Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2004-05-11, 21:50
  #1
Banned
tim_hedlunds avatar
Inte för att det har nån koppling till aktuella händelser, men en farbor har berättat lite om Robert Broberg som han hade bokat till Umeå för en herrans massa år sen. Min farbror är världens trevligaste människa, tveka inte om det, men tydligen var Robert Broberg extremt otrevlig och stingslig, gnällde hela tiden över allt från resan från flygplatsen till hotellrummet, och att han var tvungen att vänta i logen i en halvtimme innan all publik kommit in, han tyckte det var rena lantisfasoner. Lite kul att kontrastera med scenpersonen "robban" som är världens goaste och gladaste gubbe
Citera
2004-05-11, 22:08
  #2
Moderator
Ruskigbusss avatar
Har aldrig riktigt kunnat med Robert Broberg. Krystade rim och fejkad glädje.
Citera
2004-05-11, 23:12
  #3
Medlem
SPAMZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tim_hedlund
Inte för att det har nån koppling till aktuella händelser, men en farbor har berättat lite om Robert Broberg som han hade bokat till Umeå för en herrans massa år sen.....

Okej, jag gillar inte heller Robban B. Men snubben KAN och har förmodligen ändrat sig en del sedan dess. Kanske inte till det positiva, men ändå? Varför ta upp denna sak efter en herrans massa år?!
Citera
2004-05-12, 00:33
  #4
Banned
tim_hedlunds avatar
Det är klart han kan ha ändrat sig på 15 år eller vad det nu kan vara. Kände bara för att "skvallra" lite.
Citera
2004-05-12, 09:18
  #5
Medlem
Surts avatar
Broberg orolig ande

Blickar man tillbaka på hans karriär med upp och nedgångar, namnbyten (Robban, Robert Karl-Oskar, Zero), partnerbyten (har jag för mig) och alltmänt beteende, så tycker jag mig urskilja en närmast manisk karaktär och sådana personer har ofta även en lika djup depressiv sida.

Jag kan mycket väl tänka mig honom som sin raka motsats ibland och många av hans texter är ju faktiskt rätt grubblande... Plus att han säkert kan vara extremt fokuserad på det han gör och ta sitt arbete på stort allvar.

Showerna, musiken och texterna är kanske hans psykofarmaka?
Citera
2004-05-12, 11:29
  #6
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surt
Showerna, musiken och texterna är kanske hans psykofarmaka?

Ja, han lider av hyperaktivitet och musik hjälper väldigt bra mot oron.
Citera
2004-05-12, 16:41
  #7
Medlem
Jag har hört att Robban Broberg har suttit på hispan en vä'nda eller två för ett tag sedan.. KAn dock ej verifiera uppgifterna..
Citera
2004-05-12, 18:02
  #8
Medlem
Fonuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petter Utas
Jag har hört att Robban Broberg har suttit på hispan en vä'nda eller två för ett tag sedan.. KAn dock ej verifiera uppgifterna..

Har hört detta från flera olika håll, dock inte bekräftat. Folk som träffat RB privat har sagt till mig att han är trevlig och social och pratar oavbrutet.
Citera
2004-05-12, 22:56
  #9
Medlem
Bleeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fonus
Har hört detta från flera olika håll, dock inte bekräftat. Folk som träffat RB privat har sagt till mig att han är trevlig och social och pratar oavbrutet.
Har haft honom i taxin på den tiden jag försörjde mig på det helvetesjobbet. Trots att jag klantade mig en smula - körde fel - så behöll han lugnet och var trevlig. No probs me' Robban!
Citera
2004-05-13, 18:02
  #10
Banned
SvenStolpes avatar
Kom i samspråk med RB på krogen för dryga tiotalet år sedan: chosefri, trevlig, hur charmerande som helst (bjöd dessutom på friplåtar till sin show).

Verifierar verkligen inte din tråds tema, han måste ha haft en tung och dryg period - eller mött en tung och dryg person...
Citera
2004-05-14, 00:09
  #11
Moderator
impieteers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petter Utas
Jag har hört att Robban Broberg har suttit på hispan en vä'nda eller två för ett tag sedan.. KAn dock ej verifiera uppgifterna..

Han har berättat om sina depressioner, sammanbrott och sjukhusvistelser alldeles själv i en dokumentär på TV för några år sedan, så det är nog inget halvhemligt skvaller.
Citera
2004-05-14, 01:32
  #12
Moderator
Ruskigbusss avatar
Kan också meddela att jag själv kan vara lite dryg ibland - privat.

Nå - oavsett vad jag skrev innan om vad jag tyckte om artisten Robert Broberg - så kan jag på sätt och vis förstå honom.

Om man nu är lite deprimerad - tvingad av ekonomiska skäl att uppträda bland "bön´erna" (Tack B-O ) - och genomföra en föreställning som man skrev ihop när man var betydligt gladare och speedad. Då kan det kanske kännas lite tungt innan - speciellt om någon står bredvid och förväntar sig att man skall vara denna scen-personlighet privat.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback