2022-11-26, 15:56
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
När jag påtalade att L behövs för att det blågula blocket ska få majoritet menar du?

Det blågula blocket vann valet och har bildat regering. Du får uppdatera dig på det punkten.

L har inte tagit någon regering som gisslan. Förhandling hör till det politiska spelet = att ge och ta.

(Jag är inte SDare, jag taktikröstar på SD, och min sida vann valet.)

Jag vet att du inte är SD:are din jävla landsförrädare.

SD sitter inte ens i regeringen. Därmed vann alltså inte MIN sida. Eller ens den politiken som jag röstade på.

Det finns inget "blågul block" och det kommer vi att märka mer och mer undermandatperioden till Kristersson förlorar i ett misstroendevotum.
Citera
2022-11-26, 16:29
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Jag vet att du inte är SD:are din jävla landsförrädare.

Det är du som vill ge makten till de rödgröna, inte jag, så vem är landsförrädaren?

Citat:
SD sitter inte ens i regeringen. Därmed vann alltså inte MIN sida. Eller ens den politiken som jag röstade på.

Du trodde att SD skulle få 51%, och när de inte fick det så gick du i fosterställning och vill lämna över makten till de rödgröna i protest. Moget.

Citat:
Det finns inget "blågul block" och det kommer vi att märka mer och mer undermandatperioden till Kristersson förlorar i ett misstroendevotum.

Nog finns det ett blågult block alltid. M/KD/L/SD har skrivit ett avtal som heter Tidöavtalet. Samtliga partier fick igenom politik efter sin storlek, och SD valde själva att inte sitta i regeringen. Du kan knappast anklaga L för ett val som SD gjort på frivillig basis. Så lägg ner dramatiken. Allt är under kontroll.

Nu senast trummades spionerilagen igenom, SD och L röstade båda JA, så det var ju inte direkt någon gisslansituation eller hur? Det är väl bra att de är eniga?
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in