2022-11-22, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chatarsis

Inte heller blankning verkar vara nåt du har en aning om hur det funkar. Kämpa på hörru!

Jaså, vad är fel om det jag sagt om detta menar du, kan du citera?

Citat:
Ursprungligen postat av CKCS
Varför tjatar du om blankning när du i te vet något om det? Förstår dock att man kan bli stingslig i när btc är ner 75%.

Det väsentliga är väl om du vet något om det eftersom det är du som är övertygad om att bitcoin är värdelöst och kan tjäna grymma pengar på blankning. Vad väntar du på?
Citera
2022-11-22, 15:42
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Fast FTX visar ju bara på att man inte ska lita på någon som förvarar dina pengar för när de gör det är det inte dina pengar. Detsamma gäller banker, du har bara en fordran.

Not your keys, not your krypto
Jo, men om du tar bort allting runt BTC utom själva kryptot så finns det inte särskilt mycket kul att göra för pengarna. Dessutom har alla dessa plattformat höjd värdet på krypto eftersom man kunnat tjäna ränta, göra affärer osv. BTC utan Celsius, FTX, Genesis är som att ha sina aktier i en byrålåda. Det är ju hemsidorna kring aktier som gör att aktier stiger i värde.
Citera
2022-11-22, 15:45
Medlem
Citat:

Det väsentliga är väl om du vet något om det eftersom det är du som är övertygad om att bitcoin är värdelöst och kan tjäna grymma pengar på blankning. Vad väntar du på?

Sitter på luren så orkar inte klippa klistra, men har för mig att du sa nåt i stil med "om du är så säker på att Bitcoin är värdelöst så är det ju bara att blanka och tjäna $16K", sorry om det var nån annan som sa det. Men det lät som nåt som du skulle kunna säga, och jag orkar inte ens börja förklara på hur många sätt du har fel där gällande blankning.

Du är ett av de tydligaste exemplen på Dunning Kruger jag nånsin stött på, tack för all underhållning min vän, det menar jag verkligen. Keep up the good work!
Citera
2022-11-22, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Jo, men om du tar bort allting runt BTC utom själva kryptot så finns det inte särskilt mycket kul att göra för pengarna. Dessutom har alla dessa plattformat höjd värdet på krypto eftersom man kunnat tjäna ränta, göra affärer osv. BTC utan Celsius, FTX, Genesis är som att ha sina aktier i en byrålåda. Det är ju hemsidorna kring aktier som gör att aktier stiger i värde.

Jag har heller inte investerat i BTC av de skälen (annat än 100 kr för att testa en gång i tiden) utan istället främst valt ETH.
Citera
2022-11-22, 15:47
Medlem
Citat:
Så den där backningen av fiat är värdelös alltså, den garanterar inget alls.

Nej, inte värdelös men dålig. Men utan backning så blir den en ren hitte-på-valuta.
Citera
2022-11-22, 15:48
Medlem
Citat:

Jag väntar på dig.
Citera
2022-11-22, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chatarsis
Sitter på luren så orkar inte klippa klistra, men har för mig att du sa nåt i stil med "om du är så säker på att Bitcoin är värdelöst så är det ju bara att blanka och tjäna $16K", sorry om det var nån annan som sa det. Men det lät som nåt som du skulle kunna säga, och jag orkar inte ens börja förklara på hur många sätt du har fel där gällande blankning.

Du är ett av de tydligaste exemplen på Dunning Kruger jag nånsin stött på, tack för all underhållning min vän, det menar jag verkligen. Keep up the good work!

Ja enligt honom själv vet han att BTC är värdelöst och att priset ska falla till noll, då är det förstås gratis pengar om han verkligen vet detta som han påstår. Att han är en korkad idiot som inte tror på det han själv säger och därför inte vågar blanka är en annan sak.
Citera
2022-11-22, 15:52
Medlem
Citat:
Nej, inte värdelös men dålig. Men utan backning så blir den en ren hitte-på-valuta.

Backningen fungerar uppenbarligen inte då fiat hela tiden faller i värde.

Citat:
Jag väntar på dig.

Varför väntar du på mig, litar du inte på dig själv?
Varför tror du ens jag skulle vilja blanka bitcoin när jag inte är övertygad om att den är värdelös som du är?
Citera
2022-11-22, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone

Eh, nej. Det är värdet och verksamheten i bolagen som i långa loppet styr värdet på aktier. Gick utmärkt att ha aktiebrev i byrålådan när det begav sig.
Citera
2022-11-22, 15:54
Medlem
Citat:
Backningen fungerar uppenbarligen inte då fiat hela tiden faller i värde.

Varför väntar du på mig, litar du inte på dig själv?
Varför tror du ens jag skulle vilja blanka bitcoin när jag inte är övertygad om att den är värdelös som du är?

Lovar att blanka om du berättar hur man gör.
Citera
2022-11-22, 15:54
Medlem
Citat:
Ja enligt honom själv vet han att BTC är värdelöst och att priset ska falla till noll, då är det förstås gratis pengar om han verkligen vet detta som han påstår. Att han är en korkad idiot som inte tror på det han själv säger och därför inte vågar blanka är en annan sak.

Aha, så säger du alltså här själv att du inser att det är skillnad på pris och värde? Och jag hade i din situation varit mer försiktig med invektiven då du ökar risken att nån annan möjligen tar till motsvarande kraftvokabulär i din riktning. Och det är ju otrevligt tänker jag.
Citera
2022-11-22, 15:56
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Eh, nej. Det är värdet och verksamheten i bolagen som i långa loppet styr värdet på aktier. Gick utmärkt att ha aktiebrev i byrålådan när det begav sig.
Så lustig slump att aktier 20-faldigades i värde efter att internet slog igenom 1998, och skapade IT-bubblan år 2000.

Självklart ger en billig och enkel hantering av en asset en större omsättning och också större vinster (och förluster). Dessutom drar internet in oerfarna unga i affärer, vilket uppenbarligen kan leda till vilka bubblor som helst.

Nej, FTX hade inte funnits om man hade sina FTTer i byrålådan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in